آخرین خبر از نتیجه برگزاری طرح رعد | دستگیری بیش از ۲۰۰ خلافکار

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲۱۶ متهم و انهدام هشت باند خلافکار در جنوب تهران خبر داد.

آخرین خبر از نتیجه برگزاری طرح رعد | دستگیری بیش از ۲۰۰ خلافکار

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲۱۶ متهم و انهدام هشت باند خلافکار در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین،وی گفت: در این طرح ۲۱۶ متهم دستگیر شدند، همچنین هشت باند سازمان‌یافته منهدم شد. از میان دستگیر شدگان ۱۵۷ نفر سارق بودند.

وی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه به همراه ۱۷۰ پرونده سرقت و چهار قبضه سلاح گرم از متهمان کشف شد، گفت:‌ ارزش این اموال به بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال می‌رسد.

فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری ادامه داد: در این مرحله از طرح رعد، ۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده و ۴۸ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند. همچنین ۳۱ معتاد متجاهر از سطح معابر جمع‌آوری شده و برای درمان به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند. مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق با ارزش حدود ۱۵۱ میلیارد ریال نیز از قاچاقچیان کالا کشف و ۲۱ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف از متهمان مرتبط با قاچاق نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به دو مورد از مهم‌ترین پرونده‌های فرماندهی انتظامی شهرستان ری گفت:‌ دریافت خبری مبنی بر دپو و جمع آوری مواد اولیه پتروشیمی وارداتی در یک انبار کالا اطراف کهریزک، سبب شد تا بررسی موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری کهریزک قرار گیرد. بررسی‌های ابتدایی نشان‌دهنده این بود که که کالاهای دپو شده وارداتی بوده و خارج از شبکه توزیع در این مکان جمع آوری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به شناسایی هویت مالک انبار اظهارکرد: پس از شناسایی هویت مالک انبار نتیجه تحقیقات به مرجع قضایی انعکاس داده شد و دستور بازرسی از این مکان از سوی مقام قضایی صادر شد. در ادامه نیز ماموران این فرماندهی به همراه نماینده اتاق اصناف محل را مورد بازدید قرار دادند و در بازرسی صورت گرفته ۲۹۸ تن مواد اولیه پتروشیمی وارداتی با ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال کشف شد. با دستور قضایی، محل دپوی کالای قاچاق پلمب و مالک انباری برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد.

دستگیری سارق گوسفندان

جلیلیان در ادامه با اشاره به دستگیری سارقان گوسفند در شهر ری نیز اظهار کرد: شکایت فردی درباره دزدیده شدن ۵۰ راس از گوسفندهای وی از محل نگهداری احشام در محدود خاورشهر منجر به اعزام تیمی از مامورن کلانتری به نشانی اعلامی شد. ماموران پس از بررسی متوجه شدند که متهمان پس از تخریب در ورودی محل نگهداری احشام، ۵۰  راس گوسفند را با استفاده خودروهای وانت دزدیده و فرار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ماموران با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدامات پلیسی، هویت و مخفیگاه متهمان  را در کمتر از ۴۸ ساعت در خاورشهر کشف کردند. در ادامه پس از بررسی‌های صورت گرفته و هماهنگی با مقام قضایی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند و ۵۰ راس گوسفند به سرقت رفته کشف شد. متهمان نیز به همراه پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل داده شده، به دادسرا منتقل شدند تا مراحل قانونی را بگذرانند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38777

ارسال نظر