معمای مرگ پیرزن ضایعات جمع کن با النگوهای 150 میلیون تومانی‌اش

جسد پیرزن ضایعات جمع کن در حالی داخل یک گونی کنار خیابان پیدا شد که النگوهای 150 میلیون تومانی‌اش سرقت شده بود.

معمای مرگ پیرزن ضایعات جمع کن با النگوهای 150 میلیون تومانی‌اش

جسد پیرزن ضایعات جمع کن در حالی داخل یک گونی کنار خیابان پیدا شد که النگوهای ۱۵۰ میلیون تومانی‌اش سرقت شده بود.

 ۱۴ تیر امسال مرد معتادی در حال جمع آوری زباله بود که چشمش به یک گونی افتاد که  کنار خیابان رها شده بود. اما به محض اینکه در گونی آبی رنگ را باز کرد با جسد زنی مواجه شد. وی موضوع را به پلیس خبر داد و دقایقی بعد بازپرس محمد تقی شعبانی و تیم جنایی راهی محل شدند. جسد زن ۷۰ ساله داخل ۵ کیسه نایلونی و یک گونی قرار داده شده بود. بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که پیرزن حدود ۲۴ ساعت قبل و بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است.

اولین نفری که این جسد را دیده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بود مرد بی‌خانمانی بود که در پارک زندگی می‌کرد. او درباره چگونگی کشف این جسد به مأموران گفت: مدتی است که شب‌ها در این پارک می‌خوابم. امشب (شب حادثه) هم در پارک بودم که کنار فنس‌ها بسته‌ای آبی‌رنگ و بزرگ دیدم. کنجکاو شدم و جلو رفتم. یک کیسه آبی رنگ روی آن بود. کیسه را کنار زدم و یک چمدان بزرگ دیدم. با خودم گفتم شاید داخل چمدان وسیله باارزشی باشد و زیپ آن را باز کردم و دیدم که داخلش یک کیسه زباله مشکی رنگ است. همزمان بوی بدی هم از داخل چمدان احساس کردم و متوجه شدم که داخل چمدان یک جنازه است. ترسیدم و فورا با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را خبر دادم. این مرد در ادامه گفت: چند دقیقه بعد وقتی مأموران آمدند و کیسه را باز کردند معلوم شد که جسد یک زن داخل چمدان است که به قتل رسیده است.

جسد به پزشکی قانونی منتقل و هویت مقتول به نام بلقیس شناسایی شد . این در حالی بود که همزمان با برملایی هویت بلقیس خانواده او به یکی از کلانتری‌های پایتخت رفته و ناپدید شدن او را اعلام کرده بودند.

در بررسی‌ها مشخص شد بلقیس به تنهایی زندگی می‌کرده و برای گذران زندگی‌اش ضایعات جمع آوری می‌کرده و به فروش می‌رسانده، بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد که آخرین بار بلقیس با صاحب خانه‌اش دیده شده است. بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به سراغ صاحب خانه پیرزن رفتند اما  او گفت: بلقیس پیش من بود اما بعد به من گفت می‌خواهد به خانه مهوش زن همسایه برود تا از او ضایعات بخرد و من دیگر او را ندیدم .

با این سرنخ مأموران به سراغ مهوش رفته و او مدعی شد: روز حادثه بلقیس به خانه‌ام آمد و مقداری وسایل که نیازی به آن نداشتم را به او دادم. حتی پولی هم نگرفتم، او خانه‌ام را ترک کرد و دیگر خبری از او نداشتم تا اینکه متوجه شدم فوت کرده و حتی در مراسم ختم او نیز شرکت کردم.

این در حالی بود که در تحقیقات از فرزندان مقتول مشخص شد که مادرشان چند حلقه النگو به ارزش  ۱۵۰ میلیون تومان داشته اما زمانی که جسد کشف شد، طلاهای بلقیس همراه او نبود. به همین دلیل فرضیه قتل به خاطر سرقت از سوی تیم جنایی مطرح شد. به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، مهوش به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و بررسی‌ها در این رابطه ادامه دارد.

در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که مقتول آخرین مرتبه با صاحبخانه‌اش دیده شده است. زمانی که صاحبخانه تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: من چند روز قبل او را دیدم. می‌گفت می‌خواهد مقداری ضایعات از زنی که در همسایگی‌مان زندگی می‌کند بخرد. در این شرایط بود که مأموران سراغ این زن رفتند و با مجوز قضایی او را بازداشت کردند. این زن اما دست داشتن در قتل زن مسن را انکار کرد.

او گفت: این زن چند روز قبل سراغم آمد تا مقداری ضایعات بخرد. من هرچه داشتم به او دادم و حتی پول هم نگرفتم و بعد از آن هم دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فهمیدم فوت شده است. بعد از آن هم در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردم.

 

منبع: ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32650

ارسال نظر