اقدامات جدید آذربایجان و اسرائیل در منطقه

آذربایجان و اسرائیل به عنوان شرکای کلیدی در زمینه امنیت سایبری و نفت شروع به همکاری کرده‌اند.

اقدامات جدید آذربایجان و اسرائیل در منطقه

آذربایجان اعلام کرد که روابط باکو با اسرائیل برای کسی تهدید نیست. آذربایجان و اسرائیل به عنوان شرکای کلیدی در زمینه امنیت سایبری و نفت شروع به همکاری کرده‌اند و آذربایجان به تازگی سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح کرده است. آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل و الی کوهن، وزیر امور خارجه، هر دو اخیراً به جمهوری آذربایجان سفر کردند.

آذربایجان و اسرائیل

سفیر آذربایجان در واشنگتن ادعا کرد که روابط جمهوری آذربایجان با اسرائیل بر پایه تهدید هیچ کشوری نیست.

بیشتر بخوانید: افشای توطئه جدید آذربایجان و اسرائیل برای تجزیه ایران

خزر ابراهیم، سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن می‌گوید: «غیر ممکن» است که این کشور در حاشیه روابط ترکیه و اسرائیل بماند.

سفیر باکو در واشنگتن در مصاحبه با رسانه‌ی صهیونیستی «JNS» ادعا کرد: اتحاد (جمهوری) آذربایجان با اسرائیل و آمریکا در راستای منافع و دیدگاه ملی آن است و برای تهدید کسی طراحی نشده است. روابط دوجانبه و سه‌جانبه بین سه کشور عمیق، گسترده و راهبردی است و بازدید‌های هفتگی از همه جهت در سطوح بالا انجام می‌شود.

آذربایجان و اسرائیل

باکو و تل‌آویو به عنوان شرکای کلیدی در زمینه امنیت سایبری و نفت شروع به همکاری کرده‌اند و این کشور به تازگی سفارت خود را در تل آویو افتتاح کرده است. آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل و الی کوهن، وزیر امور خارجه، هر دو اخیراً به این کشور سفر کردند.

خزر ابراهیم در ادامه مدعی شد: هر کاری که با شرکای خود انجام می‌دهیم، برای خودمان انجام می‌دهیم. ما این کار را بر اساس منافع ملی خود انجام می‌دهیم. ما این کار را بر اساس ارزش‌ها و چشم انداز مشترک خود انجام می‌دهیم. ما این کار را علیه هیچ کس دیگری انجام نمی‌دهیم.

سفیر باکو در آمریکا در پایان اعلام کرد «ما نمی‌توانیم از معادله دور بمانیم. ما شرکای استراتژیک هستیم و هرگز از کمک به ترکیه و اسرائیل برای نزدیک شدن هرچه بیشتر و همکاری با یکدیگر دوری نخواهیم کرد. آذربایجان همیشه سعی خواهد کرد در هر زمان که ممکن است اتفاق ناخوشایندی بین دوستان، شرکا و متحدان ما رخ دهد کمک کند.»

به تازگی نیز «فاریز رضایف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ادعا کرده بود باکو در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کند، بنابراین به رژیم صهیونیستی اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90952

ارسال نظر