ریزش هولناک داربست یک ساختمان ۹ طبقه در تهران! +عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خبر از سقوط داربست‌های یک ساختمان ۹ طبقه در حال ساخت در محله شهران داد.

ریزش هولناک داربست یک ساختمان ۹ طبقه در تهران! +عکس

درباره جزئیات این خبر گفت: وقوع حادثه ریزش داربست‌های نمای یک ساختمان درحال ساخت در ساعت ۲۳:۳۳ شب گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در فلکه دوم شهران، خیابان طوقانی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت:‌با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که داربست‌های یک ساختمان ۹ طبقه در حال ساخت به دلیل وزش باد فروریخته و تمام داربست‌های هفت طبقه بالایی این ساختمان به طورکامل برسطح خیابان ریزش کرده است.

به نقل از ایسنا، ملکی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات و خسارات جانی نداشت، گفت:‌ریزش داربست‌ها به دو خودروی پژو پارس و پژو ۴۰۵ خساراتی را وارد کرد که در این میان خسارات وارده به سواری پژو پارس بسیار بالا بود. همچنین به نمای ساختمان مجاور و چند بالکن نیز خساراتی را وارد کرد. اما با توجه به ساعت وقوع حادثه آسیب جانی به کسی وارد نشد.

ریزش داربست در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان تا حوالی ساعت پنج صبح امروز در حال عملیات در این محدوده بودند، گفت:‌ عوامل آتش‌نشانی پس از جمع‌آوری داربست‌ها و ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و با تحویل محل به عوامل شهرداری به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی علت این حادثه را وزش باد شدید اعلام کرد و گفت:‌ گاهی نصب گونی روی داربست‌ها مانند بادبان عمل کرده و سبب می‌شود تا با تجمیع انرژی باد، داربست‌ها ریزش کند. لازم است پیمانکاران در این خصوص دقت کافی را داشته باشند و هنگام نصب داربست آن را به درستی و با بست‌های مناسب محکم کنند. تصورکنید اگر این حادثه درطول روز یا در حین کارکردن کارگران روی داربست رخ داده بود، ممکن بود خسارات جانی بالایی برجای بگذارد، از این رو لازم است به موضوع ایمنی داربست‌ها توجه شود و شهروندان نیز توجه داشته باشند که در هنگام وزش باد از قرارگرفتن در زیر یا مجاورت داربست‌ها و همچنین پارک خودروی خود در این فضاها پرهیز کنند.

منبع: تازه نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72930

ارسال نظر