انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شرقی کشور

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: مرزبانان هنگ مرزی زابل در اقدامی اطلاعاتی از فعالیت باند قاچاق سلاح در منطقه مرزی «قرقری» مطلع شدند و این باند را منهدم کردند.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای شرقی کشور

سردار احمدعلی گودرزی گفت: مرزبانان غیور هنگ مرزی زابل در یک اقدام اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌شده از فعالیت یک باند قاچاق سلاح در منطقه مرزی «قرقری» در شمال سیستان و بلوچستان مطلع شدند که بلافاصله تمهیدات لازم را به‌کار گرفته موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی زابل با اجرای کمین هدفمند و اجرای تاکتیک مناسب به محل موردنظر اعزام شدند که در همین حین متوجه حضور یک دستگاه خودرو در منطقه شده با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح برای بازدید و بازرسی از خودروها اقدام به صدور اخطار کردند؛ قاچاقچیان توجهی به دستور مرزداران نکردند و شروع به تیراندازی به‌سمت مأموران کردند که به‌علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان در این امر ناکام ماندند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور به توفیق مرزبانان اشاره و بیان کرد: مرزداران هنگ مرزی زابل در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، ۱۸ قبضه سلاح کلاش، ۳ قبضه مینی‌کلاش، ۳ قبضه نارنجک تفنگی ۴۰ میلی‌متری، یک قبضه گرینوف به‌همراه یک عدد لوله یدک و یک قبضه تپانچه به‌همراه مقادیر قابل‌توجهی مهمات مربوط به سلاح‌ها را کشف کنند.

سردار گودرزی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر متهمان پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد، اضافه کرد: مرزبانان در راستای مبارزه با قاچاقچیان و اشرار مسلح، اقدامات و برنامه‌های ویژه و خاصی را سرلوحه کاری خود قرار می‌دهند و اجازه جولان و فعالیت به اشرار مسلح و قاچاقچیان را در سراسر مرزهای کشور نخواهند داد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20305

ارسال نظر