سارقی با ۶۰ فقره موبایل قاپی به دام پلیس افتاد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی با بیش از ۶۰ فقره موبایل قاپی و نیز مردی که اقدام به آتش‌زدن یک واحد صنفی کرده بود، در جریان دو عملیات جداگانه خبرداد.

سارقی با ۶۰ فقره موبایل قاپی به دام پلیس افتاد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی با بیش از ۶۰ فقره موبایل قاپی و نیز مردی که اقدام به آتش‌زدن یک واحد صنفی کرده بود، در جریان دو عملیات جداگانه خبرداد.

سرهنگ حسین‌علی ابن‌علی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:  اولین پرونده مربوط به دستگیری یک موبایل قاپ است. رسیدگی به این موضوع درپی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در محله دولت آباد شهر ری در دستورکار ماموران قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۷۲ رسیدگی به آن را به‌طور ویژه آغاز کردند.

وی ادامه داد:‌ ماموران پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی متوجه شدند که سرقت‌ها توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش انجام شده و این فرد با نزدیک شدن به عابران پیاده که اغلب خانم و درحال مکالمه با تلفن همراهشان بودند، در فرصت مناسبی تلفن همراه آنان را قاپیده و متواری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود، مشخصات ظاهری این فرد را به دست آوردند، گفت:‌ در همین راستا با افزایش گشت‌زنی‌های انتظامی، زمانی که متهم در حال زاغ زنی بود مورد شناسایی قرار گرفته و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

ابن علی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌ این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به ۶۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد. در ادامه نیز تعدادی از مالباختگان این فرد شناسایی شدند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی شهرری، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات برای دستگیری مالخر این سارق نیز در حال انجام است.

وی همچنین از دستگیری عامل آتش سوزی انبار لاستیک خودرو در بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و گفت:‌ به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در انبار نگهداری لاستیک خودرو در ابتدای بزرگراه امام علی(ع)، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستورکار ماموران انتظامی کلانتری ۱۷۳ فرماندهی انتظامی شهرری قرار گرفت.

 ابن علی با اشاره به اینکه این حادثه خسارات جانی به همراه نداشت، گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، این حریق عمدی بوده است. در همین راستا اقدامات برای شناسایی عامل این آتش‌سوزی در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که این فرد در امین آباد مخفی شده است.  

جانشین فرمانده انتظامی شهرری با بیان اینکه متهم حدود یک ساعت بعد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت:‌ این فرد به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی درباره میزان خسارات وارده به این مغازه نیز گفت:‌ کارشناسان ارزش اموال سوخته شده را در حدود سه میلیارد ریال برآورد کردند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76893

ارسال نظر