حجم ویدیو: 4.61M | مدت زمان : 00:01:09

خروج مرگبار قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل بر اثر برخورد با بیل مکانیکی | 21 نفر کشته و 86 نفر مصدوم شدند |

ساعت ۵ و ۳۰دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد. اسامی 43 مصدوم اعلام شد.

ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل و اعزام امدادگران هلال احمر به محل خبرداد.

مهدی ولیپور در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

خروج قطار از ریل

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره به ایسنا گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه 10 آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

سخنگوی اورژانس کشور اعلام تازه‌ترین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه را اعلام کرد و افزود: مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد به ۸۶ نفر رسید. 21 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون ناوگان مسافری راه‌آهن گفت قطار بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شده است./شبکه خبر

سخنگوی اورژانس کشور جزئیات تازه ای از حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد را تشریح کرد.

مجتبی خالدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین خبر از وضعیت مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد، گفت: بر اساس اعلام قطعی و رسمی مسئولان حاضر در محل، تعداد فوتی‌ها همان ۱۰ نفر است، ۱۲ مصدوم در وضعیت نامناسبی قرار دارند و حالشان وخیم است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر نیاز دارند تا به بیمارستان برای گرفتن خدمات درمانی منتقل شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۱۰ آمبولانس سر صحنه حضور دارند و ۴ آمبولانس هم مصدومان را به سمت بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

خالدی افزود: سایر افرادی که سالم از قطار بیرون آورده شده‌اند، به طبس منتقل شده و تیم‌های روانشناس در حال پذیرایی از این افراد هستند.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در حادثه در حال کاور کردن فوتی‌ها هستند و به دلیل آنکه شدت حادثه بالا بوده و نمی‌توان اجساد را تشخیص داد، سه خودروی پزشکی قانونی هم برای انتقال جسدها به پزشکی قانونی در حال اعزام به صحنه هستند تا هر چه سریع‌تر هویت اجساد مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالگرد طبس به منطقه رسیده و بالگرد گناباد و بیرجند در مسیر هستند، گفت: احتیاجی به انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان نیست و بالگردها در حالت آماده‌باش برای انتقال مصدومان بین دو بیمارستان هستند.

به گفته وی، پزشک جراح و ارتوپد به منطقه اعزام شده و همچنین با سازمان انتقال خون هماهنگی‌های لازم برای دریافت گروه‌های مختلف خونی انجام شده است.

خالدی در پایان با اشاره به اینکه آنتن‌دهی و پوشش اینترنت محل حادثه به شدت ضعیف است، گفت: بیمارستان‌های طبس، گناباد و فردوس در حالت آماده‌باش کامل هستند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس در جدیدترین اظهارنظر درباره این حادثه اعلام کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به‌علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد./ ایسنا

علت اولیه حادثه خروج قطار از ریل طبس

معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: علت اولیه سانحه قطار یزد، برخورد لوکوموتیو و واگن اول با بیل مکانیکی متعلق به کارگاه بهسازی خط آهن بوده که فاصله مناسبی با ریل نداشته است.

میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص سانحه خروج از خط قطار مشهد به یزد در بامداد امروز در بلاک عباس آباد طبس گفت: قطار مسافری از مشهد با ۳۴۸ مسافر عازم یزد بوده که در منطقه طبس به علت برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج می‌شود.

وی افزود: بعد از حادثه، قطار مسافری فوق العاده از طبس به محل حادثه اعزام کرده‌ایم که دقایقی قبل مسافران را سوار کرده و در حال برگشت به ایستگاه طبس است. هماهنگ کرده‌ایم از ایستگاه طبس مسافران با اتوبوس به یزد منتقل شوند.

آنگونه که سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر و همچنین سازمان اورژانس کشور اعلام کرده‌اند مصدومان به بیمارستان‌های استان اعزام شده‌اند. همچنین ۱۰ نفر از مسافران جان باخته‌اند.

معاون مسافری شرکت راه آهن درباره علت برخورد قطار با بیل مکانیکی گفت: بیل مکانیکی کنار خط بوده ولی فاصله خود با ریل را رعایت نکرده که در نتیجه با لوکوموتیو و واگن اول برخورد کرده که به علت سرعت بالا ۵ واگن از ریل خارج شدند.

موسوی تصریح کرد: کمیسیون سوانح ریلی به منطقه اعزام شده تا به بررسی حادثه بپردازد.

این مقام مسئول افزود: در منطقه حادثه کارگاه بهسازی خط راه آهن برقرار بوده و این بیل مکانیکی نیز متعلق به کارگاه بهسازی خط راه آهن بده است.

اطلاعیه راه‌آهن

شرکت راه آهن در خصوص سانحه ریلی امروز اطلاعیه هایی صادر کرد که بر اساس آن، مسافران در حال انتقال با قطار فوق العاده به ایستگاه راه آهن طبس هستند.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعاتی قبل، ۵ واگن از قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: این حادثه در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق رخ داده است.

بر اساس اعلام راه آهن، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

خبرهایی درباره تعداد مصدومین یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار صحیح را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: قطار مسافری فوق العاده با حضور در محل سانحه و سوار کردن مسافران، در حال مراجعت به ایستگاه راه آهن طبس است و پس از آن مسافران با اتوبوس به یزد منتقل خواهند شد.

 

اسامی کامل مصدومان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اسامی کامل مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد به یزد را اعلام کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اسامی ۴۳ مصدوم حادثه خروج از ریل قطار مشهد به یزد را اعلام کرد.

اسامی مصدومان به شرح ذیل است:

اسامی مصدومان خروج قطار از ریل

انجام آزمایش ژنتیک برای تعیین هویت جان‌باختگان

رضا حاج‌منوچهری جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران با اشاره به آماده‌باش تیم‌های بحران پزشکی قانونی یزد و خراسان جنوبی در پی سانحه قطار مشهد ـ یزد، در این رابطه اظهار کرد: به محض وقوع حادثه و اطلاع به پزشکی قانونی، مدیر کل استان خراسان جنوبی به محل وقوع حادثه (50 کیلومتری طبس)، عزیمت کرد و پزشکی قانونی استان به حالت آماده‌باش درآمد.

جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران ادامه داد: از آنجا که حادثه در نزدیکی شهرستان طبس اتفاق افتاد، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان نیز تشکیل شد و علاوه بر آن تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

وی با بیان اینکه مسافران این قطار در حال عزیمت به شهر یزد و احتمالاً از هموطنان عزیز یزدی ما بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده‌باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است.

حاج منوچهری افزود: علاوه بر استان های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع تر قربانیان وارد عمل شوند.

علت اصلی حادثه به زودی اعلام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که بر اساس یک تصادف حادثه قطار مشهد - یزد افتاده است اما اعضای کمیسیون سانحه راه آهن در منطقه حضور دارند تا علت اصلی سانحه را مشخص کنند.

رستم قاسمی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی در مورد حادثه قطار مشهد - یزد، اظهار کرد: حادثه در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح رخ داده است و بر اساس آمار اولیه ۳۸۲ نفر مسافر داشته که متأسفانه ۱۷ نفر تا این لحظه فوت شده اند و ممکن است این عدد، عدد نهایی نباشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی اولیه نشان می‌دهد که بر اساس یک تصادف این حادثه افتاده است اما اعضای کمیسیون سانحه راه آهن در منطقه حضور دارند تا علت اصلی سانحه را مشخص کنند.

وی گفت: وضعیت مقصرین حادثه و اشکالات در دست بررسی است و به زودی علت اصلی حادثه را اعلام خواهیم کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24640

  • ناشناس

    درچه خصوصي نظر -؟

ارسال نظر