اتفاق جدید در مسکو؛ پرواز پهپاد ممنوع شد

شهردار مسکو اعلام کرد که از امروز پرواز هرگونه پهپاد بر فراز پایتخت روسیه ممنوع بوده و کسانی که این قانون را نقض کنند با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

اتفاق جدید در مسکو؛ پرواز پهپاد ممنوع شد

فارس نوشت: شهردار مسکو اعلام کرد که از امروز پرواز هرگونه پهپاد بر فراز پایتخت روسیه ممنوع بوده و کسانی که این قانون را نقض کنند با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

«سرگی سابیانین» شهردار مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات این شهر تصمیم گرفته‌اند که هرگونه استفاده غیرمجاز از پهپادها را ممنوع اعلام کنند.

وی در پیامی در صفحه خود در تلگرام نوشت: «پرواز هرگونه پهپاد در پایتخت روسیه از امروز ممنوع خواهد بود به جز استثناهایی که برای پهپادهایی است که با موافقت مقامات پرواز خواهند کرد».

شهردار مسکو گفت: «این تصمیم در راستای جلوگیری از استفاده غیر مجاز از پهپادهایی است که می‌تواند مانع از فعالیت سازمان‌های مجری قانون شود».

سابیانین هشدار داد کسانی که این قانون را نقض کنند ممکن است با پیگردهای قانونی و جنایی مواجه شوند.

این تصمیم شهردار مسکو پس از آن صورت می‌گیرد که بامداد امروز دو پهپاد اقدام به انجام حمله به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85400

ارسال نظر