کشف تصاویر هولناک از قربانیان غار «وحشت نیمه‌شب»

باستان‌شناسان موفق شدند بیش از ۱۰ هزار استخوان در این غار کشف کنند که بر اساس بررسی‌ها به حداقل ۱۱۸ نفر تعلق دارد و شواهدی از شکنجه و مرگ به دلیل وارد شدن ضربه در این افراد دیده می‌شود.

کشف تصاویر هولناک از قربانیان غار «وحشت نیمه‌شب»

به تازگی باستان‌شناسان قربانیانی در غار «وحشت نیمه شب» کشف کردند که در دهانشان نشانه‌هایی از وجود الیاف آبی رنگ دیده شده است.

باستان‌شناسان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس‌آنجلس پروژه کاوش در غار «وحشت نیمه شب» در بلیز آمریکا را آغاز کرده‌اند. این غار که برای تدفین در دوره مایاها (۲۵۰ تا ۹۲۵ پس از میلاد) استفاده می‌شد، امروز ناگفته‌هایی دارد که از زبان بیش از ۱۰۰ قربانی که بیش از یک هزار سال پیش در آنجا برای خدای باران مایا قربانی شده‌اند، بیان می‌شود. 

باستان‌شناسان موفق شدند بیش از ۱۰ هزار استخوان در این غار کشف کنند که بر اساس بررسی‌ها به حداقل ۱۱۸ نفر تعلق دارد و شواهدی از شکنجه و مرگ به دلیل وارد شدن ضربه در این افراد دیده می‌شود. البته برخی از باستان‌شناسان علاوه بر تحقیق بر روی استخوان‌ها به بررسی دندان‌ها نیز پرداختند و در این تحقیق دندان‌های دو متوفا بررسی شد. 

غار وحشت نیمه شب


 

غار وحشت نیمه شب

امی چان (باستان شناس) بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی دندان‌های مردگانی که در غار وحشت نیمه شب پیدا شدند به منظور بدست آوردن اطلاعات بیشتر درخصوص سلامت دندان قربانیان به اطلاعات گسترده‌تری دست یافته است. او عنوان کرده است: پس از یافتن حداقل موارد آسیب‌شناسی دندان، علاقه‌مند شدم تا مشخص کنم قربانیان چه مواد غذایی مصرف می‌کردند. از این رو جرم دندان‌ها را مورد بررسی قرار دادم چراکه جرم دندان می‌تواند تکه‌های میکروسکوپی غذایی را که فرد خورده است حفظ کند. بعد از بررسی و تراشیدن ضایعات شش دندان برای مطالعه متوجه شدیم که این نمونه‌ها عمدتاً حاوی الیاف پنبه‌ای بوده و تعدادی از آن‌ها به رنگ آبی روشن هستند. کشف الیاف پنبه‌ای آبی رنگ در هر دو نمونه شگفت‌انگیز بود، زیرا رنگ آبی در آیین مایا از اهمیت بالایی برخوردار است. مایاها از این رنگ بیشتر در مراسم آیینی استفاده می‌کردند. به‌ویژه از این رنگ برای نقاشی بدن قربانیان استفاده می‌شد. 

غار وحشت نیمه شب

چان همچنین معتقد است: این احتمال وجود دارد که پارچه‌های نخی در دهان قربانیان قرار داده شده باشد اگر این امر برای مدت طولانی بوده جرم دندان‌ها می‌توانست الیاف آبی را در خود جای دهد. شاید از این پارچه برای بستن دهان قربانیان و استفاده از دهان‌بندهایی که منجر به مرگ قربانیان می‌شد استفاده شده باشد. با توجه به آنکه تعداد اندکی از قربانیان غار وحشت نیمه شب دارای جرم دندان بودند از این رو مطالعه و بررسی وجود الیاف آبی رنگ در دهان قربانیان کشف شده، نیازمند داده‌های بیشتری است./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46727

  • ناشناس

    ازاین چیزها اینجا هم زیاده

ارسال نظر