اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی

رپورتاژ

اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی

حوادث رانندگی به عنوان یک امر غیر قابل انکار شناخته می‌شود که ممکن است در طول دوره رانندگی برای هر شخصی رخ دهد. تصادف رانندگی یک شرایطی است که در آن خودرو‌ با یک خودروی دیگر یا عابر پیاده و یا اجسام برخورد می‌کند. تصادف‌های روزمره معمولا با آسیب دیدگی‌های مختلف همراه است که می‌تواند ناخوشایند باشد. یک سری اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به آن اشاره داشته باشیم. اگر به سلامت خود و دیگران اهمیت می‌دهید بهتر است با اقدامت ضروری برای پیشگیری از حادثه رانندگی همراه ما باشید.

دلایل تصادف رانندگی چیست؟

حوادث رانندگی ممکن است بنا به دلایل مختلف ایجاد شود که هر کدام قابل بررسی است. بعضی از اوقات وجود ناهمواری در جاده و شرایط آب و هوایی نامناسب باعث می‌شود تا تصادف رانندگی رخ دهد. نقص فنی خودرو نیز به عنوان عامل دیگری است که باعث حادثه رانندگی می‌شود. طبق آمارهای رسمی منتشر شده در سایت های اخبار خودرو می‌توان بیان کرد که سالیانه حدود ۲ میلیون نفر بر اثر حادثه رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند.

حوادث رانندگی

این آمار می‌تواند برای افراد فوت شده جاده‌ای بسیار بالا باشد و رعایت کردن یک سری نکات کلیدی باعث می‌شود تا بتوان از حوادث رانندگی تا حدود زیادی جلوگیری کند. شناخت نکات کلیدی و رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث کاهش تصادفات خواهد شد. در این مقاله از وب سایت ساناپرس قصد داریم تا به مهم‌ترین اقدامات ضروری برای پیشگیری از تصادفات اشاره داشته باشیم.

اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی

لزوم رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث می‌شود بتوان تا حدود زیادی تصادفات را کاهش داد. قوانین تدوین شده اگر به درستی اجرا شود و توسط رانندگان رعایت شود، باعث کاهش مرگ و میر جاده‌ای خواهد شد. در صورت تمایل با رعایت اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی همراه ما باشید:

●بستن کمربند ایمنی

بستن کمربند ایمنی خودرو می‌تواند کمی آزار دهنده باشد اما به عنوان یکی از اقدامات ضروری برای جلوگیری از صدمات ناشی از تصادفات است. کمربند ایمنی باعث می‌شود تا بتوانید در هنگام حادثه جان سالم به در ببرید. توصیه‌های پلیس آگاهی نشان می‌دهد که بستن کمربند ایمنی خودرو می‌تواند حوادث رانندگی را تا حدود زیادی کاهش دهد. کمربند ایمنی برای همه مسافران ضروری است و باید قبل از حرکت، کمربند را محکم کنید تا در صورت بروز حادثه، آسیب‌های جدی به سلامتی‌تان وارد نشود.

●رعایت سرعت مجاز

در هر مسیر و با توجه به شرایط جاده‌ای که توسط کارشناسان بررسی شده است، سرعت مجاز تعیین شده است تا رانندگان متناسب با آن در آن مسیر رانندگی کنند. حفظ فاصله ایمنی بین وسایل نقلیه و توجه کردن به سرعت مجاز باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در رانندگی خواهد شد. زمانی که راننده بتواند سرعت مجاز را رعایت کند، در صورت حوادث رانندگی قادر خواهد بود تا کنترل خودروی خود را به خوبی به دست داشته باشد. یکی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای، عدم توجه به سرعت مجاز است که می‌تواند برای خود و دیگران خطرآفرین باشد.

حوادث رانندگی

●بررسی هوشیاری

بسیاری از رانندگان به دلایل مختلف ممکن است از داروهای شیمایی استفاده کنند. داروهای شیمایی به همراه مصرف مواد مخدر باعث می‌شود تا هوشیاری راننده به شکل قابل توجهی کاهش پیدا نماید. فرد در هنگام رانندگی باید از مصرف مواد شیمایی و مخدر خودداری کند. همچنین در هنگام رانندگی برای جلوگیری از حوادث نباید از تلفن همراه استفاده کرد. صحبت کردن با تلفن همراه در خودرو به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی برای تصادفات جاده‌ای است. هر عاملی که تمرکز و هوشیاری راننده را به خطر بیندازد به عنوان یک عامل کلیدی در حوادث‌ جاده‌ای است.

●رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی

زمانی که صحبت از اقدامات ضروری برای جلوگیری از حوادث رانندگی می‌شود، راننده باید بدانید که توجه کردن به هر نکته می‌تواند بسیار ضروری باشد. رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی، یکی دیگر از اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای است. زمانی که راننده فاصله خودرو خود را با وسیله نقلیه جلویی حفظ نماید، در صورت توقف ناگهانی خودرو، می‌تواند کنترل خودروی خود را به خوبی به دست بگیرید.

نکات مفید دیگر برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای

حال که با اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای کاهش حوادث رانندگی آشنا شدید، باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید. طبق آمارهای منتشر شده توسط پلیس راهور، بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای علاوه بر سرعت غیرمجاز به دلیل سبقت‌های بی‌جا رخ می‌دهد. رانندگان باید بدانند که سبقت در مسیرهای ناهموار می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. اگر سلامت خود و خانواده‌تان مهم است و می‌خواهید از هم نوع خود در برابر آسیب‌های جاده‌ای محافظت کنید، بهتر است به این نکات نیز توجه داشته باشید:

  • به تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه داشته باشید.
  • تا حدالامکان از تلفن همراه در هنگام رانندگی استفاده نکنید.
  • در صورت ضرورت می‌توانید خودروی خود را در یک مکان مناسب پارک کنید.
  • در صورت خستگی و کاهش هوشیاری به رانندگی ادامه ندهید.
  • برای کاهش حوادث رانندگی بهتر است چراغ اتومبیل خود را در تاریکی شب روشن نگه دارید.
  • خودرو را در فاصله زمانی منظم بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را رفع کنید.
  • تا حدالامکان از رانندگی در طول شب خودداری کنید.
  • رانندگی با یک ماشین باکیفیت می‌تواند باعث کاهش حوادث رانندگی شود.

رعایت کردن هر یک از نکات گفته شده در این مقاله از سایت سانا پرس به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از حوادث رانندگی جلوگیری کنید. بهتر است به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته تا علاوه بر حفظ سلامت خود، از سلامت هم نوعان خود نیز اطمینان حاصل کنید.

حوادث رانندگی

ساناپرس ارائه دهنده اخبار روز حوادث

می‌دانید که حوادث رانندگی می‌تواند برای رانندگان، مسافران، عابران و خودرو هزینه زیادی به دنبال داشته باشد. واقعیت ساده است و با رعایت کردن یک سری موارد احتیاطی می‌توانید باعث کاهش هزینه‌های رانندگی شوید. وب سایت ساناپرس یک وب سایت خبری ارائه دهنده اخبار خودرو، حوادث، تصویری و… است. در صورتی که به اخبار حوادث و خبرهای مرتبط با خودرو علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به این وب سایت، از اخبار دسته اول باخبر شوید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19324

ارسال نظر