سرقت عجیب میلیونی از پدر

رئیس پلیس فتا استان یزد خبر از کشف پرونده سرقت اینترنتی پسر نوجوانی از حساب پدر خود برای خرید بازی آنلاین داد.

سرقت عجیب میلیونی از پدر

رئیس پلیس فتا استان یزد خبر از کشف پرونده سرقت اینترنتی پسر نوجوانی از حساب پدر خود برای خرید بازی آنلاین داد.سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و اظهار وی مبنی بر اینکه ۳۰ میلیون تومان از حساب او توسط فرد ناشناس بصورت اینترنتی سرقت شده است، پرونده اولیه در این پلیس تشکیل شد و پیگیری تخصصی آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی مشخص گردید که وجوه برداشت شده از حساب شاکی جهت خرید امتیازات خاص برای رفتن به مراحل بعدی و ارتقای یک بازی آنلاین، هزینه شده و توسط فردی صورت پذیرفته که دسترسی به مشخصات کامل حساب بانکی بخصوص رمز‌های شخصی آن داشته است.


این مقام انتظامی اظهار داشت: در نهایت با پی‌جویی ادله و سرنخ‌های دیجیتال گردآوری شده، محرز شد که متأسفانه برداشت اینترنتی از حساب شاکی توسط فرزند نوجوانش صورت گرفته که با هماهنگی قضایی در این پلیس حاضر شد.


ابوطالبی افزود: وی اذعان داشت در زمانی‌ که پدرم در حال استراحت بوده با استفاده از گوشی تلفن همراهش که مشخصات حساب نیز در آن ذخیره بود، در طول یک ماه این میزان وجه را بصورت اینترنتی برای شرکت در بازی آنلاین، هزینه کرده و پیامک‌های تراکنش بانکی را از حافظه گوشی پدرم حذف کردم.


وی تصریح کرد: والدین عزیز باید در هنگام فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی در کنار فرزندان‌شان حضور داشته باشند و ضمن توجیه آن‌ها و اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات متصور در فضای مجازی، از ذخیره نمودن مشخصات حساب بانکی در تجهیزات هوشمند همراه خود، خودداری کرده و موجودی کارت حساب دارای رمز دوم که از آن برای خرید‌های اینترنتی استفاده می‌شود را صرفاً به میزان ضرورت و نیاز شارژ کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23812

ارسال نظر