رییس هلال احمر هشدار داد

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰ درصد از آسیب دیدگان ناشی از سیلابهای مردادماه جاری در سطح کشور که از خدمات گوناگون جمعیت هلال احمر بهره مند شدند، مربوط به استان کرمان است.

رییس هلال احمر هشدار داد

مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰ درصد از آسیب دیدگان ناشی از سیلابهای مردادماه جاری در سطح کشور که از خدمات گوناگون جمعیت هلال احمر بهره مند شدند، مربوط به استان کرمان است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: ۱۰۹۸ منقطه شامل ۱۴۷ شهرستان، ۹۰ شهر و ۸۶۸ روستا در سراسر  کشور توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است.

ولی پور ضمن تشکر و قدردانی جهت هماهنگی و همکاری ستاد مدیریت بحران در استان کرمان افزود: با امدادرسانی به موقع در استان کرمان شاهد کمترین آسیب بوده ایم.

وی با اشاره به امدادرسانی ۴۴ هزار و ۸۱۲ نفر در سطح کشور خاطرنشان کرد: اسکان اضطراری، نجات و انتقال مصدومین به مراکز درمانی، کمک به تخلیه آب منازل، رهاسازی خودروها، حمایت روانی آسیب‌دیدگان از  جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در سیل های اخیر است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در ۱۴۰ محور مواصلاتی تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ تیم عملیاتی، ۱۰۰۰ دستگاه و خودروی امدادی و ۱۵ بالگرد تاکنون در سیل های اخیر کشور به کار گرفته شده است.  

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر در خصوص توزیع اقلام امدادی و زیستی در بین حادثه دیدگان افزود: کرمان معین استان های جنوب و جنوب شرق کشور است که زیرساخت های پاسخ به حوادث در این استان باید تقویت شود.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33660

ارسال نظر