قاتلی که عاقبت خودش هم مرگ شد!

متهم ۱۳ سال بعد از قتل مادرزنش در حالی که به قصاص محکوم شده بود، در زندان جان باخت.

قاتلی که عاقبت خودش هم مرگ شد!

اعتمادآنلاین نوشت: مردی که به خاطر درگیری با همسرش، مادرزنش را به قتل رسانده بود در زندان جان سپرد و پرونده او یک بار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران مطرح شد.

متهم ۱۳ سال قبل در جوانی در جریان یک جدال خانوادگی مادرزنش را با چاقو زد و کشت. حالا او در زندان جان باخته است و اولیای دم از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کرده‌اند.

۱۳ سال قبل ماموران پلیس متوجه شدند درگیری و جدال خونینی در جنوب تهران به راه افتاده است. وقتی پلیس به محل رسید مشخص شد زنی میانسال در این نزاع مجروح شده و در بیمارستان جانش را از دست داده است.

با مرگ این زن ماموران به ردیابی داماد خشن به نام محمود پرداختند و او را که متواری شده بود شناسایی و دستگیر کردند.

محمود به جنایت خانوادگی اعتراف کرد و گفت: من و همسرم چهار سال پیش با هم ازدواج کردیم؛ اما از همان ابتدای زندگی، پدر و مادر همسرم در زندگی ما دخالت می‌کردند. تلاش کردم تا آنها وارد حریم خصوصی‌مان نشوند اما ممکن نبود. آنها در کوچک‌ترین مساله زندگی من دخالت و مدام مرا اذیت می‌کردند. اگر ما را راحت می‌گذاشتند من و همسرم می‌توانستیم با هم زندگی خوبی داشته باشیم. به همین دلیل من همیشه آنها را عامل اصلی درگیری‌هایم با همسرم می‌دانستم.

او ادامه داد: آخرین بار به خانه آنها رفته بودیم که دوباره مادرزنم در رابطه من و همسرم  دخالت کرد و با او درگیری لفظی پیدا کردم. همان موقع پدرزنم هم وارد دعوا شد و به هواخواهی از همسرش با من درگیر شد. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقویی که همراه داشتم به مادرزنم حمله کردم و چند ضربه به او زدم؛ اما قصد نداشتم او را به قتل برسانم.

به دنبال اعتراف‌های داماد خشن برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و محمود از خود دفاع کرد.

در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

درخواست بخشش از اولیای دم

سپس متهم به دفاع ایستاد و اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد. او گفت: من قبول دارم باعث مرگ مادرزنم شدم؛ اما قصدم کشتن او نبود و فقط می‌خواستم او را مجروح کنم. من شرمنده اولیای دم هستم و تقاضا دارم مرا ببخشند و حلالم کنند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و محمود را به قصاص محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. به این ترتیب داماد خشن در یک قدمی ‌چوبه دار قرار گرفت. زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود که محمود در زندان جان سپرد.

با مرگ عامل جنایت خانوادگی، اولیای دم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و خواستند تا دیه قربانی از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود.

در آن جلسه پسر مقتول گفت: شوهرخواهرم با بی‌رحمی‌ مادرمان را کشت و ما در جلسه دادگاه گفته بودیم به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستیم و محمود باید قصاص شود. در انتظار نوبت اجرای حکم بودیم که از زندان خبر رسید محمود فوت کرده است. با مرگ او تقاضا داریم تا دیه مادرمان از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54466

ارسال نظر