جزئیات جدید رفاه کارت بازنشستگان | کدام بازنشستگان وام 50 میلیون تومانی می‌گیرند؟

جزئیات جدید شرایط دریافت رفاه کارت و تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بازنشستگان اعلام شد.

جزئیات جدید رفاه کارت بازنشستگان | کدام بازنشستگان وام 50 میلیون تومانی می‌گیرند؟

معیشت بازنشستگان یکی از دغدغه‌های اصلی دولت است. در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها در نظر گرفته شود، اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. این مسئله باعث شده بازنشستگان با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم کنند. بازنشستگان خواستار طرح‌های حمایتی دولت و افزایش و همسان‌سازی حقوق خود هستند.

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار پرداخت تسهیلات «رفاه کارت» به صورت نقدی شدند و از میزان آن انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | پرداخت مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت

تسهیلات رفاه کارت، در قالب کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. بر این اساس تنها آن گروه از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند که مستمری خود را از این بانک دریافت می‌کنند.

از آنجا که این تسهیلات در راستای حمایت از تولیدات داخلی ارائه می‌شود، بازنشستگان صرفا می‌توانند از فروشگاه‌های منتخب عرضه کننده این تولیدات خرید کنند.

بیشتر بخوانید: طرح جدید برای دریافت حقوق بازنشستگی بیشتر | بیمه‌ تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی پاسخگوی هزینه‌های بازنشستگان نیست

این تسهیلات بیشتر با اولویت خرید لوازم خانگی تولید داخل، پرداخت می‌شود. با این حال، به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی، قدرت خرید تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کاهش یافته است و بازنشستگان در عمل قدرت انتخاب چندانی ندارند.

به همین دلیل، بازنشستگان با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب، کارت خود را در عوض دریافت موجودی آن، مبادله می‌کنند. روی همین حساب، بازنشستگان می‌گویند: «بهتر این بود که سازمان تامین اجتماعی به نحوی اعتبارات را از طریق بانک رفاه اختصاص می‌داد، که مستقیم به دست بازنشستگان می‌‌رسید.»  

آن‌ها افزودند: «سازمان تامین اجتماعی با علم به اینکه این میزان پول از لحاظ قدرت خرید، وضعیت مطلوبی ندارد، باید از ابتدا به نحو دیگری عمل می‌کرد یا اینکه تسهیلات را به میزان در نظر می‌گرفت که برای خرید چند قلم لوزام خانگی جهیزیه فرزندان بازنشستگان مناسب باشد نه اینکه یک مبلغ محدود را با یک شرط ویژه در اختیار ما قرار دهد تا اینگونه مشکل درست شود.»

نامه کانون عالی بازنشستگان درباره افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کارمندی مشمول قانون تامین اجتماعی، در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، با ترمیم پلکانی حقوق بازنشستگان مخالفت کرد.

سلطانی‌کیا (رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارمندی) مشمول قانون تامین اجتماعی، در نامه‌ای به مسعود میرکاظمی (رئیس سازمان برنامه و بودجه) نوشت: اخیرا آن جناب در رابطه با نحوه افزایش پلکانی معکوس حقوق کارکنان دولت مطالبی مطرح نموده‌اید که نمی‌توان تاثیرگذاری تصمیمات جنابعالی را در تعیین حقوق بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی نادیده گرفت؛ لذا به استحضار می‌رساند سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بیمه بازنشستگی عمومی غیردولتی است که از نظر ذخیره بازنشستگی کاملا مستقل بوده و از بودجه‌ریزی و منابع دولتی استفاده نمی‌نماید و امکانات مالی و اندوخته‌های موجود در آن متعلق به بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری برای پرداخت حقوق بازنشستگی و ارائه خدمات به آنان است و مشترکان بیمه‌پرداز آن، کارمندان و کارگران بازنشسته‌ای هستند که باتوجه به شرایط دریافت خدمات درمان و مستمری بازنشستگی مستند به ضوابط معینه که حکم قرارداد را دارد تا ۳۵ سال هر ماهه نسبت به بیمه‌پردازی کامل اقدام نموده تا همزمان از تامین درمان و در دوران خاتمه خدمت نیز از مزایای مشخص مذکور به صورت دریافت حقوق بازنشستگی بهره‌مند گردند.

سلطانی‌کیا، در بخش دیگری از این نامه با اشاره به اینکه حق بیمه هر فرد بازنشسته در زمان اشتغال تماما از بیمه شده و کارفرما دریافت و ذخیره شده تا در زمان بازنشستگی به صورت حقوق مستمری پرداخت شود، نوشت: «لهذا قانون‌گذار مطابق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، نحوه ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان از نرخ تورم سالانه را تبیین و تصویب و سازمان تامین اجتماعی را مکلف به اجرای آن نموده است. مطابق ماده ۹۶ مقرر گردیده کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد و همچنین برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد.

وی در بخش دیگری از این نامه، با اشاره به بند (ط) ماده ۹ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، یادآور شد: نیز بر انجام تعهدات بیمه‌ای صندوق‌ها (به شمول صندوق تامین اجتماعی) در قبال افراد عضو تحت پوشش به عدالت (بیمه‌ای) به تناسب سنوات مشارکت و میزان پرداخت حق بیمه تاکید دارد که کلا بر خلاف پیشنهاد جنابعالی در تعیین ترمیم پلکانی حقوق است؛ ضمن اینکه مطابق بند (پ) ماده ۲۸ برنامه ششم توسعه قانونگذار دولت را تنها مکلف به متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت (شاغل) متناسب با نرخ تورم نموده است چه آنکه عملا و قانونا تعیین و ترمیم حقوق بازنشستگان در تعهد صندوق‌های بازنشستگی منجمله سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و دولت نمی‌تواند بی‌توجه به قوانین مصوب مجلس و قانون تامین اجتماعی که میثاق نامه فی‌مابین بازنشسته و سازمان تامین اجتماعی است در امر تعیین حقوق بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی مداخله نماید.

وی در فراز پایانی نامه خود خطاب به میرکاظمی نوشت: «چون حقوق بازنشستگان ثمره و حاصل بیمه‌پردازی آنان تا ۳۵ سال است که برای دوران بازنشستگی پس‌انداز نموده‌اند، به عبارتی منابع کافی برای پرداخت حقوق بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی در تعهد و در صندوق تامین اجتماعی وجود دارد و ترمیم حقوق آنان تاثیری در افزایش نرخ تورم ندارد. با این وصف خواهشمند است با عنایت کافی نسبت به این مطالب و تاکیدات لازم جهت‌عدم دخالت به مستمری بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی وهمچنین میزان و نحوه افزایش آن‌ها که مستند به نصوص قانونی تعیین تکلیف شده است، تمهیدات لازم برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی رافراهم آورده تا وقفه‌ای در ترمیم و پرداخت حقوق بازنشستگان گرامی جامعه هدف حادث نگردد.

حداقل افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران، درباره آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده اظهار کرد: طی دو مرحله همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد اما می‌دانیم که حداقل بگیران تامین اجتماعی هنوز مستمری کمی را دریافت می‌کنند و مطالبتشان را نادیده نمی‌گیریم.

او  افزود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی، گرانی مسکن و ... تامین کنند اما یک حداقل بگیر تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه درحال حاضر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

دهقان‌کیا با اشاره به اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی به ویژه حداقل بگیران از میزان مستمری خود ناراضی هستند و این رقم جوابگوی مخارج زندگی‌شان نیست، ادامه داد: قرار شد دولت در سال ۹۹، ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و با ۳۰ درصد این محل سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را اجرا کند. اجرای متناسب سازی در سال اول ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشت اما دولت قبلی فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان از آن ۵۰ هزار میلیارد تومانی که باید به سازمان پرداخت می‌کرد در قالب چند شرکت و سهام واگذار کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران اضافه کرد: تمام ۱۷ هزار میلیارد تومان بین تمامی بازنشستگان به نسبت سابقه و میزان پرداخت حق بیمه تقسیم شد و افرادی که ۱۰ سال سابقه داشتند ۱۵۰ هزار تومان را دریافت کردند و همینطور این رقم‌ها براساس سابقه افراد افزایش یافت. افرادی که سابقه بیشتر و حق بیمه بیشتری پرداخت کردند بیشتر از سایر بازنشستگان دریافت کردند.

او  تصریح کرد: مرحله دوم متناسب سازی در فروردین ماه ۱۴۰۰ به اجرا درآمد براین اساس قرار شد حقوق بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی نزدیک به بازنشسته کشوری شود سازمان تامین اجتماعی قصد داشت حقوق بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه را به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برساند اما در نهایت ۴ میلیون و ۲۰۰ تومان به عنوان حقوق حداقل بگیر تامین اجتماعی به تصویب رسید در واقع مرحله دوم متناسب سازی حداقل بگیران به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه اجرای متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح هنوز مانده است، افزود: بازنشستگان سایر سطوح افرادی هستند که در سال‌های گذشته ۷ برابر حداقل دستمزد را دریافت می‌کردند اما به مرور زمان این رقم کاهش یافت و دریافتی آن‌ها درحال حاضر فقط دو برابر حداقل دستمزد شده است و اعلام کردیم که ۷۵ درصد عقب افتادگی این گروه را می‌توانیم پرداخت کنیم چراکه توان جبران ۱۰۰ درصدی این عقب افتادگی را سازمان تامین اجتماعی ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۰، مجلس مصوب کرد که دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند اما هنوز این پول پرداخت نشده است از دولت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار درخواست داریم این مسئله را از هیات دولت پیگیری کنند.

جزییات جدید درباره وام ضروری بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: واریز وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۴ مرحله تایید شده است که در حال حاضر ۲ مرحله‌ی آن پرداخت شده است.

علی دهقانی کیا افزود: سهمیه‌ی وام بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر تهران رقمی در حدود ۴۵ هزار نفر است که در حال حاضر از رقم، ۲۸ هزار نفر موفق به دریافت وام ۷ میلیون تومانی شده اند، همچنین برای تکمیل دریافت وام ۴۵ هزار نفر، آماری به عدد ۱۷ هزار بازنشسته تامین اجتماعی باقی مانده اند تا وام خود را دریافت کنند.

نایب رئیس مجلس گفت: دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی ۳۷ هزار میلیارد تومان یکی از وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2339

  • علی نوکندی

    با سلام وسپاس از پی گیری های مدیران محترم بهترین گزینه برای ارائه خدمات بیمه های تکمیلی این است که انتخاب نوع بیمه و شرایط آنرا به استانها محول کنند تا با جغرافیای هر منطقه وفرهنگ مردم و نیاز بازنشستگان قرار داد تنظیم وبه کانون کشوری اعلام کنند تنوع در ارائه خدمات شرکتهای بیمه ای زمینه مانور در خدمت را فراهم میکند نوکندی مشهد کارشناس مطالعات بازار وبرسی های اقتصادی بازنشسته

  • ناشناس

    اخه خدا ازتان نگذره این چه بیمه تکمیلیه که نه ویزیت ونه دارو میده به خدا قسم عمده خرج کرد ما این دو قلم است که بیمه شامل نمیشه

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید مستمر بگیر بازمانده هستم ۲۷ سال همسرم فوت کرده بخدا با حقوقد۳میلیون ۶۰۰ زندگی خیلی ب سختی میگذره با داشتن چهار فرزند نوه ها و داماد ه وعروس واقعا سخته از مسئولین تقاضا می کنم توجه داشته باشن

  • ناشناس

    باز نشسته فرهنگی هستم خانمم کرونا گرفت هرچی اکو یا سونوگرافی یا دکتر میرویم از عید تا الان چیزی پرداخت نکردن .دارو هم که بازر وبرو سر به فلک کشیده بخدا این عدالت است؟

  • ناشناس

    با سلام وخسته نباشید میخواستم بعرض برسانم که سال گذشسته همسانسازی بازنشستگان کشوری ولشکری وهمچنین دریافت مبلغ نسخه پزشگان ازطرف بیمه تکمیلی برای عزیزان کشوری ولشکری لحاظ شد جااب این است که دولت محترم به هیچ عنوان بارنشستگان تامین اجتماعی ودرکل کارگری را برسمیت نمی شناسند فکرمی کنند که ۳۰ سال حق بیمه خود را دریک کشور دیگر پرداخت کردیم ویا حق بیمه را کمترازعزیزان کشوری ولشکری پرداخت کردیم که حالا باید مورد اینهمه کم لطفی وبیمهری قراربگیرییم استدعا میکنم مابین بازنشستگان اینقدر فرق قایل نباشید و بازنشستگان را نسبت به همدیگر بدبین نکنید همه ازان این اب وخاک هستیم فرقی با هم نداریم از دولتمردان خواهش میکنیم همه را با یک دیده نگاه کنند همسانسازی ما بازنشستگان حداقل بگیران تامین اجتماعی را نیز پرداخت کنند موفق باشید.

  • حمید 44

    سلام
    فرق ما با بقیه بازنشستگان چیه که برا اونا ویزیت و دندان میدن برای ما نه؟

  • علی حسین زاده

    باسلام شمارابخدا مابازنشتگان رابکشید یاحقمان رابدهید ماالان یک مرده متحرک هستیم دست درجیبمان نکنید خجالت بکشید خداوندخودمیداندماشرمنده خانواده هستیم

  • ناشناس

    شما یه لطفی کن لااقل حقوق ما مثل سایر بازنشستگان باشه کمتر مریض می شویم

    • اسکندر عزیزی

      سلام من در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدم با حقوق ۴۵۰۰۰۰۰ هزار تومان، نه همسان سازی ونه متناسب سازی برای من تعلق نگرفته خواهشمندم برسی کنید لطفا

  • ناشناس

    این چه بیمه تکمیلی که دندان کشیدن شامل نمیشه فقط ماهی 88هزار تومن ماهی ازحقوقم کم میکنن

    • ناشناس

      سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم فرزند با حقوق سه میلیون چهار صد چکار کنم خودمم مستجر با کرایه یکو سیصد اجاره با داشتن داما عروس بچه تو خونه خدای فکری برای ما بکنید

    • اسکندر عزیزی

      بنده درسال ۱۴۰۰ بازنشسته شدم با ۴۵ روز ۴۵۰۰۰۰۰هزار تومان ایا این حقوق کفاف خانواده میده هیچ همسان سازی یا متناسب سازی برای من تعلق نگرفته این چه قانونیه

  • باسلام خسته نباشی از دوزدی و غارتگری و سرمایه گذاری بیرون از وطن اگر وقط داشتین به حال روز این ملت ایران هم نگاه کنید اگر چشمانتان ناراحت نباشند ⁉️

    باسلام ای آقایان محترم به حال این ملت ایران هم فکر کنید شما قسم میدهیم به خانواده محترم تان و جان بچه های عزیز تان دراورپا وآمریکا هستند قسم میدم تمام کنید ازخدای مهربان یکتا بترسید با ۳۵۰۰۰۰۰ چه جوری زندگی کنیم حداقل به یک راه زندگی نشان بدهید

  • ناشناس

    من بازنشسته دچار کرونا شدم دوماه رگیر و در خانه قرنطینه بودم قریب ۲۰میلین تومان هزینه کردم اما بیمه تکمیلی فقط قسمت کمی از آن را با تاخیر چند ماهه داد آخر این چه بیمه‌ای است

  • ناشناس

    از مدیر عامل سازمان و وزیر کار عاجزانه خواهش میکنیم آتیه سازان حافظ را کنار بگذارند و با بیمه ایران یا دانا قرارداد ببندند آتیه سازان کلاهبرداری محض از بیمه شده گان محترم است نه پوشش دندانپزشکی داره نه دارو نه ویزیت سقف تعهدات آزمایشگاه و چشم پزشکی و دیگر تعهدات آن هم خیلی خیلی پایین است

    • ناشناس

      قابل توجه تامین اجتماعی ما هم همانند بقیه اقشار باید اعتراض هایمان را به هر شکلی که شده به گوش مسئولین بیعار بی غم شکم سیر برسونیم سکوت تا کی.....

  • علیرضا شیخی

    چی بگم ؟کو گوش شنوا؟بخدا اگر گناه نبود بهترین کار برای من بازنشسته ومستاجر خودکشییه .پس از دولت خواهش میکنم یک لطف کنن که گناه نکتیم .بیاید همه بازنشستگان را بریزید توی دریا .وخیال ما وخودتون را راحت کنید مطمعن باشید بازماندگانمون خودشون از گرسنگی میمیرن ...حتما باید بیایم جلو سازمان خود سوزی کنیم ؟

  • ناشناس

    ازدولت محترم تقاضا دارم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را هرچه سریعتر اجرا کنید

  • مهدی

    بازهم تکرار مکررات، آنقدر درمدت چندین سال گذشته یک مطلب وموضوع را نشریه و جراید، به گفته انواع واقسام مدیران و مسئولین پخش کرده و توسعه داده اند و متأسفانه موضوع لوث شده و در جهت حل مشکل کهنه و فرسوده شده قدمی برداشته نشده و همه اهالی، حلال معضل عظیم تأمین اجتماعی، اعم از طلب از دولتهای فخیمه، متناسب سازی و همسان سازی حقوق، پرداخت 2ماه حقوق عیدی بازنشستگان همانند زمان اشتغال، تخصیص سهام شستا وپرداخت سودهای حاصله به بازنشستگان، اجرای دقیق قوانین اسلامی کار همانند مواد 41،96،111و غیره درخصوص تعیین حقوق سالیانه و تأثیرپذیری آن از مبلغ سبدمعیشت و میزان تورم، عقدقراردادبا طرف بیمه تکمیلی اساسی و کامل، عدم کسرحق بیمه تکمیلی ازحقوق و درآمد بازنشستگان و خلاصه رسیدگی منصفانه به حقوق و درآمد و زندگانی بازنشستگان و خانواده های ایشان،بعداز 43 سال از انقلاب اسلامی ایران بزرگ وسرافراز.

  • ناشناس

    فقط عمل کنید که همه بازنشستگان درانتظار وعده ها هستند که هر چه زودتر انجام شود

  • ناشناس

    تا زمانی که جلو افزایش قیمت وگرانی گرفته نشه هر چی هم دولت به مردم کمک کنه وحقوق رو زیاد کنه مثل کیسه سوراخی که هیچوقت پر نخواهد شد ومردم 8 شان گرو 9 باقی خواهد ماند

  • ناشناس

    سلام واقعا اگر میخوایی کاری بکنی و اخرتت دعا پشت سرت باشد و اعتقاد ب کار نیک داری همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را عین همسان سازی دولتی ها کشوری ها انجام بده الان یک نفر که دارد تو بازنشستگی ده مزگیرد معادل ان تو فولاد صندوقش لشگری کشوری حدود پانزده میگیرد مگر بنا نشد که نود درصد از حقوق شاغل معادل بازنشسته باشد پس چ شد حتی حقوق بازنشسته سازمان با بازنشسته اداری سازمان کارگری و کارمندان سازمان فرق دارد واقعا چرا فقط اگر جناب مدیر عامل محترم ب روز جزا و عدل خدا روز قیامت اعتقاد داری بفکر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی عین صندوق های دیگه باش همین ما در فقر با این حقوقها داریم زندگی میکنیم و هر ثانیه نفرینش را ب ان نوبخت و روحانی مبکنیم و ان حیدری که منافع بازنشستگان را در نظر نگرفتن شما هم در این دنیا بفکر اخرت خود باش که این جهان همه رفتنی هستیم باش موفق باشی

  • Irani

    من و مادر پیرم دریک خانه مستاجری با کرایه سرم سام آور زندگی میکنیم بخدا اصلا نمیشه خواهش میکنم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری رو هم در اولویت قرار بدید.ممنون از مسئولان محترم🌷

  • نادر

    درسته نسبت به تورم دریافتی بازنشستگان کمه و بازنشستگان بزحمت زندگی خودشان رامیگذرانند ولی اگر افزایش حقوقی باش بازنشستگان کشوری بایددراولویت باشند چون امکانات رفاهی و درمانی این گروه محدوده وازمزایای بازنشستگان تامین اجتماعی کمتره

  • حسین

    چرا بین حقوق خانمها ی بازنشسته وآقایان تفاوت است مگر اولادی که این دو دارند بچه این مادر هم نیست که در حقوق مادر حق اولاد و موارد دیگر نیست

  • باران

    اینو که نمیخواست ایشون بگه خودمون میدونیم مهم اینه که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا کنه وگرنه حرف دردی از ما دوا نمیکنه.

  • علی

    خدای شما به خدا و اخرت ایمان دارید.ما انقلاب کردیم ارباب و رعیتی برداشته بشه،ولی الان ما حداقل بگیران دقیقا شدیم رعیت دولت و تامین اجتماعی،بخدا با سیلی صورت مان سرخ میکنیم ما سی سال زحمت بکشیم وکار بکنیم و حق بیمه را بدیم و سفرما که ما پهن کردیم انها بیشتر بگیرند.زحمت بلبل کشید و فیض را باد برد،این تبعض نیست؟؟!؟!!!!

  • بی نام

    اقایان چه منافعی در ارتباط با بیمه اتیه سازان دارند که هرساله بدون نظر خواهی از ذینفعان که همون مستمری بگیران تامین اجتماعی هستن با انها قرارداد میبندن در حالی که اکثریت بیمه شدگان از خدمات دهی انها ناراضی هستن لطفا از منافع خود چشم پوشی کنید وبه منافع بیمه شدگان توجه فرپایید .صبر مردم دلیل بررضایتمندی انان نیست اقایان مسئول این رابفهمید.

  • محمدیان

    چرا به دروغ به مردم میگین اقساط وام 7میلیونی 240تومن هست بعد از بازنشسته بیچاره که حقوقش 3700هست 380000ت کم میکنید

  • ناشناس

    یه عده دوزد تو تامین اجتماعی هست کی به فکر ما حداقل بگیری که بیست هشت سال بالاترین بیمه پردازی داشتم دوساا اخر برام بیمه کم رد شد سر ارماتور هستم تو سد بودم حالا چهار تومان میگیرم با سیو یک سال خدا هم کاری نمیکند

  • شیرمحمدی

    خیانت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به بازنشسته های کارگری،در اذهان ماندگار است،،بستن قرارداد با مزخرف ترین بیمه(آتیه)قلب همگان را بدرد آورده،،

    هیچ درمانگاهی با بیمه آتیه قرارداد ندارند،چرا؟؟؟

    بارنشسته بیچاره، برای درمان بایستی ابتدا از جیب خود هزینه کند، بعدآ با التماس و ارائه فاکتور از آتیه مبلغ ناچیزی بگیرد یا نگیرد!!!

    در روزگاری که بیمه ها برای جلب نظر مردم،با همدیگر رقابت می کنند، بیمه آتیه بازنشستگان تامین اجتماعی بدبخت را مورد تمسخر قرار می دهد

  • شیرمحمدی

    متاسفانه متأسفانه متأسفانه،روزگار عجیبی شده،،
    هر کسی یا هر صنفی که با دوز و کلک صدای خود را بالا میبرد یا با حیله و کلک فضا را به نفع خود بهم می زند،،بیشترین امتیاز را میگیرد،،

    اما متاسفانه خیلی از اقشار جامعه،مانند بازنشستگان تامین اجتماعی،،بعلت نداشتن تریبون و....،هیچگاه به حق خود نمی رسند،،

    به عنوان نمونه،،معلمان هر روز در حال اعتراض هستند، هر میزان که حقوق معلمین را بالا ببرند،باز هم معترض هستند،،صنف معلم و فرهنگی،چون توان رساندن صدای خود را دارد،،مرتب در حال اخاذی از دولت است،این صنف سیری ناپذیر است،،
    اما متاسفانه صنف کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی،در حال نابودی ست...
    سختی کار بردوش همین بازنشستگان تامین اجتماعی بوده،اما متاسفانه زیاده خواهی بعضی صنوف باعث نادیده گرفتن حقوق این بیچاره هاست.

  • ..علی

    بازنشستگان اگاهند مانند شاغلین فرهنگی که حق شان بود و با اعتراض به 50 درصد حق خودشان دارند میرسند به خق واقعی خودشان میرسند منتظرند تا مجلس به قول خود عمل میکنند یا خیر

  • ناشناس

    دلخوری از بیمه

  • بی نام

    هم کارگران هم بازنشسته های کارگری که تحت نظارت صندوق تامین اشتباهی یعنی واقعا اشتباه شده چون به فکر تنها کسانیکه نیست ما بازنشستگان هستیم وام لشکریها و کشوریها ۱۲ میلیون تامین اشتباهی ۷میلیون حقوق اونا ۸تا۱۲ میلیون با سی سال سابقه ما ۳تا۸میلیون باسی سال سابقه صندوق تامین اجتماعی مانند وای فای خونه ای میمونه که رمزش دست بقیه هست تا صاحبخونه بخواد ازش استفاده کنه بقیه خوردن وبردن ودست ماخالی

  • صدیف م ن

    سلام،ما بازنشستگان آخرش نفهمیدیم همسانسازی حقوق بازنشستگان تصویب و اجرا میگردد یا نه؟آقای دهقان کیای محترم هم همه‌اش حرف های تکراری میزند که بدرد ما بازنشستگان نخورده و هیچ مشکلی را هم حل نمیکند و نخواهد کرد همه‌اش میگویند همسانسازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله انجام گرفته و‌ بیشتر نظر دهنده‌گان و نویسندگان مطلب در مورد موضوع از همدیگر گلایه و یا انتقاد‌ کرده و مثلا مینویسند همسانسازی حقوق بازنشستگان فقط در خصوص بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شده همه چیز مال آنهاست و از این حرفهایی که هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد میزنند.در حالیکه دولت و مجلس اگر کاری کند میخواهد برای همه بازنشستگان بکند.ما بازنشستگان باید یکدست شده و با وحدت یکپارچگی از حق مسلم و قانونی خودمان که طرح دو فوریتی دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین دفاع کرده و از نمایندگان دلسوز و محترم خانه ملت بخواهیم جهت برون رفت بازنشستگان از این وضعیت معیشتی بسیار بسیار بسیار وخیم و اسفبار و حاد با سفره خالی که بسر میبریم لایحه دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را به قید فوریت و اورژانسی تصویب و اجرایش کرده و شادی و خوشبختی و خوشحالی را به سر سفره خالی مان آورده و آرزوی دیرینه بازنشستگان و خانواده هایمان که چندین سال انتظارش را میکشیدم را به سر انجام برسانند و انتظار جز این از مجلس محترم انقلابی نمیرود و نداریم.چرا که تک تک نمایندگان دلسوز و محترم خانه ملت بخوبی اطلاع دارند بازنشستگان در چه وضعیت معیشتی بسرمیبرند و با حقوق ۵ میلیونی با اجاره‌نشینی سنگین و بیماری خاص و کثیرالعائله و بیکاری فرزندان بدهکاری به اشخاص حقیقی و حقوقی و چندین مشکل حاد و مهم غیر قابل تحمل و جبران که فقط تنها یکی از مشکلات کافی است بنیاد یک خانواده را از هم بپاشاند و چندین مشکل مهم دیگر دست پنجه نرم میکنند،بنابراین افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده و همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نه تنها تورم ایجاد نکرده بلکه تصویب و اجرای لایحه دو فوریتی دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نجات بازنشستگان و خانواده هایشان است نمایندگان دلسوز و محترم خانه ملت با ایجاد حماسه دیگر یکبار برای همیشه وضعیت معیشتی بازنشستگان و خانواده هایمان را بهبود ببخشید.

  • رضعلیپورپناهی

    یاسلا م آقای بیاد چرا امسال این کاری کردی این همسازی برا شما خوب بود من میلیون تومان کمتر نگیریم سابقه 34سالکار

  • ناشناس

    باعرض سلام خسته نباشی خدمت آقای علی دهقان کیا وسایر مدیران ودست انکاران سازمان تامین اجتماعی بخاطر این همه زحمتهایی که‌ در حق ما بازنشستگان و مستمربگیران تامین اجتماعی انجام می‌دهند تا مشکلات حقوق بازنشستگان ومستمربگیران ودستمزد کارگران به حداقل زندگش برسیدمن یک بازنشسته هستم که سی ویکسال در یکی از ادارات زیر مجموعه دولت خدمت کردم ودرطول این مدت هم هر ماه ازحقوق واضافه کاریم بابت حق بیمه کسر گردد حال سوال بند این است مگرماها بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی چه فرقی باسایر بازنشستگان و مستمربگیران لشکری و کشوری دارم تاز ماها نسبت به اینها حق بیمه ومالیات بیشتر به صندوق‌های بیمه ومالیات در طول مدت خدمت پرداخت کردیم چرا دولت ومجلس اینها را بحساب نمی آورد واینقدر فرق میان بازنشستگان و مستمربگیران این صندوق وان صندوق می‌گذارد مگر همه ماها ایرانی هم وطن اینها نسیتم مگر ماها کمتر از اینها زحمت کشیم همان آقایان نمایندگان مجلس ودولت برای ماها به این جا مقامی نرسیدند که الان ماها بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی بدست فراموش سپردند چرا اینقدر اینها ماهارا اذیت می‌کند اینهمه سر شکست شرمنده از طرف زن وبچه ها وجامعه باشیم بخاطر نداشتند حقوق کافی مبلغی که به عنوان حقوق میگریم بخدا به پیر به پیغیر جوابگو ده روز زندگی را نمی دهد اینهایکه همچنین بدبختی ومشکلات رابرای جامعه کارگری وبازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی به بار آوردند

  • فرامرز

    با سلام و درود، ، با چه زبانی و با چه درخواستی باید عنوان کرد که به والله با ۲۰ سال بیمه و ۶۰ سال سن و امروز در مرز ۶۴ سالی نمی‌شود با ۳ میلیون ۴ صد هزار تومن نمیشه زندگی کرد برای دیسک کمر هفته گذشته رفتم یک آمپول ترزیق کرده یک میلیون پانصد هزار تومان کمر بند طبی داده یک میلیون ۴صد هزار تومان دارو شده نه صد هزارتومان و عصب شناسی پانصد هزار تومان ،، فقط بیمه تکمیلی عصب شناسی را قبول کرده ،، بابا واقعا درد را به کی باید بگيم یک بار هم شده آقای مسول مرد باش وجدان داشته باش ی فکری به حال این انسانهای بردبار بکنید آدم‌های ابرو دار با شرافت

  • ِغ کیان

    اقایان محترم ما را از زندگی با این حقوق کارشناس ۳۰ سال خدمت ۵۶۰۰ چطور باید زندگی کردالحمدالله خجالت پیش شما شرمنده است حداقل حرف رئیس جمهور محترم را اویزه گوشتان نماییدکه حقوق را حق الناس می خوانندما فقط خواهان همسان سازی هستیم تا عدالت علی رعایت شودحال خود دانید و خدایتان اگر خداشناسید و سلام

  • از کار افتاده

    ازکار افتاده بر اثر حادثه در محل کار هستم با دوفرزند و خانه اجاره ای.ناقص شده ایم چ دیگر توان کار هم نداریم.۳۶۰۰ حقوق برای ما تعیین کردن که حدااقل میبایست به اندازه بازنشستگان میدادن.برای یک از کار افتاده میزان بیمه ریزی نباید مبنای حقوق باشد.ما از قصد که ناقص نشده ایم.نمیدون باید به این قوانین خندید یا گریه کرد.خلاصه مفهوم بیمه با تعریف اقایان بکلی تغییر کرده.لطفا رسیدگی کنید.کل از کار افتاده ها در کشور ۲۰۰ هزار نفرند

  • ناشناس

    خاک بر سرت که نظرات مردم را گزینشی منتشر می کنی یعنی هرکسی هر طور دستش میرسه ظلم میکنه بعد انتظار داریم وضع خوب بشه

  • ایثارگر

    برای افزایش حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی اقدام کنید با این حقوق کم نمیشود زندگی کرد برای حق ایثارگری برای ما جانبازان ورزمنده ها به افزایش حقوق مثل کشوری ولشگری اقدام کنید چرا فرق میگذارید.

  • سیدمجتبی طباطبایی

    باسلام دررابطه باکلاهبرداری ازبازنشستگان درروزروشن چاپ ۲۰شهریورخبرگزاری ایسنانه تنهاپیگیری نشد بلکه بانک که همدست فروشگاه کلاهبرداربودجلوحقوق ناچیزبنده رابست منکه هرجارفتم کسی جوابگونبودومن کلاولش کردم ایسنا که قراربود پیگیری کند همبی خیالش شد این بی عدالتی راکجافریاد کنیم تلویزیون شش میلیونی رادوارزده میلیون بایدبپردازم پس حمایت ازمستعضفان که شعارخبرگزاری هاست دروغ است

    وزارت صمت .تعزیرات.اصناف .جواب گو نیستند

  • علی اصغر فوادیان

    باعرض سلام وخدا قوت من با ده سال سابق بیمه متاسفانه به علت بیماری از کار افتادگی کامل شدم ولی متاسفانه با چهار فرزند وهزینه های گزاف داروهای بیماری بنده تازه با همه این افزایش ها سه میلیون وهشت صد کل در یافتی بنده هست لطفا بگید من باید چه کار کنم چگونه زندگی بایدکردتاجواب گوی خانواده باشم لطفا جواب ورسیدگی نمایید

  • مهدی

    درست میشه

  • ناشناس

    دولت وملت به بازنشستگان تامین اجتماعی مدیونند.سریعتر این دین رو از گردن خود باز کنید

  • ناشناس

    چرا ما برای زندگی از کشورهای دیگه یاد بگیریم مثل نون خشکتو آب بزنیم ولی شما چرا یاد نمیگیرد که سالمندان چقدر در رفاه هستن هیچ هزینه پرداخت نمیکنن حالا چقدر از یک بازنشتهمیخوان بگیرن

  • شعبانی

    این که همش شدگندهای گذشته ، درآینده چه میکنین؟
    تاکی میخواهید بفهمید گفتاردرمانی دیگر جوابگو نیست !

  • نوری

    سلام تورخدا به داد ما بازنشستگان تامین اجتماعی برسید آیا شما با ۴ میلیون می توانید زندگی چهار نفر تعمین کنید با همسر مریض وهزار یک مشکل این کدام عدالت است که افراد زحمت کش جامعه باید بعد از یک عمر کار سخت و طاقت فرسا باز حقوق شأن از دیگران کمتر باشد آیا چون ما کارگر یم باید حقمان ضایع شود

  • محمدحسناصغرنیا

    باسلام این چندمین بار است مثل بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی تقاضای رسیدگی بهم سازی را دارم ازاینکه نوشته اند به حداقل بگیران توجه شود حق قانونی آتان است خوب متوسط بگیران وحداکثر بگیران هم درحوزه کاری ومسئولیت اداری برخودمتحمل بوده اند لطفا حق آنان را مورد توجه قراردهند ممنون هستم.

  • حسین

    این چه بیمه تکمیلی است که ب یک شرکت بیمه بنام آتیه سازان حافظ داده آید با کارمندان پرو و خدمات نویز آیا تامین خرید دارو ویزیت پزشک و دندانپزشکی و استفاده از بیمارستانهای خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی ممنوع است این شرکت بیمه را بارها اعلام کرده ایم نمی خواهیم یک مشت برای منفعت طلبیشان دایم با این بیمه فشل قرار داد می ببندند و آندسته از بازنشستگان تامین را از خدمات بیمه تکمیلی محروم می کنند عدالت نابود شده و بهره کشی و رانت خواری و منفعت بردن از مشتی بازنشسته و آنهم وضعیت حقوقی که افزایش یعنی تورم با سبد کالای اساسی و کارت ارزاق جبران میزان افزایش نداده را تا سقف ۱۱م را جبران کنید

  • ایرانی

    مگه میشه مسیولین ندانند،که بااین حقوق حداقل ها نمیشه نون وتخم مرغ هم خورد مریضی ازیکطرف گرانی ازطرف دیگر هیچ کسی هم فکرکارگرنیست خدا کنه گرفتارمریضی بشید شما که میتونید وکاری نمیکنید شما مگه زن وبچه ندارید روزانه چندمخارج خانوادتون میکنید

  • محمدرضا خضری پور

    من یک بازنشسته مستمری بگیر ازکارافتاده دائم تامین اجتماعی هستم که حقوق ما کفاف زندگیم را نمیدهد و تنها اجاره منزل است لطفا حقوق ما را همسان سازی کنید از خدا بترسید ما نیازمند یاری و حمایت هستیم ممنون

  • علیرضا

    با سلام من نمیدونم مسله رو چه جور بیان کنم ما سی سال یا سرو پنج سال بیمه پرداخت کردیم که در دوران کهولت محتاج نباشیم و مسولین تامین اجتماعی باید سرمایه ما را در طول سرمایه گذاری میکردن تا الان که ما محتاج نباشیم چه کسی پاسخ گو هست مسولین مقام رهبری ریس جمهوری وقت چه کسی پول ما رو به وقتش گرفتن با اقساط بدون بهره نمیدن ما الان در این وضعیتی هستیم چرا چرا چرا چه کسی پاسخگوی اهل و عیال ما هست و شرمنده گی تا کی این وضع هست هر دولتی میاد از خودش برنامه میده برنامه یازده و دوازده بابا

  • جعفرعلی پور

    بازنشستگان سازمان به امیداینگه درزمان بازنشستگی بتواننددرآرامش وراحت زندگی کنندبیمه تامین اجتماعی راانتخاب کردنندحالامسئولان تامین اجتماعی چراپول سازمان رابه دولت درواقع پول بازنشسته رابه دولت دادندواکنون به قول خودشان نمی توانندبگیرندوحقوق افراربازنشسته راطبق قانون افزایش دهندواین افرادکه بجزشمامسئولان هیچ پناهگاهی ندارندبه شمامیگویندوشماهم برای اینکه رفع تکلیف کنیدیکی دوباردرجلسات می گویدوردمیشویدولی نفرین این همه افراددرمانده ازوضعیت بداقتصادی هرصبح وشام به افرادبی لیاقت فرستاده میشودمسئولی که لیاقت دفاع ازحقوق افرادزیردست خودرانداشته باشدنبایددرپست مدیریت بمانددرغیراینصورت خیانت می کند

  • محمد

    اخه مگه مستمری بگیر ادم نیست زندگی نداره با 3400000 تومن اجاره خرج دکتر دارو واب برق گاز چند روز میتونم خرج خونه بدم گوجه کیلو12 هزار خدا ازتون نگزه.... اقای رئیسی اومد گفتن عدالت داره کو پس اینکه بدتر شد کاش بمیریم واین همه خجالت زنو بچه را نکشیم ما شرمنده بچه هامونیم

  • غلام

    با سلام واحترام ایا خدا رو خوش میاد که بعد از ۳۰ سال واندی هست که علمک گاز امده درب خونه وشاهد ان باشیم که توانایی هزینه های گاز را نداریم .

ارسال نظر