زوج کلاهبردار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک خانم از افراد مورد اعتماد او با پیشنهادهای فریبکارانه، خود را کارشناس بورس و بازارهای مرتبط با ارز دیجیتال و دیگر حوزه های فعالیت اقتصادی معرفی کرده است.

زوج کلاهبردار دستگیر شدند

سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک خانم از افراد مورد اعتماد او با پیشنهادهای فریبکارانه، خود را کارشناس بورس و بازارهای مرتبط با ارز دیجیتال و دیگر حوزه های فعالیت اقتصادی معرفی کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: این زن با وعده سرمایه گذاری و چند برابر شدن سرمایه، مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال را از او دریافت کرده اما در ادامه دیگر پاسخگوی تماس های خود نبوده است، موضوع در دست بررسی کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سر هم نجفی افزود: در این رابطه کارشناسان واحد رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا در همان مراحل اولیه، خانم مرتبط با این پرونده را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه طی تحقیقات و بررسی حساب بانکی، کیف های مجازی ارز دیجیتال و شماره کاربری های مورد استفاده صرافی ارز دیجیتال، هویت دیگر متهم مرتبط با این پرونده که تبعه کشور افغانستان بود را شناسایی و این فرد را در یکی از نقاط شهر رفسنجان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: این خانم و آقا که در روند بازجوئی های بعدی مشخص شد از مدت ها قبل با هم آشنا و در تدارک انجام کلاهبرداری از سوژه های مورد نظر خود بوده اند پس از مواجهه با مستندات موجود به جرم انتسابی و فریب شاکی با وعده های فریبنده فعالیت در بازار بورس و افزایش کوتاه مدت سرمایه اعتراف و با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ نجفی در پایان یادآور شد: کلاهبرداری از شهروندان در فضای حقیقی و این روزها بیشتر در فضای مجازی با وعده های فریبنده فعالیت در بازار بورس و با ترفند افزایش کوتاه مدت سرمایه و دیگر عناوین اغوا کننده موضوعی است.

وی ادامه داد: این موضوع گاه و بی گاه باعث اغفال و خالی شدن حساب برخی افراد می شود که برای کسب زودهنگام مال و ثروت، فریب اینگونه وعده های دروغین را می خورند.

وی توصیه کرد، در اینگونه موارد هوشیار باشیم و برای شروع یا مشارکت در هرگونه فعالیت اقتصادی در ابتدا تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34353

ارسال نظر