پوتین در آلمان بازداشت می شود؟ واکنش تند مسکو : با موشک می زنیم

مدودف: اگر پوتین در آلمان بازداشت شود، با هرچه داریم بوندستاگ و دفتر صدراعظم را هدف قرار می دهیم

پوتین در آلمان بازداشت می شود؟ واکنش تند مسکو : با موشک می زنیم

 نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تلاش برای بازداشت ولادیمیر پوتین در خارج از کشور براساس حکم دادگاه کیفری بین المللی، باعث جنگ خواهد شد.

دیمیتری مدودف افزود: «این موضوع هرگز رخ نخواهد داد اما بیایید تصور کنیم که اتفاق افتاده و رئیس جمهور یک کشور هسته ای مثلا به خاک آلمان رفته و بازداشت شده است. این یعنی چی؟ قطعا اعلام جنگ علیه روسیه فدرال است.»

مدودف ادامه داد: «در چنین وضعیتی هرچه داریم برای هدف قرار دادن بوندستاگ(پارلمان)، دفتر صدراعظم آلمان و دیگر اماکن به پرواز درخواهند آمد.»

اظهارات وی در واکنش به اظهارات وزیر دادگستری آلمان صورت گرفت که گفته بود اگر پوتین به این کشور بیاید، مقامات ما حکم دادگاه کیفری بین المللی را اجرایی خواهند شد: دیوان کیفری بین‌المللی که خودش را نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز معرفی می‌کند امروز جمعه برای «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه قرار دستگیری صادر کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری علیه «ماریا الووا، کمیسیونر رییس‌جمهور روسیه در امور حقوق کوکان» نیز قرار بازداشت صادر کرده و مدعی شده که او هم مرتکب جرائم جنگی مشابهی شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78682

ارسال نظر