سارقین زورگیر تهران دستگیر شدند

سارقین زورگیر تهران با عملیات ویژه نیروی انتظامی دستگیر شدند

سارقین زورگیر تهران دستگیر شدند

فرمانده یگان امداد از دستگیری دو سارق زورگیر در جنوب تهران خبر داد و گفت: در این عملیات تیم یگان امداد اعزامی موفق شدند راکب و ترک نشین  یک دستگاه موتورسیکلت را دستگیر و پس از بازرسی، سه قبضه سلاح سرد از آنها کشف کنند.

به گزارش روز چهارشنبه از سرهنگ «سلمان آدینه وند» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با اعلام وقوع زورگیری در بعضی از مناطق تهران به ویژه در محدوده خیابان «مولوی»، واحد های گشت انتظامی با هوشیاری کامل به گشت زنی های هدفمند پرداختند.

فرمانده انتظامی یگان امداد تهران با بیان اینکه متهمان سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به اتهام زورگیری دستگیر شده افزود: متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم تحویل کلانتری مولوی شدند.

بازداشت سارق کامیپوترهای خودرو در محله نامجو

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت دستگیری سارق کامپیوترهای خودرو در محله نامجو خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم ۱۰ دستگاه کامپیوتر خودرو کشف شد.

سرهنگ «ارسلان قاسم زاده» در این باره بیان داشت: با توجه به افزایش سرقت کامپیوترهای خودرو در محله نامجو رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در بررسی محل تعداد ۱۰ دستگاه کامپیوتر انواع خودرو کشف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۵۰  ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت کامپیوتر خودرو در محله «نامجو» معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.

سرهنگ قاسم زاده خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

نظافچی منزل از اعضای باند سارقان بود

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان منزل خبر داد و گفت: زن سارق به عنوان نظافتچی وارد منازل شده و اطلاعات به دست آمده را در اختیار سایر متهمان قرار می داده است.

سرهنگ «جلیل موقوفه ای» در این باره بیان داشت: در پی افزایش سرقت منزل در محله «مهراباد جنوبی» خصوصا در ایام نوروز رسیدگی به این موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات کلانتری در پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سه متهم اعم از دو مرد و یک زن دستگیر شدند.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۲۵ الی ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل معترف و اظهار داشتند، در ابتدا متهم خانم به عنوان نظافتچی وارد منازل شده و پس از شناسایی کامل منزل و برداشتن کلیدهای منزل کلیدها را در اختیار سایر متهمان قرار می داده است.

وی گفت: در بررسی بیشتر و برابر اظهارات متهمان مالخر اموال سرقت شده شناسایی و در مخفیگاهش در محله شهران دستگیر و تعدادی اموال سرقتی از این مکان کشف شد.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه شهروندان توجه داشته باشند حتما از دفاتر معتبر اقدام به استفاده از نظافتچی کرده و در هنگام حضور نظافتچی در منزل یکی از ساکنین حضور داشته باشند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری موبایل قاپ حرفه ای

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای و اعتراف این سارق سابقه دار به ۲۰ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ «قاسم دستخال» در این باره گفت: اواسط اسفندماه سال گذشته پرونده ای با موضوع  سرقت و قاپیدن تلفن همراه در دادسرا و برای تحقیقات مقدماتی در اختیار دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اقدامات اولیه اعم از بررسی صحنه سرقت و بازبینی فیلم دروبین های مداربسته انجام شد و با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم سرنخ هایی از سارق بدست آمد که با کنار هم قرار دادن ادله های موجود هویت متهم به اسم «عباس» مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی سوابق مشخص شد عباس دارای سوابق متعدد کیفری می باشد لذا پرونده طی شرحی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم صادر شد که بعد از شناسائی مخفیگاه متهم در یک عملیات پلیسی عباس ۲۷ ساله دستگیر و به اداره آگاهی انتقال یافت.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران  ابراز داشت: متهم در تحقیقات اولیه با اظهاراتی ضد و نقیض منکر هرگونه سرقت بوده که با ارائه شواهد و مستندات به ۲۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان معترف شد.

سرهنگ  دستخال افزود: با دستور قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار این پلیس قرار دارد.

کلاهبرداری با ترفند آموزش ورزش

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جوانی که به بهانه آموزش ورزش، مرتکب ۳۶ فقره کلاهبرداری شده بود، خبر داد.

سرهنگ «سیدعلی شریفی» در این باره بیان داشت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پایگاه دوم پلیس آگاهی و ارائه شکایات خویش در خصوص کلاهبرداری از آنان با استفاده از سند مجعول در قالب راه اندازی کلاس های ترمیک ورزشی و ارائه مدرک بین المللی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این رابطه بدواً از شکات تحقیقات اولیه انجام و مشخص شد افرادی با راه اندازی صفحاتی در فضای مجازی، اقدام به تبلیغات آموزش حرفه ای ورزش های هوازی و ارائه مدرک بین المللی کرده، لیکن متقاضیان پس از برقراری ارتباط در فضای مجازی، اقدام به واریز مبالغی به حساب اعلامی از سوی مدیر صفحه اینستاگرام می کند، اما وی پس از مدتی دیگر پاسخگو نیست.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مع الوصف با هماهنگی قضایی، پی جویی کارآگاهان جهت کشف جرم آغاز و با تلاش شبانه روزی موفق می شوند گرداننده صفحه مجازی به اسم فتانه را شناسایی و در عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی ابراز داشت: کارآگاهان در ادامه از منزل متهم بازرسی کرده که تعدادی مهر و گواهینامه های جعلی از آن مکان کشف و متهم به ناچار به جرم ارتکابی معترف می شود.

شریفی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند افزود: نتیجه تحقیقات به نظر مرجع قضایی رسیده و متهم به منظور شناسایی سایر مالباختگان تحت نظر قرار گرفته شد که با تلاش و پیگیری مستمر کارآگاهان، تاکنون  ۳۶ نفر از شاکیان شناسایی و اقدامات پلیسی در این رابطه با جدیت ادامه دارد.

وی تاکیدکرد: با دستور قضایی، پیامی در رابطه با موضوع کلاهبرداری و راهنمایی شاکیان برای  اعلام شکایت، در صفحات مجازی متهم  درج شد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16475

ارسال نظر