توطئه خانوادگی شوم برای قتل شوهر | شاهرگ مرد خانواده را زدند

کارگر یک کارگاه در حوالی باغستان در غرب استان تهران هفته گذشته هنگام رفتن به محل کارش با صحنه هولناکی روبه‌رو شد. جسد مرد میانسالی در حالی که شاهرگش با جسم تیزی بریده شده بود، در کنار جاده قرار داشت.

توطئه خانوادگی شوم برای قتل شوهر | شاهرگ مرد خانواده را زدند

کارگر یک کارگاه در حوالی باغستان در غرب استان تهران هفته گذشته هنگام رفتن به محل کارش با صحنه هولناکی روبه‌رو شد. جسد مرد میانسالی در حالی که شاهرگش با جسم تیزی بریده شده بود، در کنار جاده قرار داشت.

سناریوی هولناک زنی که با همدستی دختر، خواهرش و مردی، شوهرش را کشته بودند، در جریان تحقیقات پلیسی فاش شد.متهمان با طراحی سناریویی قصد داشتند مسیر تحقیقات را منحرف کنند اما اختلاف مقتول و همسرش سرنخ کشف ماجرا را به ماموران داد.

به گزارش جام‌جم، کارگر یک کارگاه در حوالی باغستان در غرب استان تهران هفته گذشته هنگام رفتن به محل کارش با صحنه هولناکی روبه‌رو شد. جسد مرد میانسالی در حالی که شاهرگش با جسم تیزی بریده شده بود، در کنار جاده قرار داشت. سریع با پلیس تماس گرفت و ماجرای کشف جسد را گزارش کرد. دقایقی بعد تیمی از ماموران پلیس آگاهی شهر قدس در محل حاضر شده و تحقیقات در این باره را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد، این مرد در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش به آنجا منتقل شده است. مدارک هویتی همراه این مرد نبود تا هویتش شناسایی شود، به همین دلیل جسد برای تعیین علت اصلی مرگ و شناسایی هویت مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد. همزمان با کشف جسد، زنی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن همسرش به نام سینا خبر داد و گفت: «همسرم دیروز برای رفتن به محل کارش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. در این مدت تلفن‌همراهش نیز خاموش است و احتمال می‌دهم بلایی سر او آمده است. تصمیم گرفتم به اداره آگاهی بیایم و ناپدید شدن او را گزارش کنم.»

پس از این شکایت ماموران دریافتند که مشخصات سینا با جسد کشف شده در حوالی باغستان یکی است. به همین دلیل از این زن خواستند به پزشکی قانونی برود و این احتمال را بررسی کند که او با مشاهده جسد مقتول، شوهرش را شناسایی کرد.

با شناسایی هویت مقتول، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. ماموران با بررسی صحنه قتل متوجه شدند رها کردن جسد در کنار جاده، صحنه‌سازی است و به احتمال زیاد او قربانی جنایتی خانوادگی شده و عامل یا عاملان قتل قصد داشتند مرگش را خودکشی نشان دهند. این فرضیه وقتی قوت گرفت که تحقیقات محلی نشان داد، سینا و همسرش چند سالی اختلاف داشتند که این اواخر هم شدت گرفته بود. همین سرنخ کافی بود تا همسر مقتول دستگیر شود. او ابتدا منکر قتل همسرش شد اما در ادامه به کشتن شوهرش با همدستی دخترش، خواهرش و مردی اعتراف کرد و گفت: «به دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم، تصمیم به قتل او گرفتم. موضوع را با دخترم و خواهرم در میان گذاشتم و آنها کمکم کردند. براساس نقشه ابتدا شوهرم را با قرص خواب‌آور بیهوش کرده و بعد شاهرگش را زدیم و او را کشتیم. بعد جسدش را در کنار جاده رها کردیم.»

سرهنگ شاهپور فلاحی، فرمانده انتظامی شهرستان قدس در این باره گفت: «پس از اعتراف این زن، ماموران همدست دیگر او را دستگیر کردند.» وی به خانواده‌ها توصیه کرد: «با توجه به این‌که اکثر قتل‌ها با تصمیمات لحظه‌ای، هیجانی و ناتوانی در کنترل خشم حادث می‌شود، نیاز است شهروندان با فراگیری مهارت‌های کنترل خشم در زمان‌های بروز درگیری و عصبانیت با کنترل عصبانیت و تفکر از عواقب ناگوار درگیری، از محیط‌های پر‌استرس و متشنج دور شوند تا گرفتار عواقب کار ناآگاهانه خود نشوند.»

 

منبع: جام جم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64275

ارسال نظر