شهر «باخموت» در اوکراین به دست روسیه افتاد؟

وزارت دفاع انگلیس در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود درباره جنگ اوکراین در پیامی توییتری اعلام کرد نیروهایی که برای دولت روسیه می‌جنگند اکنون کنترل اکثر بخش‌های شرقی شهر باخموت در دست گرفته‌اند.

شهر «باخموت» در اوکراین به دست روسیه افتاد؟

فارس نوشت: وزارت دفاع انگلیس در آخرین به روزرسانی اطلاعاتی خود درباره جنگ اوکراین در پیامی توییتری اعلام کرد نیروهایی که برای دولت روسیه می‌جنگند اکنون کنترل اکثر بخش‌های شرقی شهر باخموت در دست گرفته‌اند.

در حالی که ماه‌هاست درگیری شدید در این شهر در جریان است، وزار دفاع انگلیس اعلام کرد رودخانه در بخش مرکزی شهر اکنون خط مقدم درگیری را نشان می‌دهد. نیروهای اوکراینی همچنان غرب باخموت را در کنترل خود دارند.

رکن اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس افزود: با تخریب پل‌های کلیدی و گرفتن موقعیت‌های تیراندازی در ساختمان‌های مستحکم، ارتش اوکراین پیشروی نیروهای تحت حمایت روسیه را دشوار کرده-حتی یک باریکه زمین باز را به «منطقه کشتار» تبدیل کرده است.

طبق این گزارش، با این حال، ارزیابی انگلیس می‌گوید خطوط تدارکات اوکراین همچنان در برابر حملات آسیب‌پذیر است.

میخائیل پودولیاک دستیار کلیدی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت به نظر می‌رسد روسیه در حال تغییر تاکتیک در باخموت است.

این مقام روس در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا استامپا» مدعی شد «بخش بزرگی از پرسنل نظامی آموزش‌دیده روسیه، بقایای ارتش حرفه‌ای آن و همچنین شرکت‌های خصوصی در باخموت جمع شده‌اند».

نیروهای گروه واگنر روسیه به شدت در نبرد برای باخموت مشارکت داشته‌اند. پودولیاک گفت کی‌یف در باخموت که عمدتاً متروک و ویران شده می‌جنگد تا نیروهای روس را از بین ببرد و گیر بیندازد.

اخیراً ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن بیان این که نمی‌توان احتمال سقوط باخموت در چند روز آینده را رد کرد، گفت: «باید اطمینان حاصل کرد که این امر، نقطه عطف در جنگ نخواهد بود».

در روزهای اخیر خبرها از پیشروی نیروهای روسیه در باخموت و تنگ شدن حلقه محاصره نیروهای اوکراینی حکایت داشته است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76908

ارسال نظر