خبر جدید پلیس از عملیات‌های جدید| آمار فزاینده قاچاق در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم صوتی و تصویری و ۶۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق در جریان انجام دو عملیات پلیسی خبر داد.

خبر جدید پلیس از عملیات‌های جدید| آمار فزاینده قاچاق در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم صوتی و تصویری و ۶۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق در جریان انجام دو عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت اقتصادی متوجه شدند که در خیابان جمهوری حوالی خیابان فلسطین افرادی به‌ وسیله خودرو و موتورسیکلت اقدام به انتقال مقادیری کالای از جمله کالاهای صوتی و تصویری به مقابل یک فروشگاه کرده و از آنجا این اقلام توسط چند کارگر افغانستانی و کارمندان فروشگاه به انباری در پشت فروشگاه منتقل و دپو شده است.

وی افزود: ماموران این پلیس به همراه کارشناسان سازمان صمت استان تهران به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شده و از راه مخفی پشت فروشگاه کالاهای دپو شده را بررسی کردند؛ در این بررسی‌ها مشخص شد کالاها فاقد شناسه و ثبت در سامانه و فاقد گارانتی بوده و به عبارتی قاچاق محسوب می‌شوند. در همین راستا نیز با هماهنگی مقام قضایی محل مورد بازدید قرار گرفت و در جریان آن تعداد زیادی کارت گارانتی و برچسب جعلی و فاقد اعتبار در محل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در این محل ۴۸ دستگاه تلویزیون سونی ساخت مالزی و ۶۹ دستگاه باند و اسپیکر مولتی سونی ساخت کشورچین و ... نیز که همگی قاچاق بودند، کشف و ضبط شد.

ویبا بیان اینکه فروشندگان این فروشگاه علاوه بر ارتکاب فعل قاچاق موجب اغفال مشتریان نیز شده بودند، گفت:‌ متصدی اصلی فروشگاه و مالک کالاهای مکشوفه در تحقیقات اولیه اعلام کرد هیچ‌گونه مدارک قانونی و گمرکی مرتبط با کالاها ندارند و در خصوص گارانتی و لیبل و برچسب ها نیز فاقد مجوز قانونی بوده و صراحتاً اعلام کردند کالاها به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است.

بهرامی ادامه داد: متصدی فروشگاه به همراه کالاهای کشف شده به مقر پلیس منتقل شده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مذکور را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۶۰ میلیارد پارچه خارجی در محدوده فشافویه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ادامه به عملیات دیگری از سوی ماموران این پلیس برای کشف ۶۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق نیز اشاره کرد و گفت:‌ عوامل گشت پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی حسن آباد فشافویه به یک دستگاه پژو پارس سفید که در مسیر مخالف به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شدند. آن ها رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس مشخص شد که دستگاه تریلر ۱۸ چرخ کمپرسی به دنبال خودروی شخصی در حرکت است.

وی ادامه داد: پلیس با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی و با استفاده از علائم هشدار دهنده، کامیون را متوقف کرد. در بازرسی از خودرو مشخص شد کامیون حامل ذرت دامی بوده و از مبدا استان خوزستان، شهرستان اندیمشک به مقصد تهران در حرکت بوده است.

بهرامی ادامه داد:‌ پس از بازرسی از قسمت بار و زیر چادر خودرو مقادیری از پارچه خارجی کشف و مشخص شد که کالاها مربوط به فردی با هویت معلوم است که از خوزستان بارگیری شده و با اسکورت صاحب کالا که همان خودروی پژو پارس بود به سمت تهران حرکت کرده و قرار بوده که این بار در کهریزک تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه راننده اسناد و مدارک گمرکی نداشت گفت: کامیون به همراه راننده به مقر پلیس منتقل شد و با انجام بررسی‌های لازم ارزش ریالی کالاهای کشف شده که هزار رول پارچه ساخت کشور چین بود، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53055

ارسال نظر