خوزستان در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دنبال هشدار هواشناسی سطح قرمز، هشدار دریایی سطح نارنجی و هشدار سیلاب ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران، تمامی مراکز درمانی جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال آماده باش قرار گرفتند.

خوزستان در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت

حبیب حی‌بر روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: به دنبال هشدار هواشناسی سطح قرمز، هشدار دریایی سطح نارنجی و هشدار سیلاب ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران، تمامی مراکز درمانی جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: در راستای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی شدید، خیزش گرد و غبار و بروز سیل، تمام مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز درروزهای آتی آماده ارایه خدمت در شرایط بحرانی هستند.

اعلام آماده باش اورژانس ۱۱۵ خوزستان

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال وقوع سیلاب و وزش باد شدید در سطح استان در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، این اورژانس با اتخاذ تدابیر لازم و دستور به تمامی واحدهای تابعه در آماده باش کامل قرار دارد.

دکتر فرهنگ کره‌بندی افزود: از مدیران خواسته شده نسبت به بررسی سامانه برق اضطراری مراکز حساس اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین، در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

گفتنی است بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33105

ارسال نظر