رستم قاسمی ماندنی است | واکنش جدید وزارت راه به خبر خداحافظی آقای وزیر

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی شایعات مطرح شده پیرامون سلامت وزیر راه و شهرسازی را تکذیب کرد.

رستم قاسمی ماندنی است | واکنش جدید وزارت راه به خبر خداحافظی آقای وزیر

به گزارش عرشه آنلاین، امین کیایی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: برخی رسانه‌ها با انتشار شایعاتی پیرامون وضعیت سلامتی وزیر راه و شهرسازی، سعی در ایجاد حاشیه و ناتوان جلوه دادن وزیر راه در عملی کردن وعده ساخت ۴ میلیون مسکن داشتند. وزیر راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه‌ها با جدیت در حال کار و فعالیت است.

کیایی گفت: همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با جدیت و بدون هیچ مشکلی در جلسات مسکن و راه وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: ۲ کلید واژه اصلی در حوزه مسکن وجود دارد و به نوعی وزیر راه و شهرسازی عزم خود را برای اجرای این طرح جزم کرده تا ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند.

این مقام مسئول گفت: وزیر راه و شهرسازی ۱۶ ساعت طی شبانه روز به صورت فشرده در جلسات اداری در رابطه با ساخت این مسکن‌ها حضور دارد و تصمیم گیری‌ها لازم در این خصوص را اتخاذ می‌کند.

کیایی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی با تمام توان پای کار مسکن حضور دارد و امیدوار هستیم با پیگیری و اجرای این سیاست بتوانیم بعد ۴ سال برای مردم سرپناهی ایجاد کنیم.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش راه هم تمام برنامه‌ها برای اصلاح محور‌های مواصلاتی در کشور مطرح است تا جاده‌هایی را که در این بخش نیمه تمام مانده‌، به نوعی به اتمام برسند و تکمیل شوند.

واکنش‌های اولیه به خبر خداحافظی رستم قاسمی

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره خبر تغییر احتمالی رستم قاسمی از این وزارتخانه واکنش نشان داد.

در توضیحات ارسالی روابط عمومی وزارت و راه و شهرسازی آمده است: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر با مدیریت مهندس رستم قاسمی با توان مضاعف برای ارائه خدمت به ملت شریف ایران درحوزه مسکن و حمل ونقل همچنان فعال است و انتشار این گونه اخبار کذب انگیزه کارکنان و مدیران این وزارتخانه را برای تحقق ساخت چهار میلیون و دیگر اقدامات کلان در این حوزه نمی کاهد.

به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی و مخاطبان گرامی می رساند عملکرد سه ماهه اخیر وزارت راه و شهرسازی در تمام زیر بخش ها به طور کامل در پایگاه خبری این وزارتخانه منتشر شده است که گویای آغاز فعالیت و شروع جهشی در ارائه خدمات این وزارتخانه خواهد بود.

در توضیح وزارت راه به خبر آنلاین که این خبر را منتشر کرده  بود نوشت: استناد یک خبرگزاری رسمی به یک کانال تلگرامی برای انتشار خبر با تیتر نادرست اولین تغییر در کابینه رئیسی به دور از حرفه گرایی است و امید می رود به جای انتشار این گونه موارد موهوم به ترمیم سرمایه های اجتماعی از دست رفته و کسب اعتماد عمومی همت گمارده شود.

به اطلاع مخاطبان و شهروندان گرامی می رساند پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی مرجع انتشار اخبار مستند و رسمی این وزارتخانه است و اطلاعات این وزارتخانه در مورد جزئیات اقدامات و فعالیت ها از طریق این پایگاه روزانه منتشر می شود.

ماجرای خداحافظی رستم قاسمی چه بود؟

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی از دولت جدا می‌شود.

کانال خبری عصر ما در این رابطه نوشته است رستم قاسمی «رفتنی است و احتمالا تا همین چند ماه مانده به نوروز وزارتخانه را تحویل خواهد داد. دلیلش هم گویا بیماری سختی است که یکباره از راه رسیده و امکان ادامه فعالیت اجرایی آن هم در اندازه وزارت را از او گرفته است.»

براساس این ادعا خداحافظی قاسمی قطعی شده و به زودی او جایش را به فرد دیگری می‌دهد. تاکنون دولت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که قاسمی به عنوان وزیر مسکن مسئول تحقق یکی از مهمترین شعارهای دولت یعنی ساخت سالانه یک میلیون مسکن است. شعاری که به عقیده بسیاری از تحلیلگران تحقق آن بسیار دشوار است.

قاسمی متولد سال ۱۳۴۳ است و پیشتر فمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه و همچنین وزیر نفت در دولت محمود احمدی نژاد بوده است. بسیاری انتظار داشتند که قاسمی برای وزارت نفت در دولت رئیسی معرفی شود، اما این اتفاق نیافتاد. حتی گفته می‌شود خود او نیز تمایل داشته که وزیر نفت شود.

قاسمی در انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد شد، اما در ادامه به نفع ابراهیم رئیسی ازر رقابت کناره گیری کرد. اگر قاسمی از دولت کنار برود احتمالا چالش بعدی رئیسی معرفی جایگزین اوست.

عصر ما در این باره نوشته است «شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیسی سعید محمد را برای این کار در نظر گرفته است.»

سعید محمد نیز پیشتر فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه بود. او نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما در ادامه کناره‌گیری کرد. محمد هم اکنون دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3344

  • میترا

    تمامی وزرا ممکنه همین کارو بکنن. احمدی نژاد داره دولت رییسی رو هم مثل دولت روحانی به گند می کشونه... یکی یکی وزرا استعفا می دن و رییسی رو بی آبرو میکنن

ارسال نظر