مازندران به اهالی این مناطق هشدار داد

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که امروز با کاهش ناپایداری‌های جوی در مناطق پایین دست، شرایط برای بارش‌های خفیف و پراکنده در ساعت بعدازظهر و امشب در استان فراهم می‌شود اما در ارتفاعات استان همچنان تا روز چهارشنبه شاهد بارش رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.

مازندران به اهالی این مناطق هشدار داد

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که امروز با کاهش ناپایداری‌های جوی در مناطق پایین دست، شرایط برای بارش‌های خفیف و پراکنده در ساعت بعدازظهر و امشب در استان فراهم می‌شود اما در ارتفاعات استان همچنان تا روز چهارشنبه شاهد بارش رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش عرشه آنلاین، طبق پیش‌بینی هواشناسی، با گسترش ناپایداری های جوی در ۲ روز آینده، بارندگی در ارتفاعات مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و با توجه به بارش رگباری باران، احتمال برخورد صائقه و جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی این استان بویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد در طی این مدت رگبارهای پراکنده باران در مناطق پایین دست مناطق غربی این استان همچنان تداوم داشته باشد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه درارتفاعات با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعدو برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی وجلگه ای بین ۲۸ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیمه ابری تا ابری بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات استان با رگبار باران ، وزش باد و رعد و برق پراکنده گاهی با رگبار باران ، وزش باد و رعد و برق پراکنده همراه است و دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۱۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

آسمان مازندران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۸ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر پیش‌بینی کرد. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۹ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۱ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی شده است.

داده‌های آماری ایستگاه‌های باران‌سنجی مازندران نشان می‌دهد از صبح جمعه تا صبح روز شنبه بیشترین میزان بارندگی با ۴۴ میلی متر در منطقه خشکه داران تنکابن به ثبت رسیده است و پس از آن بیشترین میزان بارندگی با ۱۹.۷ میلی متر در گالش محله رامسر و ۱۴ میلی متر نیز در اسکو محله گزارش شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای  ۳۱.۵ و آلاشت نیز با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج همراه با باد پیش‌بینی شده است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33371

ارسال نظر