رپورتاژ

چرا باید به روانشناس خانواده در تهران مراجعه کنیم؟

رپورتاژ

 چرا باید به روانشناس خانواده در تهران مراجعه کنیم؟

مراجعه به روانشناس خانواده در تهران و یا سایر شهرها، یکی از بهترین راه های مقابله با چالش های خانوادگی و بهبود ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر می باشد. در دنیای امروز، مراجعه به روانشناس خانواده در تهران و سایر شهرها، همچون یک اکسیر شفابخش موجب نجات بسیاری از خانواده ها شده است. زیرا، روانشناسی خانواده، یکی از شاخه های حرفه ای روانشناسی می باشد و به صورت تخصصی بر روی افکار، احساسات و رفتار زوج ها و خانواده ها فعالیت می کند. یک روانشناس خانواده، در تلاش است تا مسائلی که از سوی اعضای خانواده مطرح می شود را، ریشه یابی و درمان نماید.

از این روی، در صورتی که حس می کنید، مشکلی غیر قابل حل بین شما، همسر و یا فرزندانتان وجود دارد؛ ابتدا، می بایست باور غیر قابل حل بودن آن را از ذهن خود بیرون کرده و با تحقیق و جستجو، یک مشاور و یا روانشناس خانواده خوب بیابید. روانشناسان، با سال ها تحصیل و تجربیاتی که دارند، شیوه ی یافتن بهترین راه حل ها را به شما می آموزند.

روانشناس خانواده در تهران

چالش هایی که حتما برای حل آن ها می بایست به روانشناس خانواده در تهران مراجعه کنید.

شاید، شما هم مثل بسیاری از خانواده ها به این فکر کنید، که برخی موضوعات کوچکتر از آن هستند که بخواهید به دکتر روانشناس خانواده مراجعه کنید. اما، این تصور کاملا اشتباه است. برخی از چالش هایی که می توانید برای روبرو شدن و حل آسان تر آنها، نزد یک روانشناس خانواده در تهران، بروید، عبارتند از:

بیش فعالی نوجوانان و جوانان، افسردگی، معضلات والدین، اعتیاد والدین و یا فرزندان، مسائل مربوط به مراقبت کودک و یا والدین ناتوان، معضلات قبل و یا بعد از ازدواج زوج ها، آسیب های جنسی، معضلات سالمندان، اختلالات مربوط به رشد، پرخاشگری هر یک از اعضا، خیانت، طلاق و...

همانطور که مشاهده می کنید، از کوچکترین تا بزرگترین مسائل با مراجعه به یک روانشناس خانواده با تجربه نه تنها قابل حل می باشد، بلکه از بروز آسیب های آتی نیز جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین، برای نظم بخشیدن به خانواده خود و داشتن رابطه ی سالم اعضا با یکدیگر، باید اقدام به خانواده درمانی نمایید. خانواده، محلی برای یافتن آرامش، رشد و تبادل محبت می باشد. در صورتی که، این پناهگاه، امن نباشد، افراد به بیراهه کشیده می شوند و هیچ کس قادر به انجام صحیح وظایف خود نخواهد بود. خانواده، اولین بنیان رشد هر فرد می باشد.

وظایف سایکولوژیست (روانشناس) خانواده چیست؟

یک روانشناس خانواده وظایف متعددی دارد. برخی از این وظایف عبارتند از: ارزیابی و آنالیز رفتار هریک از اعضای خانواده، زوج درمانی، خانواده درمانی، آموزش، ریشه یابی اختلالات رفتاری، ارائه برنامه های درمانی و... . به بیانی دیگر، یک روانشناس خانواده موفق، کس است که، با کمک خودِ مراجعه کنندگان، چالش های آنها را مدیریت کند.

در این جهان، هزاران انسان با هزاران شیوه تربیتی گوناگون وجود دارد و به قول معروف با هرکس، باید به زبان خود او سخن گفت. گاهی یک شیوه ی درمانی برای یک مراجعه کننده کاملا مناسب می باشد. اما، همین شیوه برای یک فرد دیگر کارایی ندارد. از این روی، روانشناس خانواده در تهران و یا هر شهر دیگر، می بایست متناسب با کاراکتر مراجعه کننده ی خود، راه درمانی ویژه ای اتخاذ کند.

از یک روانشناس خانواده چه انتظاری می توان داشت؟

روانشناس خانواده اغلب اهداف مشخص و مشترکی دارد. اینها معمولاً عبارتند از:

بررسی نحوه تعامل اعضای خانواده با یکدیگر

شناسایی و بهبود هر گونه الگوی ارتباطی ناسالم در نظام خانواده

جمع آوری نقاط قوت و منابع خانواده

تجهیز خانواده به مهارت های بهتر حل مسئله

اگرچه هر درمانگر دارای یک سبک فردی است، در اینجا یک ایده اساسی از اینکه خانواده درمانی چگونه می تواند باشد وجود دارد:

شروع درمان

در طول اولین جلسه، احتمالاً شما و درمانگرتان در مورد موضوعی که شما و اعضای خانواده تان را به درمان کشانده است، صحبت خواهید کرد.

روانشناس شما به هر فرد فرصتی می دهد تا در مورد مشکلات اصلی که خود یا خانواده با آن مواجه است فکر می کند و صحبت کند.

ارزیابی

برای چندین جلسه بعدی، احتمالاً درمانگر شما اطلاعاتی را از شما جمع‌آوری می‌کند تا تصویری از خانواده و نحوه عملکرد آن ایجاد کند، از جمله:

سابقه خانوادگی شما

نقش های خانوادگی

رویکردهای تربیتی و فرزندپروری

مهارت های مقابله ای که خانواده شما استفاده کرده است

روانشناس شما درک درستی از بحران‌ هایی که خانواده‌تان پشت سر گذاشته و نحوه برخورد شما با هم و با آن‌ مشکلات شکل خواهد داد.

درمانگر شما ممکن است از شما بخواهد در مورد اینکه چه کسی در خانواده شما قدرت دارد و چگونه تصمیمات گرفته می شود فکر کنید و بنویسید.

اگر روانشناس شما رویکردی استراتژیک به خانواده درمانی داشته باشد، ممکن است در مورد اینکه چگونه مشکلی که شما را به درمان کشانده است و عملکرد خاصی که در خانواده در قبال آن انجام داده اید، بحث کنید.

اگر خانواده‌تان از مهارت‌های مقابله‌ای خاصی استفاده می‌کردند، ممکن است از شما خواسته شود در مورداینکه آیا این استراتژی‌ها هنوز مفید هستند یا خیر، فکر و صحبت کنید.

ترسیم ساختار خانواده

اگر روانشناس شما از یک رویکرد ساختاری استفاده کند، گام بعدی ممکن است شامل ایجاد نقشه ای باشد که سلسله مراتب خانواده شما را توضیح دهد.

این نقشه ممکن است به توصیف نحوه عملکرد اقتدار و مرزها در خانواده شما کمک کند. این موارد از جمله روش هایی هستند که ممکن است در طول زمان تغییر کنند.

ایجاد یک برنامه درمانی

روانشناسان خانواده عموماً بیشتر به حل مشکلات علاقه مند هستند تا مقصر پیدا کردن در قبال آنها.

با همکاری، شما و روانشناستان احتمالاً طرحی را مورد بحث قرار می‌دهید که مشخص می‌کند شما و هر یک از اعضای خانواده‌تان که در درمان شرکت می‌کنند چه کاری می‌توانید برای تغییر ارتباطات ناسالم و حل مشکل انجام دهید.

برنامه درمانی شما ممکن است شامل جستجوی راه هایی برای تقویت نقاط قوت ویژه خانواده شما نیز باشد.

روانشناس خانواده در تهران

جمع بندی

می توان دکتر رامین علوی نژاد را، به عنوان یکی از بهترین مشاورین و روانشناسان خانواده در تهران معرفی نمود. ایشان، با سالها تحصیل در اروپا و تجربه ی درمان، جوایز متعددی کسب نموده و رضایت بسیاری از مراجعین را جلب کرده اند. بنابراین، اگر در پی یافتن بهترین روانشناس خانواده هستید، قطعا دکتر علوی نژاد، یک گزینه ایده آل می باشند.

منبع:

https://drraminalavi.com/family-counseling/

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16383

ارسال نظر