هواشناسی فارس هشدار داد؛ احتمال وقوع سیل

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: امروز ۱۵مرداد ماه، افزایش ابر، در برخی نواحی شمالی، شمال غربی، غرب و برخی نقاط مرکزی و ارتفاعات رگبارهای نقطه ای و پراکنده باران و رعد برق در ساعت های بعد از ظهر و شب، همراه با گاهی تند باد موقتی با خیزش گرد و خاک گزارش شده است.

هواشناسی فارس هشدار داد؛ احتمال وقوع سیل

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس گفت: امروز   ۱۵مرداد ماه، افزایش ابر، در برخی نواحی شمالی، شمال غربی، غرب و برخی نقاط مرکزی و ارتفاعات رگبارهای نقطه ای و پراکنده باران و رعد برق در ساعت های بعد از ظهر و شب، همراه با گاهی تند باد موقتی با خیزش گرد و  خاک گزارش شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، حقیقت ادامه داد: همچنین یکشنبه و دوشنبه  ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه نیز افزایش ابر در برخی نواحی شمالی، شمال غربی، غرب و برخی نقاط مرکزی و ارتفاعات رگبار نقطه ای و پرکنده باران و رعد برق در ساعت های بعداز ظهر و شب گاهی تند باد موقتی همراه با خیزش گرد و خاک  پیش بینی شده است.

اثر مخاطره

وی اضافه کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتی معابر و جاری شدن روان آب بالا آمدن ناگهانی رودخانه های فصلی و جاری شدن سیل، احتمال شکستن درختان و صاعقه وجود دارد.

توصیه

مدیر کل هواشناسی تاکید کرد: پر هیز از اتراق در بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، توصیه می شود ، اجتناب از چرای دام در ارتفاعات،حاشیه مسیل ها و رودخانه ها نیز تاکید می شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34647

ارسال نظر