نگهداری سارقان در زندان ماهانه چقدر برای دولت آب می خورد؟

سخنگوی فراجا گفت: برای نگهداری سارقین در زندان به صورت میانگین ماهیانه ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم؛ در حالی که با نیمی از این مبلغ می‌توان از جرم‌ سرقت پیشگیری کرد.

نگهداری سارقان در زندان ماهانه چقدر برای دولت آب می خورد؟

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا در سومین نشست شورای عالی ستاد صبر طی سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه داوری و صلح و سازش در فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: اقدامات قابل توجهی در این خصوص انجام شده که قابل تسری به بخش‌های دیگر است و می‌تواند سیستم قضائی را به سمت حل برخی موضوعات و شناسایی کانون‌های بحران هدایت کند.

وی افزود: فرمانده انتظامی کل کشور ساختاری را برای میانجی‌گری و صلح و سازش تعریف کرده است، از جمله ایجاد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها که طی آن یک‌هزار و ۳۳ کلانتری به این دایره تجهیز شده‌اند و افراد شاغل در این حوزه، تحصیلات علوم اجتماعی و روانشناسی دارند. 

سخنگوی فراجا گفت: در سال گذشته ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ پرونده به دایره مشاوره و مددکاری که زیر نظر معاونت اجتماعی فرماندهی کل کشور است، ارجاع شده که این آمار بیانگر رشد ۱۴ درصدی است که ۷۱ درصد این پرونده‌ها به مصالحه منتهی شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم ساختار نظام‌‌بندی داشته باشیم باید در رابطه با عدالت ترمیمی هم کاری بکنیم.

سخنگوی فراجا تأکید کرد: نظام‌مند کردن این ستاد در قالب میانجی‌گری و غیره با ساختار مشخص می‌تواند انجام شود.

وی ادامه داد: در فراجا مراکز مشاوره‌ای هم داریم که شامل ۵۴ مرکز است و هر کسی هر اختلافی از جمله در حوزه‌های خانواده، طلاق و ... می‌تواند به این مراکز مراجعه کند.

حاجیان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ روانشناس در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: برای پیشبرد اهداف این ستاد باید فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگ‌سازی تخصصی انجام‌ شود. 

وی با اشاره به خدمت خود در استان‌ها و با تأکید بر اینکه برخی افراد چاره‌ای جز سرقت ندارند، گفت: معتادین متجاهر از جمله این افراد هستند و چاره‌ای جز سرقت ندارند و به این دلیل است که می‌گوییم آمار سرقت‌های خرد افزایش یافته است.

سخنگوی فراجا سپس به موضوع نگهداری از سارقین در زندان‌ها هم اشاره و بیان کرد: برای نگهداری سارقین در زندان به صورت میانگین ماهیانه ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم در حالی که با نیمی از این مبلغ می‌توان از جرم‌ سرقت پیشگیری کرد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39439

ارسال نظر