بی‌خبری ۳ماهه از دختر خبرسازی که در شیراز گم‌ شد

پرونده فقدان سما از آن دسته خبرهایی است که در اخبار این روزها گم شده است اما خانواده او همچنان منتظر بازگشت این دختر هستند و سالومه جهانباز خواهر او می‌گوید متاسفانه شرایط هیچ تغییری نداشته است.

بی‌خبری ۳ماهه از دختر خبرسازی که در شیراز گم‌ شد

 پرونده فقدان سما از آن دسته خبرهایی است که در اخبار این روزها گم شده است اما خانواده او همچنان منتظر بازگشت این دختر هستند و سالومه جهانباز خواهر او می‌گوید متاسفانه شرایط هیچ تغییری نداشته است. سما سیمیران جهانباز، دختر ۲۲‌ساله اصفهانی که به همراه خانواده خود از اصفهان برای سفر به شیراز رفته بود، در خیابان معالی‌آباد شیراز ناپدید شد. موضوع این دختر گمشده خیلی‌زود به مسئولان پلیسی و قضایی شهر شیراز مخابره شد و فرضیه ربوده شدن این دختر قوت گرفت.

ماجرا به ۲۵ تیر امسال بازمی‌گردد؛ سما به همراه مادر و برادرش به خانه عمه‌اش در شهر شیراز رفته بود. روز حادثه، سما برای فروش یک قطعه طلای کوچک به یک طلا‌فروشی واقع در خیابان شریعتی شیراز رفت. آخرین‌بار که با مادرش حرف زده بود به او گفته بود که یک ربع دیگر به خانه می‌رسد اما یک‌دفعه غیبش زد و گوشی‌اش خاموش شد.

پدر سما (سعید جهانباز) درباره گم شدن دخترش گفته بود، بررسی دوربین‌های مداربسته حکایت از آن دارد که دخترم برای تاکسی گرفتن زیر پل معالی‌آباد رفته بود. از سوی دیگر، خواهر او نیز گفته بود، ۳ نفر در ارتباط با ناپدید شدن خواهرم توسط پلیس آگاهی شیراز بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

همان اوایل ۲ نفر از آن‌ها از این اتهام تبرئه شدند و پس از مدتی آزاد شدند. پس از مدتی مظنون سوم نیز به دلیل فقدان مدارک و شواهد به قید ضمانت آزاد شده است. وضعیت روحی و روانی و حتی وضعیت جسمی پدر و مادرم اصلا مساعد نیست و هر روز به استرس خانواده اضافه می‌شود.

ما برای پیدا کردن سما کاملا سردر‌گم شده‌ایم و دیگر نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. شب بیست‌و‌پنجم تیرماه برای خرید بیرون رفته بود و دختر عمه‌ام به او گفته بود حالا که بیرون می‌روی این گوشواره کوچک را هم برای من بفروش. قرار بود خانواده همان شب یا فردا صبح به اصفهان برگردند، سما هم بعدازاینکه به طلافروشی می‌رود و گوشواره‌ها را می‌فروشد، ساعت ۹ و ۵۷ دقیقه شب با مادر تماس گرفته و گفته یک ربع تا بیست دقیقه دیگر به خانه عمه‌ام می‌رسد.

بعدازآن گوشی سما خاموش شده و هیچ تماس، رد و نشانی از او نداریم. ما مهمان منزل عمه‌ام در شیراز بودیم و خیابان معالی‌آباد هم خیابان سر‌راستی است که فاصله زیادی با منزل عمه‌ام ندارد. سما دانشجوی مشاوره بود و در اصفهان تحصیل می‌کرد. یک دختر ۲۲‌ساله که نه مشکل خاصی داشت، نه دشمنی و اختلافی و نه عشق و عاشقی، هیچ‌کدام.

تماس مشکوک سما با دوستش

سما جهانباز همان شب پیام صوتی برای یکی از دوستانش فرستاده و می‌خواسته درباره موضوعی با او حرف بزند. سالومه جهانباز درباره این پیام در گفت‌وگو با ایسنا در آن زمان توضیح می‌دهد: «ساعت ۹ و ۲ دقیقه همان شبی که سما گم شد، به دوستش پیام داده و می‌خواسته راجع به موضوعی با او صحبت کند، اما دوستش آن زمان آنلاین نبوده و پیام را دیر گرفته است.

البته این پیام حتی قبل از ورود سما به طلافروشی فرستاده شده است. شاید یک درد‌و‌دل دوستانه بوده، اما چون دوستش جواب نداده نمی‌دانیم می‌خواسته چه موضوعی را مطرح کند.» حال این خانواده خوب نیست، چندی پیش پدر سما فیلمی از خودش منتشر کرد که از فقدان دخترش خسته شده و می‌خواسته اقدام به خودکشی کند. بیش از ۹۰ روز است این خانواده از دخترشان بی‌خبر هستند.

سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره پرونده فقدان خانم جوان ۲۲ساله اصفهانی که در سفر خانوادگی به شیراز مفقود شده، این‌طور گفته که: این پرونده در شیراز در حال پیگیری است. بحث در این پرونده موضوع فقدان است و غیر از این موضوع چیز جدیدی به دست نیاورده‌ایم. تیم ویژه ما در پلیس آگاهی فارس در حال رسیدگی به این پرونده است.به هرحال سرنوشت این پرونده همان است که بود، به قول خواهر سما، تغییر جدیدی در شرایط به‌وجود نیامده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50276

ارسال نظر