فداکاری مردجوان در نجات جان دو کودک از آتش سوزی مهیب + عکس

در خانه آتش‌سوزی اتفاق افتاده و در به روی ۲کودکی که آنجا بودند قفل بود و آنها نمی‌توانستند از خانه خارج شوند. در این شرایط بود که این مرد با آتش‌نشانی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

فداکاری مردجوان در نجات جان دو کودک از آتش سوزی مهیب + عکس

 حادثه صبح دیروز در یکی از واحدهای مجتمع مسکونی واقع در گلستان شهر بجنورد اتفاق افتاد. مرد جوانی که در یکی از واحدهای طبقه چهارم زندگی می‌کرد صدای چند کودک را از واحد مجاور شنید و وقتی به راهرو آمد متوجه شد از بین درزهای در خانه همسایه دود بیرون می‌آید و سر و صدا هم مربوط به ۲کودکی است که در آنجا زندگی می‌کنند. آنطور که شواهد نشان می‌داد در خانه آتش‌سوزی اتفاق افتاده و در به روی ۲کودکی که آنجا بودند قفل بود و آنها نمی‌توانستند از خانه خارج شوند. در این شرایط بود که این مرد با آتش‌نشانی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

لحظات سخت و دلهره‌آوری بود. ۲کودک در داخل به در خانه می‌کوبیدند و دود هر لحظه بیشتر می‌شد و جان آنها در خطر بود. در چنین شرایطی بود که مرد تصمیم گرفت تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان خودش دست به‌کار شده و ۲کودک را نجات دهد. او از آنها خواست کمی از پشت در فاصله بگیرند و خودش با ضرباتی که به در می‌زد تلاش کرد در را بشکند. او با همه توان چند ضربه به در زد تا اینکه سرانجام در شکسته شد. با گشوده شدن در، حجم زیادی از دود از خانه خارج شد و راهرو را پر کرد. در این شرایط بود که مرد فداکار وارد خانه شده و توانست ۲کودک را که ۴و ۸ساله بودند از مرگ حتمی نجات دهد. این در حالی بود که لحظاتی بعد آتش‌نشانان نیز از راه رسیدند و ضمن اطفای حریق، ساختمان را تخلیه کردند.

در همین حال مجید خوش‌رفتار، معاون عملیات آتش‌نشانی بجنورد در این‌بارهگفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که والدین این دو کودک به‌دلیل اینکه هر دو سر کار می‌روند در را روی فرزندان‌شان قفل می‌کردند. از طرفی ۲کودک بازیگوش در حال بازی با کبریت و چند تکه کاغذ و مقوا بودند که آتش‌سوزی آغاز شد و با تجمع دود در خانه آنها گرفتار شدند و به‌دلیل قفل بودن در خانه نمی‌توانستند از خانه بیرون بیایند و این حادثه اتفاق افتاد. وی درخصوص اقدام مرد همسایه در نجات دادن کودکان گفت: شدت دود جمع شده در خانه به حدی بود که اگر این اقدام شجاعانه حتی یک دقیقه دیرتر انجام می‌شد ممکن بود هر دو کودک در این حادثه جان خود را از دست بدهند که با وظیفه‌شناسی این مرد این حادثه به خیر گذشت.

نجات کودک خردسال

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42501

ارسال نظر