18 استان کشور درگیر سیل هستند!

وزیر کشور با اشاره به درگیری حدود 18 استان کشور با سیل، گفت: با وجود حجم بالای بارش ها، خوشبختانه تا کنون مدیریت خوبی بر وضعیت مناطق درگیر و مشکلات مربوط با بارش ها و سیلاب ها شده است.

18 استان کشور درگیر سیل هستند!

 احمد وحیدی؛ وزیر کشور در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما، در روز جمعه (هفتم مرداد)، با بیان اینکه مدیریت خوب و گسترده ای بر مسائل مربوط به سیل اخیر در کشور انجام شده است، اظهار کرد: متاسفانه در دو سه نقطه کشور بیشتر از سایر مناطقِ تحت تاثیرِ فعالیت سامانه های بارشی، شاهد مشکل بودیم که امامزاده داوود(ع)، منطقه فیروزکوه و یزد از جمله آن ها هستند.

او با بیان اینکه یزد با مشکل آبگرفتگی  معابر روبرو شده است، افزود: با توجه به وجود بافت تاریخی در این شهر به سرعت مسائل مربوط به ان در حال پیگیری است.

 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به فوتی های ناشی از بارش سیل آسای اخیر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  در بعضی از استان ها به صورت موردی گزارش هایی از فوت افراد به ثبت رسیده است. اما آمار فوتی ها در دو نقطه امامزاد داود (ع) و فیروزکوه بیشتر از سایر نقاط است و آمار قطعیِ در این دو نقطه پس از مشخص شدن مفقودین حادثه معلوم می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص «اقدامات انجام شده در راستای امداد رسانی به سیل زدگان»، گفت: امداد رسانی ها به صورت گسترده در تمام مناطق در حال انجام است و استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و نیروهای امدادی و جهادی و گروه های مردمی در حال سامان اقدامات لازم هستند.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در حالت هشدار است، افزود: با وجود حجم زیاد بارندگی ها و غیر قابل پیش بینی بودن اینگونه بارش ها، مدیریت خوبی انجام شده است. رعایت توصیه ها و توجه به هشدارها توسط مردم می تواند به دستگاه های خدمات رسان کمک شایانی کند.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33251

ارسال نظر