هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از جاماندگان یارانه جدید

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری و سودجویی از جاماندگان یارانه‌های جدید واریز شده، هشدار داد.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از جاماندگان یارانه جدید

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به واریز یارانه‌های جدید به حساب برخی از سرپرستان خانوار در کشور گفت:‌ ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی این یارانه را دریافت نکرده باشند، این افراد باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه ممکن است افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام از جاماندگان یارانه»، «دریافت یارانه»، «افزایش مبلغ یارانه» و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان دریافت این یارانه باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا لازم است فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را هم نخورند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که ممکن است با چنین موضوعاتی برایشان ارسال شود، پرهیز کنند.

معظمی گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد، گفت:‌ لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کرده و اگر چنانچه با چنین مواردی روبه‌رو شدند، بدون آنکه وارد لینک شوند، موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20329

ارسال نظر