فوری / نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف / پایتخت اوکراین در حال سقوط /گزارش خبرنگار سی ان ان

سی ان ان اعلام کرد که نیروهای روس به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند. مقامات اوکراینی می‌گویند قصد روسیه تسخیر پایتخت و تغییر رهبران اوکراین است.

فوری / نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف / پایتخت اوکراین در حال سقوط /گزارش خبرنگار سی ان ان

سی ان ان  اعلام کرد که نیروهای روس به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند. مقامات اوکراینی می‌گویند قصد روسیه تسخیر پایتخت و تغییر رهبران اوکراین است.

سخنگوی وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه ۳۹۲ بار اوکران را گلوله‌باران کرده‌اند. او گفته «نبردها عملاً در سراسر قلمرو جنوب شرقی و مرکزی اوکراین ادامه دارد. جنگجویان ما از نیروهای نظامی اوکراین و گارد ملی، نیروی مرزی ما، نیروهای ذخیره ما به دفاع از کشورمان ادامه می دهند. پیروزی از آن ما خواهد بود.» پیش از این اعلام شد که روسیه، اوکراین را از سه طرف محاصره کرده و اکنون به نزدیکی کی‌یف رسیده است.

سقوط پایتخت اوکراین در ۹۶ ساعت آینده

لحظاتی قبل پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند. نگرانی مقامات آمریکا این است که پایتخت اوکراین در ۹۶ ساعت آینده دست روسیه می‌افتد.

فرودگاه نزدیک کی‌یف به تصرف روسیه در آمد

رویترز از صدای انفجار شدید در جنوب بلگورود (روسیه) در نزدیکی مرز اوکراین خبر داده و گفته: روسیه فرودگاه نزدیک کی‌یف را تصرف کرده است. بیمارستان کودکان در دونتسک در اثر شلیک توپخانه توسط ارتش اوکراین آسیب دیده است. انگلیس هم اعلام کرد تا کنون بیش از ۸۰ بار به مواضع اوکراین حمله شده است.

گزارش خبرنگار سی ان ان

اوکراین سی ان ان شبکه خبری سی ان ان شماری از نیروهای روسیه را در نزدیکی کی یف پایتخت اوکراین مشاهده کرده و گزارش داد: مقامات اوکراینی می گویند قصد روسیه تسخیر پایتخت و تغییر رهبران اوکراین است.

«متیو چانس» خبرنگار شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: ما در فاصله حدود ۲۸ مایلی (۴۵ کیلومتری) کی یف بوده و شاهد حضور نیروهای روسی دراین منطقه هستیم، من خود لحن روسی صحبت کردن این نیروها را به گوش شنیدم و متوجه روس بودن این نیروها شدم.

خبرنگار سی ان ان: اینها نیروهای اوکراینی نیستند اینها نیروهای روسیه هستند - فاصله ۲۸ مایلی از کی یف درنزدیکی یک فرودگاه راهبردی

خبرنگار سی ان ان افزود: نیروهای روسی به کی یف بسیار نزدیک هستند، آنچه که اکنون مقامات اوکراینی به این شبکه خبری می گویند این است که قصد روسیه محاصره کی یف پایتخت اوکراین نیست؛ اکنون آنها بیم آن دارند طرح و قصد روسیه گرفتن پایتخت اوکراین است تا رهبران اوکراین فاقد پایتخت شده و آنگا فردی که طرفدار روسیه است به جای آنها بگمارند؛ این چیزی است که اکنون مقامات اوکراینی به این شبکه خبری می گویند .

آمریکا: کی‌یف ممکن است ظرف چند روز سقوط کند

چند مقام آمریکایی مدعی شده‌اند که پایتخت اوکراین ممکن است ظرف چند روز سقوط کند.

خبرگزاری فارس: وبگاه «نیوزویک» به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شده که پاپتخت اوکراین ممکن است با رسیدن نیروهای بیشتر روسیه‌ای ظرف چند روز سقوط کند.

این مقام‌ها که به شرط عدم افشای نام با نیوزویک مصاحبه کرده‌اند می‌گویند انتظارشان این است که کی‌یف ظرف ۹۶ ساعت تصرف شود. مقام‌های آمریکایی با استناد به توضیحات ولادیمیر پوتین درباره هدفش از اقدام نظامی در اوکراین گفته‌اند تمرکز مسکو بر محاصره کردن نیروهای اوکراین و وادار کردن آنها به تسلیم خواهد بود.

آمریکا: کی‌یف ممکن است ظرف چند روز سقوط کند

نیوزویک نوشته به نظر می‌رسد حملات طوفانی روسیه که با هدف قرار دادن تأسیسات نظامی و ساختمان‌های دولت اوکراین آغاز شد تنها اولین مرحله از یک عملیات زمینی گسترده‌تر و فراگیرتر باشند.

یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا هم این ارزیابی را تأیید کرده است. او به نیوزویک گفت: «بعد از اتمام حملات هوایی و توپخانه‌ای، جنگ زمینی شروع خواهد شد و من فکر می‌کنم کی‌یف ظرف چند روز سقوط خواهد کرد.»این مقام سابق اطلاعاتی اضافه کرد: «ارتش ممکن است اندکی بیشتر دوام بیاورد، اما مدت زمان دوام آن هم چندان طولانی نخواهد بود.»

وی مدعی شده که مراحل بعدتر درگیری به توانمندی و اراده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریک روسیه بستگی دارد و آمریکا ممکن است از تلاش‌های پارتیزانی مربوط به جنبش‌های مقاومت در اوکراین حمایت کند.این مقام سابق گفت: «بعداً یا روند تحولات به سمت یک شورش قوی سوق پیدا خواهد کرد و یا اینکه چنین نخواهد شد که این موضوع تا حد زیادی به بایدن بستگی دارد.»یک منبع نزدیک به دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین هم ارزیابی آمریکا را مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است ظرف ۹۶ ساعت تسلیم شود تأیید کرد، اما او گفت که معتقد نیست که دولت زلنسکی سقوط خواهد کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9672

ارسال نظر