رپورتاژ

مقایسه تست سقوط آیفون 13 پرو مکس و گلکسی s22 اولترا

رپورتاژ

مقایسه تست سقوط آیفون 13 پرو مکس و گلکسی s22 اولترا

هر چه‌قدر هم که مراقب گوشی خود باشید، در نهایت این احتمال وجود دارد که گوشی خود را رها کنید. وقتی هم که این اتفاق افتاد، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دستان‌تان را روی هم گذشته و امیدوار باشید که آسیبی به آن وارد نشده باشید. خوشبختانه، گوشی‌های هوشمندی که حتی با پوشش شیشه‌ای روانه بازار می‌شوند، نسبتا محکم هستند و می‌توانید امیدوار باشید که کمترین آسیب به آن‌ها وارد می‌شود. البته هنوز هم خطراتی وجود دارد و به‌همین دلیل است که این موضوع اهمیت بالایی داشته و تست سقوط برای اکثر گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. دو مورد از بهترین گوشی‌های بازار، آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا است که مورد تست واقع شده‌اند.

با توجه به اینکه قیمت آیفون ۱۳ و سری گلکسی اس ۲۲ بالا است، این تست‌ها می‌تواند بخشی از مقایسه این دو گوشی را برای ما انجام دهد. ما آیفون ۱۳ پرو مکس را را که گران‌ترین قیمت آیفون ۱۳ 

را دارد، در کنار گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌عنوان بهترین گوشی اندروید قرار داده و خواهیم دید که کدام یک از آن‌ها بهتر عمل می‌کند. این تست‌ها در ارتفاع یکسان انجام شده و سعی می‌شود که شرایط عادلانه برای هر کدام از این گوشی‌ها برقرار باشد. در چنین شرایطی، شما بلایی که سر گوشی می‌آید را بررسی کرده و می‌توانید نتیجه‌ گیری‌های خاصی را در انتها داشته باشید.

تست سقوط آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ چندین ارتقای قابل توجه در اس ۲۲ اولترا ارائه داده است که دوام گوشی را بهبود می‌بخشد. در ابتدا، سامسونگ اعلام کرده بود که نمایشگر جلویی آن از شیشه گوریلا گلس Victus Plus Corning استفاده می‌کند. به‌طرز عجیبی، مشخص نیست که چه المان اضافه‌ای به این پوشش اضافه شده است، چرا که هیچ سندی در وب سایت Corning وجود دارد که این محصول خاص دارای چه ویژگی‌هایی است. گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای قاب آلومینیومی جدیدی به‌نام آرمور است و سامسونگ هم ادعا کرده است که این گزینه ۱۰ درصد قوی‌تر از قاب آلومینیومی سری ۷۰۰۰ است که معمولا از آن استفاده می‌کند.

آیفون 13 پرو مکس و گلکسی s22 اولترا

بنابراین، باید دید که آیا این پیشرفت‌ها برای گلکسی اس ۲۲ اولترا کافی هستند تا بتواند محافظ سرامیکی و قاب فولادی ضد زنگ آیفون ۱۳ پرو مکس 

را شکست دهد یا خیر. نتایج تست بسیار جالب بوده است و کاملا واضح بود که آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند برنده واضح این رقابت باشد. در اوایل آزمایش سقوط، آیفون و گلکسی به یک اندازه با دوام به نظر می‌رسیدند، اما در نهایت نزدیک‌تر شده و موارد جالبی را توانستیم ثبت کنیم. پس از یک بار افتادن از عقب، هر دو گوشی چندین ضربه جزئی پیدا کردند و هر کدام دچار یک ترک در پنل پشتی شدند.

آیفون پوشش نسبتا بدتری پیدا کرده و غیر از آن، همه چیز در گوشی نسبتا برابر بوده است. افتادن گوشی‌ها از گوشه هم بی نتیجه بوده است و حتی با گوشه تیزی که گلکسی اس ۲۲ اولترا دارد، آسیب چندانی را نتوانستیم ثبت کنیم. این خراش‌ها به‌وضوح در اس ۲۲ اولترا بیشتر قابل مشاهده بودند، اما آیفون ۱۳ پرو مکس هم پس از سقوط دچار فرو رفتگی شد. وقتی که گوشی‌ها را از جلو روی زمین انداختیم، بیشترین آسیب به گوشی‌ها وارد شدند. شیشه نمایشگر جلو در گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس شکسته شد. همه نام‌های فانتزی در جهان، سبب نشدند که نمایشگرها از خرد شدن در اثر برخورد با بتن نجات پیدا کنند.

آسیب دیدگی کمتر آیفون ۱۳ پرو مکس

با این حال، باز هم میزان آسیب دیدگی در گلکسی اس ۲۲ اولترا بیشتر بوده است. شکاف‌ها قسمت بیشتری از نمایشگر را پوشانده بودند و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر هم به کلی از کار افتاد. در نهایت، شایان ذکر است، از آن‌جایی که تست سقوط در بخش‌های دیگر این گوشی هم انجام شد، وضعیت گلکسی خیلی سریع‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس بدتر می‌شد. در پایان تست دراپ، متوجه شدیم که قلم اس از اسلات اس ۲۲ اولترا خارج نمی‌شود و آیفون ۱۳ پرو مکس هم بدون نقص به کار خود ادامه می‌داد. آیفون ۱۳ پرو مکس در تست‌هایی که انجام شد، موفق به کسب نمره ۳۹ از ۴۰ شده و گلکسی اس ۲۲ اولترا هم نمره ۳۴ را از تست دریافت کرد.

هر دوی این گوشی‌ها نسبتا با دوام هستند، اما ظاهرا آیفون شانس بیشتری برای جان سالم به در بردن از سقوط‌های متعدد خواهد داشت. قیمت آیفون ۱۳ در چنین شرایطی بیشتر توجیه می‌شود و در کنار تمام زیبایی‌ها و مشخصات فنی جالبی که این گوشی دارد، می‌توانید از دوام بالای گوشی هم نهایت لذت را ببرید. قیمت آیفون ۱۳ در مدل‌های دیگر هم به همین صورت است و یقینا دوام بسیار خوبی در برابر تمام گوشی‌های اندرویدی دارند. اپل سال‌هاست که به دوام و طراحی بهتر محصولات خود توجه کرده و در تمام این سال‌ها، این عملکرد عالی را اثبات کرده است.

آیفون 13 پرو مکس و گلکسی s22 اولترا

خرید اپل واچ و آیفون ۱۳ از بازرگانی سیب

اپل واچ یکی از محصولات بسیار جذابی است که در کنار سری آیفون ۱۳ می‌توانید به سراغش بروید. خرید اپل واچ سری ۷ به سلامتی بیشتر شما و انجام تمرینات ورزشی عالی کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که انگیزه خود را برای ورزش از دست بدهید. اپل همواره در تلاش برای تامین دستگاه‌های مناسب برای سلامت و ورزش بوده است و خرید اپل واچ اصلی‌ترین کاری است که می‌توانید در کنار بررسی قیمت آیفون ۱۳ و خرید یکی از مدل‌های عالی آن انجام دهید.

آیفون ۱۳ پرو مکس به‌عنوان بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۱، همراه با طیف رنگی گسترده و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت در سایت بازرگانی سیب ارائه شده است و می‌توانید به‌صورت اقساطی آن را خریداری کنید. تنها کافی است که ۴۰ درصد از مبلغ کل را پرداخت کرده و مابقی را در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه ارائه کنید. همین شرایط به‌صورت مشابه برای خرید اپل واچ هم فراهم شده است و می‌توانید گزینه‌هایی با اندازه‌هاای مختلف را از سایت خریداری کنید. با آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید بهترین همگام سازی ممکن را با اپل واچ تجربه کنید.

 

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17287

ارسال نظر