حجم ویدیو: 7.11M | مدت زمان : 00:00:16

آخرین اخبار و جزئیات جدید از گروگان‌گیری خونین امروز در ایلام | پایان گروگان‌گیری با 4 کشته و 7 زخمی و خودکشی گروگان‌گیر با نارنک دستی! + تصاویر و فیلم

گروگان‌گیری امروز در ایلام با کشته و زخمی شدن چند نفر پایان یافت.

صبح امروز کارمند سابق اداره املاک و اموال بنیاد مستضعفان ایلام اقدام به گروگانگیری کارمندان این اداره می‌کند و پس از به رگبار بستن کارکنان اقدام به خودکشی می‌کند.

گفته می‌شود شخص گروگان‌گیر از نیروهای سابق این مجموعه بوده که اخراج شده است. نیروهای امنیتی و نوپو در محل حاضر هستند و به کسی اجازه تردد نمی‌دهند. ۲ زن، یک مرد و خود ضارب در این حادثه کشته شدند. ۷ مجروح نیز در بیمارستان بستری هستند. حال عمومی برخی از مجروحان نامساعد گزارش شده است.

چندین نفر از کارکنان اداره اموال تملیکی بنیاد مستضعفان در جریان این گروگانگیری کشته شده و چند نفر نیز زخمی شده‌اند. تاکنون کشته شدن ۴ نفر تایید شده است. تعدادی نیز در این حادثه مصدوم شدند که به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

گفته می‌شود گروگان‌گیر نیز در محل با منفجر کردن نارنجک دستی اقدام به خودکشی کرده است. بررسی در مورد علت گروگان‌گیری در حال انجام است.

اسامی کشته‌شدگان گروگان‌گیری در ایلام

اسامی کشته شدگان حادثه گروگان گیری ایلام اعلام شد.

در حادثه گروگان گیری اداره املاک بنیاد مستضعفان، چهار نفر به نام میلاد فتاحی، سعید رستمی، شیوا محمدی و ناهید روشنی کشته شده‌اند.

چند نفر از مصدومین هم اکنون در اتاق عمل تحت درمان هستند و بر اساس گزارشات غیر رسمی وضعیت دو مصدوم وخیم اعلام شده است.

علت گروگان‌گیری ایلام از زبان فرمانده انتظامی

سردار دلاور القاصی مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در یکی از ادارات دولتی، بلافاصله ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه، به محل اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله اینجانب در معیت ماموران انتظامی و یگان ویژه، در محل حضور یافتیم که مشخص شد شخصی مسلح از کارمندان همان سازمان با توجه به اختلاف شخصی که با محل کار خود داشته به صورت مسلح وارد شده است.

توضیحات دادگستری ایلام درباره گروگان‌گیری 

رئیس کل دادگستری استان ایلام از تشکیل پرونده قضایی در خصوص حادثه گروگانگیری یکی از ادارات این استان خبر داد.

عمران علیمحمدی ‌درباره جزئیات حادثه تیراندازی یکی از ادارات استان ایلام اظهار داشت: فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.

علیمحمدی ادامه داد: این فرد به وسیله شلیک گلوله کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت 3 نفر از کارمندان د‌ر محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه، خود را از پای در می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک 5 تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آنها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.  

وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه هم اینک وضعیت امنیتی پایدار است، گفت: اوضاع تحت کنترل است و این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است./ تسنیم

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: قاتل به محض ورود به محل کار خود به سمت کارمندان آن اداره تیراندازی می‌کند.

سردار القاصی مهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در این درگیری ۳ نفر کشته و هفت نفر زخمی می‌شوند.

وی یادآور شد با اقدامات تامینی و حضور به موقع پلیس سه نفر از کسانی که در این اداره توسط قاتل، گیر افتاده بودند به صورت صحیح و سالم به بیرون از محل خارج کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: قاتل با ورود ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه، عرصه را بر خود تنگ دید و اقدام به خودکشی کرد.

وی گفت: بلافاصله توسط خودروهای امدادی انتظامی و اورژانس، به بیمارستان برای ادامه درمان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون امنیت و آرامش در محل گروگانگیری حاکم است از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار موثق خود را از رسانه‌های معتبر دریافت کنند./ مهر

گروگان‌گیری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21309

ارسال نظر