قتل پدر به خاطر اعتیاد به پلی‌استیشن! | قاتل دانشجوی کامپیوتر، عاشق پلی‌استیشن و گُل می‌کشید

ماجرای پسری که سال‌ها برای بازی رایانه‌ای با پدرش جروبحث داشت و سرانجام ...

قتل پدر به خاطر اعتیاد به پلی‌استیشن!  | قاتل دانشجوی کامپیوتر، عاشق پلی‌استیشن و گُل می‌کشید

روزنامه خراسان نوشت:باورش سخت است اما گاهی قتل به‌خاطر موضوعاتی که در نگاه بسیاری از ما بی‌اهمیت و پیش پا افتاده است، اتفاق می‌افتد. ساعت ۱۴ روز ۱۱ دی، یکی از همین اتفاق‌های تلخ رقم خورد. پسر جوانی که سابقه اختلاف با پدرش بر سر موضوع بازی‌های رایانه‌ای داشته در دعوا با پدرش، با چاقو به او ضربه وارد کرده و باعث مرگ پدرش شده است. در ادامه، اشاره کوتاهی به اعترافات او خواهیم داشت و چند توصیه به والدین در همین باره خواهیم کرد.

  دانشجوی کامپیوترم، عاشق پلی‌استیشن و گُل می‌کشم

چرا پدرت را کشتی؟

پول می‌خواستم. چند روز قبل یک میلیون تومان به من داد، اما خیلی زود پولم تمام شد.

پول برای چه کاری می‌خواستی؟

 دانشجوی کامپیوتر هستم و عاشق پلی استیشن و بازی‌های رایانه ای و پدرم هم سر این موضوع مدام به من گیر می‌داد و می‌گفت پول‌هایت را خرج بازی نکن.

چرا چاقو همراهت بود؟

من و پدرم همیشه باهم اختلاف داشتیم. دو سه سال قبل در یک درگیری به من گفت تو را می‌کشم. از آن جایی که می‌ترسیدم به دست پدرم کشته شوم، بعد از آن همیشه با خودم چاقو حمل می‌کردم.

مواد مصرف می‌کنی؟

مواد نه، اما گاهی گل می‌کشم. البته به خاطر مشکلات روحی که داشتم تحت درمان بودم.

طبق آمار دفتر پیشگیری از سوء مصرف مواد، حدود 49 درصد قتل‌ها در ایران مرتبط با مواد مخدر است (صرامی، 1393). کارشناسان می‌گویند تامین پول برای خرید مواد در کنار علایم روان‌شناختی به وقت دور ماندن از مواد، از عوامل مرتبط با بخشی از این موارد است. متاسفانه در این مورد پسر جوان دست کم گُل مصرف می‌کرده است و همان‌طور که می‌دانیم گل هم اعتیادآور است و هم عوارض روان‌شناختی خود را دارد. جدای از آن، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای هم موضوع دیگری است که به نظر می‌رسد در این فقره نقش داشته است. درست است که اعتیاد به بازی‌ها مانند مواد مخدر تاثیر جسمی و روانی قابل لمس به ویژه در مراحل اولیه ندارد اما زمانی که فرد حس می‌کند مانعی در راه بازی کردن بیشتر او وجود دارد، رفتارهای پرخاشگرانه بروز می دهد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5736

ارسال نظر