سیل در کمین خراسان شمالی؛ عزاداران احتیاط کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها طی امروز تا سه شنبه در استان و همچنین نظر به تردد بسیاری از هم استانی ها به شهرستان ها و روستاهای خود به منظور شرکت در مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی، توجه به قوانین رانندگی و وضعیت آب و هوایی بسیار اهمیت دارد.

سیل در کمین خراسان شمالی؛ عزاداران احتیاط کنند

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها طی امروز تا سه شنبه در استان و همچنین نظر به تردد بسیاری از هم استانی ها به شهرستان ها و روستاهای خود به منظور شرکت در مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی، توجه به قوانین رانندگی و وضعیت آب و هوایی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با اشاره به احتمال وقوع رواناب و سیل آبی شدن مسیرها، بیان کرد: مردم از اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل های آب جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: ارتفاع ۱۵ سانتی‌متری آب در حال حرکت، می تواند باعث بر هم خوردن تعادل شود و ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، خودروها را شناور می‌کند؛ لذا از عبور از بستر سیلاب به شدت اجتناب کرده و در صورت گرفتار شدن خودرو در سیلاب، سریعا آن را ترک کنید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تاکید کرد: بسیاری از قربانیان سیلاب، تماشاگران آن بوده اند؛ لذا در زمان وقوع سیلاب از توقف و تماشای سیلاب اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید، گفت: از شنا در مسیر سیلاب اجتناب کرده و در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها، عبور نکنید.

محبان با بیان اینکه به هنگام سیل باید وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهید، اظهار کرد: در صورت وقوع سیلاب در منازل یا کوچه، جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و برق‌گرفتگی قطع کنید.

وی همچنین ادامه داد: در صورتی که منازل شما در نزدیکی رودخانه یا مسیل قرار دارد می توانید با تهیه کیسه های شن از ورود سیلاب به منازل خود جلوگیری نمایید.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34794

ارسال نظر