اعلام جزئیات جدید از پرونده قتل شهردار دهدز

عاملان قتل شهردار دهدز دستگیر شدند.

اعلام جزئیات جدید از پرونده قتل شهردار دهدز

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: از آنجا که هنوز مشخص نشده که شهردار دهدز از طریق گلوله اشرار به قتل رسیده یا نیروهای مسلح، این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب دهدز در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان درباره جزئیات رسیدگی به پرونده فرشاد نقدی شهردار دهدز که در حادثه تیراندازی در یکی از خیابان های ایذه به قتل رسید، افزود: تیراندازی میان مأموران و اشرار رخ داده و هنوز مشخص نیست تیر از ناحیه کدام شخص شلیک و به شهردار دهدز که داخل رستوران نشسته بوده، اصابت کرده و موجب فوت او شده است.

وی افزود: پس براساس اصل ۱۵۹ قانون اساسی که مرجع رسمی تظلمات و شکایات را دادگستری شناخته است، اصل بر رسیدگی در محاکم عمومی است و این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب دهدز در حال رسیدگی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: چنانچه به نتیجه برسند گلوله‌ای که موجب کشته شدن شهردار شده از اسلحه نیروهای مسلح شلیک شده پرونده با قرار عدم صلاحیت از دادسرای عمومی و انقلاب دهدز به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خوزستان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بعد از حدود ۱۳ روز هنوز عامل تیراندازی مشخص نشده است؟ افزود: این را باید دادسرای عمومی و انقلاب دهدز پاسخ دهد چون پرونده در آنجا در حال رسیدگی است.

قاتلان شهردار دهدز دستگیر شدند

یار محمد رسالتی دادستان ایذه گفت: تمامی عوامل تیراندازی در یکی از خیابان‌های ایذه که منجر به جان باختن شهردار دهدز شده بود، دستگیر شدند.

دادستان ایذه تاکید کرد: دستگاه قضائی با مخلان امنیت جامعه برخورد صریح و قاطعی دارد.در تاریخ ۱۹ دی ماه حدود ساعت ۱۴ مأموران نیروی انتظامی شهرستان ایذه در استان خوزستان در خیابان شهید قریشوندی در حال گشت زنی به خودرویی که حامل سارقان مسلح بود مشکوک شدند که پس از دستور ایست مأموران پلیس، افراد مسلح درون خودرو با مأموران نیروی انتظامی درگیر می‌شوند و در این درگیری تیراندازی از سوی طرفین صورت می‌گیرد.

در پی این تیراندازی شهردار دهدز که در رستورانی در طرف دیگر خیابان حضور داشت به طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد و سارقان مسلح پس از درگیری از محل حادثه متواری شدند.

پرونده قتل شهدار دهدز

یار محمد رسالتی دادستان ایذه گفت: دستگاه قضایی در خصوص ماجرای تیراندازی و جانباختن شهردار دهدز تشکیل پرونده داد.

بیشتر بخوانید: شهردار دهدز بر اثر اصابت گلوله افراد ناشناس به قتل رسید

حدود ساعت ۱۴ دیروز در تبادل آتش میان سارقان مسلح و نیروی انتظامی شهردارد شهر دهدز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از قتل شهردار دهدز در خوزستان

سارقان پس از تیراندازی متواری شدند که به گفته دادستان ایذه دستور دستگیری آن‌ها صادر شده است.

مدتی پیش نیز دادستانی ایذه گفته بود که یک دختر خردسال جان خود را به دلیل تیراندازی اراذل و اوباش از دست داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6135

ارسال نظر