گزارشی تکان‌دهنده از آزار و اذیت زنان در خودروهای وحشت

سوار خودروهای مسافربر شخصی نشوید. این هشدار تکراری است، سال‌های سال است که آن را می‌شنویم اما کمتر بدان توجه می‌کنیم. بی‌اعتنایی به همین جمله همیشگی پلیس گاه زنان را در معرض انواع جرائم خشن قرار می‌دهد، از زورگیری گرفته تا تعرض و حتی قتل. نمونه‌اش ماجرای گرفتاری زن جوان در تله زورگیر خیابان پاسداران تهران است.

گزارشی تکان‌دهنده از آزار و اذیت زنان در خودروهای وحشت

سوار خودروهای مسافربر شخصی نشوید. این هشدار تکراری است، سال‌های سال است که آن را می‌شنویم اما کمتر بدان توجه می‌کنیم. بی‌اعتنایی به همین جمله همیشگی پلیس گاه زنان را در معرض انواع جرائم خشن قرار می‌دهد، از زورگیری گرفته تا تعرض و حتی قتل. نمونه‌اش ماجرای گرفتاری زن جوان در تله زورگیر خیابان پاسداران تهران است.

زن جوان در خیابان پاسداران سوار یک خودرو دوو شد که گمان می‌کرد راننده جوان آن مسافرکش است اما مرد راننده ناگهان چهره واقعی خودش را نمایان کرد. او چاقویی را به طرف مسافر گرفت؛ آغاز لحظات دلهره‌آور.

زن جوان که جان خودش را در خطر می‌دید، دنبال راهی برای نجات بود. او تنها چاره را در این دید که خودش را از خودرو به بیرون پرت کند. در این ماجرا مرد زورگیر گردنبند زن جوان را سرقت کرد و عاقبت دستگیر شد، اما ماجرا فقط به خسارت مالی ختم نمی‌شود. اظهارات افرادی که در چنین دام‌هایی گرفتار شده‌اند نشان می‌دهد این‌گونه جرائم آثار زیان‌باری بر روح و روان‌شان گذاشته است، عوارضی که تا مدت‌های طولانی همراه‌شان می‌ماند. هراس از حضور در خیابان، اضطراب شدید، بی‌خوابی و... از جمله تبعاتی است که گریبان این بزه‌دیدگان را می‌گیرد.

یکی از زنانی که در دام مسافرکش قلابی گرفتار شده در شکایت خود گفته است: «اواخر سال گذشته برای خرید به بازار رفته بودم و در راه برگشت به خانه سوار خودرو پژویی شدم که مسافرکش بود. راننده چند لحظه بعد مرد جوان دیگری را هم به عنوان مسافر سوار کرد که آن مرد مسافر چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد. خیلی ترسیده بودم. آنها مرا تهدید به قتل کردند و به همین دلیل با گریه و التماس خواستم خودرو را نگه دارند تا پیاده شوم، اما به التماس‌هایم توجه نکردند و راننده به سمت خارج از شهر رفت. آنها در محلی خلوت تمامی طلاهایم را که حدود ۱۰۰‌ میلیون تومان ارزش داشت از من گرفتند و بعد مرا به بیرون پرت کردند.»

فرار مرگبار

اوایل خردادماه اتفاقی هولناک در سنندج رخ داد. ساعت ۲۲ روز جمعه ششم خرداد کارآگاهان جنایی سنندج مطلع شدند جسد زنی در مسیر میدان گریزه سنندج به سمت کامیاران مشاهده شده است. آنها به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. نتیجه بررسی‌ها از دخالت دو پسر جوان در این ماجرا حکایت داشت. متهمان خیلی زود شناسایی و دستگیر شدند. آنها اعتراف کردند زن جوان را به‌ عنوان مسافر سوار کردند اما به بیراهه رفتند و در نهایت این زن از ترس خودش را از خودرو در حال حرکت به بیرون پرت کرد که همین باعث مرگش شد.

زورگیری از ۳ زن

کارآگاهان پلیس آگاهی اهواز اواسط خردادماه مردی را دستگیر کردند که در پوشش مسافرکش سه زن را به تله انداخته بود. این مرد در اعترافاتش گفت: «سوار بر خودرو در شهر پرسه می‌زدم و سپس زنان تنها را به‌ عنوان مسافر سوار می‌کردم. وقتی به محلی مناسب می‌رسیدیم آنها را با چاقو تهدید می‌کردم و پول، موبایل و دیگر اشیای باارزش‌شان را از آنها می‌گرفتم.»

این متهم اکنون در بازداشت به‌ سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

تعرض به زنان

گاه مردان متجاوز با انگیزه‌ سوء‌استفاده جنسی زنان مسافر را سوار خودروهای خود می‌کنند و مورد تعرض قرار می‌دهند. اکنون مردی تحت تعقیب پلیس است که علاوه بر ارتکاب قتل در سال ۹۶، چندی پیش نیز زنی را در تهران مورد تعرض قرار داد. شاکی این پرونده گفته: «آن روز خرید کرده بودم و سوار یک خودرو پراید مسافرکش شدم تا به خانه برگردم، اما راننده به رویم چاقو کشید و تهدیدم کرد. می‌خواستم خودم را از ماشین به بیرون پرت کنم اما در خراب بود و باز نمی‌شد. راننده به محلی خلوت رفت. او با تهدید به من تعرض کرد و بعد هم موبایل و کارت بانکی‌ام را سرقت کرد و بعد از پیاده‌ کردن من خیلی زود دور شد.»

قضات دیوان عالی کشور نیز به تازگی اعدام جوانی را تایید کردند که زنی را در پوشش مسافربر سوار خودرویش کرد و مورد تجاوز قرار داد.

زن ۴۳ساله‌ای که قربانی این جرم شده گفته است: «در اسلامشهر سوار یک ماشین مسافرکش شدم تا از سر کار به خانه برگردم. راننده بعد از طی مسافتی در جایی خلوت نگه داشت. او که هیکل بزرگی داشت مرا تهدید کرم. زورم به آن مرد نرسید و او به من آزار رساند و فرار کرد. از زمان وقوع این حادثه دیگر نتوانسته‌ام زندگی عادی داشته باشم و همه چیز به هم ریخته است.»

پرونده این زن بعد از محاکمه متهم در دادگاه کیفری استان تهران و تایید حکم در دیوان عالی کشور به نتیجه رسید اما همان‌طور که خودش گفته، عوارض این جرم هنوز همراه اوست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27462

  • شقایق

    به یکی احتیاج دارم منوپناه بده

ارسال نظر