نخبه‌ دانشگاه شریف کلاهبردار شد!

یکی از مجرمان دستگیر شده در طرح پلیس، دانشجوی اخراجی مقطع فوق‌ لیسانس از دانشگاه صنعتی شریف است؛ مردی که به‌ گفته خودش یک هکر حرفه‌ای است و حالا به جرم کلاهبرداری اینترنتی بازداشت شده است.

نخبه‌ دانشگاه شریف کلاهبردار شد!

یکی از مجرمان دستگیر شده در طرح پلیس، دانشجوی اخراجی مقطع فوق‌ لیسانس از دانشگاه صنعتی شریف است؛ مردی که به‌ گفته خودش یک هکر حرفه‌ای است و حالا به جرم کلاهبرداری اینترنتی بازداشت شده است.

با چه شگردی کلاهبرداری می‌کردی؟

با جست‌وجو در سایت‌های خرید و فروش کالا، فروشنده‌ها را شناسایی می‌کردم، با آنها تماس می‌گرفتم و پس از آنکه بر سر قیمت به توافق می‌رسیدیم، شماره کارتش را می‌گرفتم. بعد با برنامه‌ای که روی کامپیوترم نصب کرده بودم یک رسید واریزی جعلی طراحی کرده و برای مالباخته می‌فرستادم. در اکثر مواقع طعمه‌هایم به محض دیدن رسید، کالا را برایم ارسال می‌کردند اما برخی هم بودند که حسابشان را چک می‌کردند و وقتی می‌دیدند پولی به حسابشان واریز نشده تماس می‌گرفتند و می‌گفتند پولی واریز نشده است. اینجا بود که به سراغ مرحله دوم می‌رفتم که سخت‌تر بود. با برنامه خاصی که داشتم و روش‌هایی که خودم روی آن تسلط داشتم حساب فرد مورد نظر را هک می‌کردم. طوری که وقتی حسابش را چک می‌کرد، متوجه می‌شد که پول به‌حساب او واریز شده است. اما این پول فقط ۲۰دقیقه در حساب او بود و بعد آن را برداشت می‌کردم.

مگر می‌شود با اطلاعات بانکی که فروشنده برایت می‌فرستاد، حسابش را هک کرد؟

من یک هکر باهوش و نابغه‌ام. تا حالا چیزی درباره هکر سیاه و سفید شنیده‌اید؟ من یک هکر سیاه هستم! همه از کودکی به من می‌گفتند تو یک نخبه هستی. نمی‌توانم از راه و روش هایم بگویم فقط این را بدانید که توانسته بودم برنامه‌ای طراحی کنم تا ظرف ۲۰دقیقه پولی به‌حساب طرف واریز شود و پس از آن به‌حساب خودم برگردانم.

چه وسایلی با این شگرد می‌خریدی؟

هرچیزی که نیاز داشتم. مانند لوازم ورزشی، وسایل برقی و... البته این را هم بگویم که گاهی هم دلم به حال مالباخته‌ها می‌سوخت و پول را واقعا به حسابشان واریز می‌کردم.

چرا؟

چون وقتی متوجه می‌شدند کلاهبرداری شده، به من زنگ می‌زدند و با گریه و التماس خواستند که پولشان را پس بدهم. می‌گفتند شرایط مالی خوبی ندارند که حاضر شده‌اند وسایلشان را بفروشند. من هم دلم به حالشان می‌سوخت و پول را واریز می‌کردم.

تحصیلاتت چیست؟

لیسانسم را در دانشگاه صنعتی شریف گرفتم و فوق‌لیسانس هم در همان دانشگاه قبول شدم اما کمی بعد به‌دلیل برخی مسائل، از دانشگاه اخراج شدم.

شغلت چیست؟

من مدتی در یک شرکت کار کردم و بعد مغازه کامپیوتری داشتم. حتی مدتی هم در یک هتل کار می‌کردم. کارهای اداری و کامپیوتر انجام می‌دادم.

با این هوشی که داری چرا قدم در راه خلاف گذاشتی؟

درست راهنمایی نشدم. البته یک جورایی این کار به من هیجان می‌دهد. اینکه می‌توانم به راحتی به هرچه می‌خواهم دسترسی پیدا کنم حس خوبی به من می‌دهد و احساس غرور می‌کنم. اما از وقتی صاحب فرزند شدم به او یاد دادم که درست زندگی کند. آخر دخترم هم یک نخبه است و مانند من در دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خواند.

هم‌اکنون شغلت چیست؟

از استعدادی که دارم پول خوبی به‌دست می‌آوردم. پیچ افرادی که فالوئر بالایی دارند را هک می‌کردم و در ازای این کار یا برگرداندن پیج پول کلانی می‌گیرم.

چقدر می‌گیری؟

بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان.

مگر در پیج چه کسانی را هک می‌کنی؟

افراد خاص که فالوئر میلیونی دارند و از طریق این پیج کسب درآمد می‌کنند. به سراغ این پیج‌ها می‌روم و آن را هک می‌کنم. آن وقت صاحب پیچ که درآمد بالایی دارد حاضر می‌شود پول زیادی به من بدهد تا پیجش را برگردانم.

افراد مشهور هم در میان سوژه هایت وجود داشته است؟

بله که وجود دارد! دو نفرشان فوتبالیست معروفی بودند که یکی از آنها از من خواست پیج مدیر یکی از باشگاه‌ها را برایش هک کنم. من هم انجام دادم. فوتبالیست جوان قصد داشت جذب یک تیم خارجی بشود اما مدیر باشگاه اجازه نمی‌داد. با هک پیج وی، ‌راه برای فوتبالیست هموار شد و به کشور خارجی رفت.

با آن فوتبالیست چطور آشنا شدی؟

همانطور که گفتم مدتی در هتل کار می‌کردم و در آنجا با فوتبالیست‌ها آشنا شدم و گفتم که چه توانایی‌هایی دارم.

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26170

ارسال نظر