هتک حیثیت و اخاذی از زن سمنانی در اینستاگرام | تصاویر خصوصی زن در شهر پخش شد

عامل هتک حیثیت زن سمنانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد.

 هتک حیثیت و اخاذی از زن سمنانی در اینستاگرام |  تصاویر خصوصی زن در شهر پخش شد

سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده ارجاعی از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان با موضوع هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت که با توجه به حساسیت موضوع پرونده تشکیل و در دستور کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی تخصصی به عمل آمده مشخص شد مجرم یا مجرمین با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه ای جعلی با مشخصات و تصاویر شاکی پرونده نموده است.

سرهنگ فداییان افزود: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی گرداننده صفحه اینستاگرامی شناسایی شد. متهم پس از حضور در پلیس فتا، با دروغگویی قصد فریب مامورین را داشته و منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولی در ادامه با هوشیاری کاراگاهان سایبری این پلیس و با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار در نهایت متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد و قصد اخاذی از این زن را داشته است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران توصیه کرد: در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی، اطلاعات مهم و خصوصی که می تواند توسط مجرمین مورد سوء استفاده قرار گیرد را به اشتراک نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5516

ارسال نظر