رپورتاژ

4 غذا ممکن است به زودی به دلیل تغییرات آب و هوایی منقرض شوند!

رپورتاژ

4 غذا ممکن است به زودی به دلیل تغییرات آب و هوایی منقرض شوند!

تغییرات آب و هوایی ممکن است به زودی باعث انقراض غذاهای مورد علاقه شما شود.

گرمایش جهانی در حال حاضر باعث تغییر الگوهای آب و هوا در سراسر سیاره شده است. همانطور که آنها تغییر می کنند، توانایی کشاورزان برای کشت محصولات خود و رشد مواد غذایی در مقادیری که امروزه بسیاری از ما به آن عادت داریم، افزایش می یابد.

این بدان معناست که در سال‌های آینده، ممکن است بخش بزرگی از محصولاتی " قهوه، شکلات، موز، آووکادو" که امروزه در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم شروع به از بین رفتن کنند.

۴ غذابه زودی به دلیل تغییرات آب و هوایی منقرض شوند!

دلایل زیادی وجود دارد که تغییرات آب و هوایی می تواند بر مواد غذایی در دسترس ما تأثیر بگذارد. آب و هوای شدید می تواند مناطق مورد استفاده برای کشت محصولات کشاورزی و نگهداری حیوانات را از بین ببرد. تغییر فصول ممکن است با چرخه زندگی طبیعی محصول تداخل داشته باشد و مناطقی را که به روش‌های دوقلو متکی هستند از بین ببرد.

در اینجا برخی از غذاهایی که ممکن است با افزایش دمای زمین به آشپزخانه شما نرسند آورده شده است.

۱. قهوه

قهوه با حدود ۲ میلیارد فنجان نوشیدنی در روز محبوب ترین نوشیدنی در جهان است. برای پاسخگویی به تقاضای عظیم، تقریباً ۱۰ میلیارد کیلوگرم دانه قهوه در سال ۲۰۲۲ تولید شد.

اما درخت قهوه تحت تأثیر یک قارچ مخرب به نام «رویا» یا «زنگ برگ» هستند که در دمای بالا در آمریکای لاتین رشد می کند. زنگ برگ باعث توقف فتوسنتز گیاه قهوه می شود، زیرا برگ ها با هاگ های آهنی پوشیده شده اند.

بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، زنگ برگ بیش از ۲.۵ میلیارد یورو خسارت و از دست دادن سود وارد کرد که باعث شد نزدیک به ۲ میلیون کشاورز زمین‌های خود را ترک کنند.

حتی کسانی که قهوه می نوشند باید از قارچ هایی که گیاهان را می کشند مراقبت کنند. تغییر دما میزان مناطق مناسب برای رشد قهوه را کاهش می دهد. در آفریقا، انتظار می رود تعداد مناطق مناسب برای کشت قهوه تا سال ۲۰۸۰ تا ۶۵ درصد کاهش یابد.

پرورش دهندگان در حال بررسی گیاهان مقاوم در برابر آب و هوا و راه حل های دیگر برای مشکلاتی هستند که با آن روبرو هستند، اما آینده برای نوع مورد علاقه عاشقان انواع قهوه، عربیکا، خوب به نظر نمی رسد. پس همین حالا خرید قهوه را از سایت اسپرسو میکر انجام داده تا در کوتاه ترین زمان بتوانید طعم بی نظیر قهوه را زیر زبان حس کنید.

قهوه اسپرسو میکر

2. شکلات

لوبیا دیگری که بسیاری آن را کاملا ضروری می دانند. اگر دمای جهانی بیش از حد تغییر کند، دانه های کاکائو ممکن است با بحران محصول مواجه شوند.

دانه های کاکائو برای شکوفه دادن به یک محیط بسیار خاص نیاز دارند و فقط می توانند در منطقه 20 درجه شمالی و جنوبی از خط استوا رشد کنند. آنها به دمای یکنواخت، رطوبت بالا، بارندگی شدید، خاک غنی از نیتروژن و محافظت در برابر باد نیاز دارند که تقریباً منحصراً در جنگل های بارانی یافت می شود.

برای دوستداران شکلات نگران کننده است، هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی تخمین می زند که مناطق کشت کاکائو ممکن است تا سال 2050 در برابر افزایش 2.1 درجه سانتیگراد دما مقاومت کنند که به طور چشمگیری سطح رشد را کاهش می دهد.

بدون شرایط لازم برای پرورش این دانه ها، می شد تشخیص داد که شکلات به طور کامل از قفسه های سوپرمارکت محو می شود.

3. موز

موز از یک منبع عالی پتاسیم گرفته تا سوار شدن به مسابقات رقیب در Mario Karts، محبوب ترین میوه در جهان است.

انتظار می رود مناطق مناسب برای رشد موز، تولید شده در 135 کشور، تا سال 2070 تا 50 درصد رشد کند. بنابراین، شما می پرسید که میوه زرد گرد در این لیست چه می کند؟

از آنجایی که موز در محیط های گرمسیری رشد می کند، افزایش دمای کره زمین ممکن است باعث شود خاک بیشتری از نظر فنی موز رشد کند. با این حال، کمبود آب موجود در آن مناطق، هر گونه سود احتمالی را برای میوه کاران از بین می برد.

علاوه بر کمبود آب، افزایش دما ممکن است باعث افزایش بیماری پاناما و سیگاتوکا سیاه، یک عفونت قارچی که باعث مرگ موز در اثر کم آبی می‌شود، شود.

موز در حال انقراض است

4. آووکادو

ثمره روند هزاره ای که ظاهراً جوانان را از تأمین مالی خانه خود باز می دارد، ممکن است مدت طولانی تری با مسئولیت مالی مواجه نشوند.

آووکادو از قبل بحث برانگیز بود زمانی که مردم شروع به زیر سوال بردن تاثیرات زیست محیطی آن کردند. درست مانند موز، آنها مانند موز تک‌فرهوری رشد می‌کنند. این به معنای کاشت یک محصول بدون تنوع زیستی زیاد است که باعث می شود محصول در برابر آفات و بیماری ها مستعدتر شود.

برای جلوگیری از تخریب آووکادو، آفت‌کش‌هایی که می‌توانند هنگام شستشو در هنگام باران‌های شدید به محیط زیست آسیب برسانند، به طور گسترده استفاده می‌شوند.

آووکادو نیز گیاهی دقیق است و به شرایطی نیاز دارد که خیلی گرم یا سرد نباشد. نیاز به بیش از 250 نانو لیتر آب برای هر میوه نیز باعث می شود که آنها نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس باشند. با کمبود آب و نوسان دما که تهدیدی رو به رشد است، دوستداران آووکادو باید نگران باشند.

برخی از دانشمندان نگرانند تا سال 2050 منقرض شوند.

آووکادو در حال انقراض

سخن آخر

در این مقاله به بررسی 4 نمونه از مواد غذایی که در فروشگاه های معتبر یافت میشود، مورد برسی قرار داده شد. این 4 گونه می تواند در آینده نه چندان دور به طور کامل از فرشگاه ها و خانه هایی که این موارد را استفاده می کنند، کمرنگ تر شود. از این رو پیشنهاد می کنم تا برای 1 بار هم که شده طعم عالی و بی نظیر این موارد را امتحان کنید.

منبع: اسپرسو میکر

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19302

ارسال نظر