۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی ساری مسموم شدند + آخرین اخبار و جزئیات تازه

۵۰ دانش‌آموز یک مدرسه شبانه‌روزی در ساری دچار گازگرفتگی شدند.

۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی ساری مسموم شدند + آخرین اخبار و جزئیات تازه

انتشار گاز مونواکسیدکربن در یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر ساری منجر به مسمومیت ۵۰ نفر شد. ۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی امام حسین(ع) براثر گازگرفتگی مسموم شدند که ۱۹ نفر از آنان برای بررسی بیشتر وضعیت و اطمینان از سلامت کامل آنان به بیمارستان منتقل شدند.

ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه دیشب، گزارش مسمومیت ۵۰ دانش‌آموز در مدرسه شبانه‌روزی امام‌حسین(ع) در شهر ساری استان مازندران بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن به هلال‌احمر اعلام شد و بلافاصله یک تیم از جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و پشتیبانی به محل اعزام شد.

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری بامداد یکشنبه درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: ۵۰ دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی امام حسین(ع) براثر این حادثه مسموم شدند که ۱۹ نفر از آنان برای بررسی بیشتر وضعیت و اطمینان از سلامت کامل آنان در بیمارستان‌های بوعلی، امام خمینی(ره) و فاطمه الزهرا(س) ساری پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان بوعلی، ۷ نفر در بیمارستان امام خمینی و ۳ نفر در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) پذیرش و بستری شدند.

فرماندار ساری گفت: با این دانش آموزان دیدار کردم که خوشبختانه مورد خاصی نداشتند اما برای اطمینان از سلامت کامل آنان، مراقب‌های لازم صورت می‌گیرد.

نوبخت بیان کرد: علت انتشار گاز مونواکسیدکربن، خراب شدن فن شوفاژخانه مدرسه بود.

سخنگوی اورژانس مازندران نیز با بیان اینکه حال دانش آموزان مسموم‌شده در بخش چهاردانگه ساری بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن وخیم نیست، گفت: ۱۹ نفر از دانش آموزان به ساری اعزام شدند.

زکریا اشکپور افزود: مسمومیت دانش آموزان مدرسه شبانه روزی امام حسین (ع) بخش چهاردانگه ساری ساعت ۲۱:۱۵ به اورژانس سه منطقه کیاسر، تاکام و راهبند اطلاع داده شد که ۳ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۹ نفر از دانش آموزان پسر این مدرسه شبانه‌روزی، بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که حال آنان وخیم نیست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در گفتگویی اعلام کرد: حال دانش آموزان مدرسه امام حسین(ع) چهاردانگه خوب است و خطری آنان را تهدید نمی‌کند.

دانش‌آموزان مصدوم از بیمارستان ترخیص شدند

سرپرست آموزش و پرورش مازندران نقص فنی تاسیسات را دلیل گازگرفتگی ۱۹ دانش آموز مدرسه شبانه روزی ساری اعلام کرد و گفت: تمامی دانش آموزان از بیمارستان ترخیص شدند.

حسین کمالی با اشاره به مسمومیت و گازگرفتگی ۱۹ دانش آموز مدرسه شبانه روزی در ساری نقص فنی تأسیسات را دلیل بروز این حادثه ذکر کرد و افزود: این دانش آموزان دچار مسمومیت خفیف شدند و بلافاصله با همکاری اورژانس دانش آموزان روانه بیمارستان شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به بیمارستان حضرت امام (ره) و فاطمه زهرا (س) ساری اعزام شده بودند، افزود: در حال حاضر تمامی دانش آموزان ترخیص شدند و خوشبختانه مشکل جدی نداشتند.

وی علت حادثه را نقص در سوخت گیری تأسیسات اعلام کرد و افزود: با نوسازی مدارس استان هماهنگ کردیم و تیمی متشکل از آموزش و پرورش ونوسازی مشغول بررسی و مرمت تأسیسات هستند.

کمالی از اعزام تیم فنی به مدارس شبانه روزی بخش چهاردانگه خبر داد و گفت: این تیم تأسیسات مدارس شبانه روزی را بررسی و نقص احتمالی را رفع خواهند کرد تا حادثه مشابه‌ای در این مدارس تکرار نشود.

بیش از ۵۳۶ هزار دانش آموز در مازندران تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57632

ارسال نظر