آخرین جزئیات از سیل فیروز کوه؛ یک نفر مفقودی

نماینده مردم دماوند در مجلس یازدهم گفت: مراحل امداد و نجات و کشف اجساد به پایان رسیده که به جز یک مورد مفقودی سایر اجساد شناسایی و دفن شدند.

آخرین جزئیات از سیل فیروز کوه؛ یک نفر مفقودی

سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم دماوند در مجلس یازدهم گفت: مراحل امداد و نجات و کشف اجساد به پایان رسیده که به جز یک مورد مفقودی سایر اجساد شناسایی و دفن شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: موضوعی که الان اهمیت دارد جدای از بحث پیشگیری از وقوع سیل که از رئیس جمهور نیز درخواست کردیم، این است که با توجه به اینکه بیشترین مراتع استان تهران در دو شهرستان فیروزکوه و دماوند قرار دارد، بنابراین به اجرای طرح های آبخیزداری و سیل بندها نیاز داریم که از وقوع مجدد سیل جلوگیری کند و همچنین لایروبی رودخانه ها نیاز است که مساله مهمی بوده و در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که تخلیه رسوب های پشت سدهای خاکی و سیل بندها باید با فوریت انجام شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اعلام شده بارندگی‌ها ادامه دارد و حتی اگر تابستان را پشت سر بگذاریم فصل پاییز و زمستان را در پیش داریم که منطقه ما به گونه ای است که لایروبی رودخانه ها و تخلیه رسوبات پشت سدهای خاکی و سیل بندها را می‌طلبد.

رسولی نژاد خطاب به دولتمردان و نهادهای انقلابی تاکید کرد: استحضار دارید که در این منطقه ۸۰۰ هکتار باغ داریم و این یعنی بهترین میوه جات در این منطقه به عمل می  آید و از همه مهم تر اینکه الان نیاز است که دستگاه برای تخلیه رسوبات از باغات به اندازه کافی باشد چرا که در باغات تا ارتفاع بسیاری با رسوبات سیل مواجه هستیم. حتی در منازل نیز نفوذ رسوبات گل و لای بسیار بوده و خانه های زیادی ویران شده اند که نیاز به نوسازی و ایجاد ساختمان های جدید دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان خسارات ناشی از سیل اخیر در دماوند و فیروزکوه، گفت: خسارت اولیه ۳ هزار میلیارد تومان بوده که اعلام کردیم و ۱۱ مردادماه نامه ای را برای معاون اول رئیس جمهور نوشتم که ایشان ۱۲ مرداد به وزیر کشور دستور دادند که هر چه سریع تر گزارش خسارات آماده شود و در جلسه دوات مطرح شود. مردم الان چشم امیدشان به اقدامات فوری دولت برای نجات باغات است که موضوعی ضروری است و حداکثر یک هفته وقت داریم که اگر طی این یک هفته اقدامات لازم انجام نشود، باغات از بین می رود.

رسولی نژاد ضمن تاکید بر لایروبی رودخانه ها عنوان کرد: این کار حتما باید به فوریت انجام شود و همه امکانات برای این کار بسیج شود. همچنین پنج شنبه آقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این رابطه دستور دادند که ستاد بازسازی ایجاد شود که از همان روز مقدمات کار فراهم شد و از روز گذشته (جمعه) ستاد بازسازی بنیاد مسکن به مرکزیت روستای مزداران که بیشترین خسارات را در سیل اخیر داشته مستقر شده و شروع به کار کرده است تا کسانی که ساختمانشان به طور کلی تخریب شده یا نیاز به تعمیر اساسی دارد به این ستاد مراجعه کنند.

وی افزود: خسارت ها در بخش های مختلف سنگین است و نیاز به اراده و عزم ملی دارد و گروه های جهادی حضور فعالی دارند، اما این امر باید استمرار داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: سال گذشته در دولت قبلی در تعدادی از روستاهای فیروزکوه سیل آمد که مسئولان با تاخیر در منطقه حاضر شدند و پس از نامه نگاری های بسیار اما هیچ اقدامی انجام نشد. به همین دلیل مردم نگرانند و وقتی رئیس جمهور در منطقه حضور پیدا کرد می گفتند ما را تنها نگذارید و بروید و بعد کسی پشت سرش را نگاه نکند.

رسولی نژاد گفت: امیدواریم در اقدامات دولت در بازسازی تسریع شود و هیات دولت در اولین جلسه ای که تشکیل خواهد داد در این رابطه تصمیم گیری کند، چراکه منطقه ما سردسیر و فصل کاری مان محدود است و امیدواریم همانطور در کوتاه ترین زمان عملیات بازسازی انجام شود و مردم به خانه هایشان برگردند.

وی در پایان از حضور رئیس جمهور، معاون اول، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، سپاه پاسداران، رئیس بنیاد مسکن و مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین زحمات همه گروه ها به ویژه سپاه سیدالشهداء و نیروهای بسیجس و جهادی، امدادگران هلال احمر و نیروی انتظامی به واسطه تلاش های چند روزه شان تشکر کرد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34659

ارسال نظر