حجم ویدیو: 78.26M | مدت زمان : 00:59:29

گفت‌وگو با ایران درودی + فیلم

ایران درودی نقاش سرشناس ایران و جهان سال ۹۷ در برنامه شوکران شبکه چهارم سیما گفت: بلد نیستم بنشینم و به کسی نقاشی یاد بدهم ولی می‌توانم حسم را منتقل کنم. نقاشی شبیه‌سازی نیست، نقاشی بروز حس است ولی بستگی دارد این حس چطور و از چه آبشخوری نشأت بگیرد. آن پایه‌ها و ریشه‌هایش است که مهم است. ریشه‌های من در این سرزمین است.

هشتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» با حضور ایران درودی نقاش سرشناس ایران و جهان، دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت.

او در پاسخ به این پرسش پیام فضلی‌نژاد که چرا با وجود نیم قرن دوری از ایران و در دورانی که گفته می‌شد برخی هنرمندان، سرخورده و طالب مهاجرت هستند، با مشقت بسیار همراه آثارتان به ایران برگشتید، گفت: برای اینکه عاشق این سرزمین هستم و برای اینکه اسمم ایران است. برای اینکه برای خودم وظیفه‌ای قائل هستم و خواهم بود که بتوانم به‌عنوان یک زن ایرانی و یک زن آزاده ایرانی، برای فرهنگ و هنر نقاشی شخص موثری باشم.
این نقاش خاطرنشان کرد: بلد نیستم بنشینم و به کسی نقاشی یاد بدهم ولی می‌توانم حسم را منتقل کنم. نقاشی شبیه‌سازی نیست، نقاشی بروز حس است ولی بستگی دارد این حس چطور و از چه آبشخوری نشأت بگیرد. آن پایه‌ها و ریشه‌هایش است که مهم است. ریشه‌های من در این سرزمین است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1558

ارسال نظر