پشمالوترین گونه گربه‌ها در جهان را ببنید+عکس

وشق کانادایی که ممکن است به نادرست سیاه گوش کانادایی هم خوانده شود پشمالوترین نوع گربه است، پستانداری است از تیره گربه سانان و سرده وَشَقها که بومی آمریکای شمالی است.

پشمالوترین گونه گربه‌ها در جهان را ببنید+عکس

 زیستگاه این وَشَق، کانادا و آلاسکا تا برخی از مناطق شمال ایالات متحد آمریکا را دربر می‌گیرد. هرچند، وَشَق کانادایی خویشاوند نزدیک وشق اوراسیایی (همان وشق بومی ایران و آسیای میانه) است، اما از برخی از مشخصات بیشتر به گربه دم کوتاه می‌ماند تا وَشَق اوراسیایی.

دم وشق ها کوتاه است و یک دسته مو سیاه بر روی نوک گوش های آن ها قرار دارد. پنجه های بزرگی دارند که برای راه رفتن روی برف طراحی شده است. سیبیل های این حیوان نیز بلند است. زیر گردن آن ها نوارهایی مانند پایپون وجود دارد که معمولا مشکی بوده و رنگ این جانور قهوه ای مایل به طلایی یا بژ و یا سفید است. لکه های قهوه ای تیره به خصوص در پاهای این حیوان نیز دیده می شود. روی شکم آن ها خز سفید وجود دارد که تمام امتداد سینه و شکم را گرفته است. هرچه مکانی که وشق در آن زندگی می کند سردتر باشد ضخامت خز آن بیشتر می شود و رنگ خز به رنگ سفید درمی آید.

گربه پشمالو۲

این حیوان انواع و گونه های مختلفی دارد که در نیم کره شمالی زمین پراکنده شده اند. این حیوان معمولا در مناطق سرد زندگی می کند و نزدیک به شمال است و وشق سیبری معمولا تعداد بیشتری در این بین دارد. باب کت نیز از تیره این حیوان است و جمعیت بالایی دارد. رنگ این حیوان با کمی تفاوت بیشتر به خاکستری شبیه است و کمتر به رنگ های روشن یافت می شود. در زیر به انواع مختلف وشق می پردازیم.

از میان گونه های این حیوان، وشق اوراسیایی از همه بزرگتر است. این حیوان در جنگل های اروپا، ترکیه، قفقاز، ایران و آسیای مرکزی و از همه بیشتر سیبری زندگی می کند. جمعیت این حیوان در آسیای مرکزی و اروپا رو به کاهش است و ممکن است در خطر انقراض قرار بگیرد.

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83238

ارسال نظر