آب سدهای تهران رو به اتمام!

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، گفت: اکنون میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۵۶۹ میلیون مترمکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۶۹۵ میلیون مترمکعب بوده و بر این اساس، حجم آب سدهای استان تهران ۱۸ درصد کاهش دارد.

آب سدهای تهران رو به اتمام!

 حجم آب ورودی به سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۱ میلیون مترمکعب بوده است، این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۱۱۵۹ میلیون متر مکعب بوده ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین حجم آب ورودی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون به ترتیب ۳۸، ۲۴، ۵۲، ۴۱ و ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است، این احجام در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۸، ۵۸، ۸۹، ۹۹ و ۶۷ میلیون متر مکعب بوده و با کاهش ۵۸ درصدی مواجه شده‌ایم.

حجم کل مخازن سدهای تهران ۸۰۶ میلیون متر مکعب است

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در این رابطه به کاهش ۱۷۸ میلیون متر مکعبی حجم فعلی ذخیره آب مخازن سدهای تهران نسبت به روز مشابه سال گذشته  اشاره کرد و گفت: درحال حاضر حجم کل مخازن سدهای تهران ۸۰۶ میلیون متر مکعب است که این میزان ذخیره در روز مشابه سال گذشته ۹۸۴ میلیون متر مکعب بوده است.

محمد شهریاری افزود: با توجه به بارش‌هایی که در اردیبهشت ماه و روزهای اخیر شاهد آن بودیم میزان بارش در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی داشت، ولی با توجه به نبود ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهای تامین کننده آب شرب تهران، این میزان بارندگی تأثیر چندانی در حجم ورودی آب به مخازن سدها نداشته و میزان بارش‌های سال آبی جاری در حوزه عملکرد استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش ۳۷ درصدی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی و ذخایر آب‌های سطحی در سدهای پنجگانه تهران و روند کاهشی ورودی آب به این سدها و همچنین شرایط کرونایی حاکم بر استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تابستان امسال و روزهای اوج مصرف آب، مشکلی به جهت تامین مطمئن و پایدار آب نداشته باشیم.

 

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32956

ارسال نظر