انتقام سخت از رهبر مخوف چچن | «زازو» ربوده شد + تصاویر

قدیروف می‌گوید: این سرقتی شرم‌آور و بزرگ است. ارزش زازو به ۸.۵ میلیون پوند (۱۰ میلیون دلار) می‌رسید. من نگرانم زازو در دستانی اشتباه قرار بگیرد. امنیت کجاست؟

انتقام سخت از رهبر مخوف چچن | «زازو» ربوده شد + تصاویر

اسب مسابقه‌ای و اصیل رئیس چچن به ارزش چند میلیون دلار در جمهوری چک به سرقت رفت.

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن روسیه اعلام کرد اسب اصیل او به اسم «زازو» که در جمهوری چک نگهداری می‌شد، به سرقت رفته است.

زازو، اسب مسابقه‌ای و اصیل قدیروف رئیس چچن

براساس گزارش گاردین، پلیس چک اعلام کرد «زازو» یک اسب اصیل است که از اصطبلی در حومه پراگ دزدیده شده و ارزش آن به ۱۷۰۰۰ پوند می‌رسد.

پلیس چک در ادامه گفت: پیش از شروع جنگ اوکراین نیز زازو تهدید به سرقت شده بود. دو فرد که به روسی سخن می‌گفتند وارد مزرعه گل میخک شدند و تاکید کردند ماموریت دارند زازو را به لهستان ببرند، اما مالک مزرعه از ورود آن‌ها جلوگیری کرد.

زازو، اسب مسابقه‌ای و اصیل قدیروف رئیس چچن

قدیروف در خصوص این اتفاق گفت: این سرقتی شرم‌آور و بزرگ است. ارزش زازو به ۸.۵ میلیون پوند (۱۰ میلیون دلار) می‌رسید. من نگرانم زازو در دستانی اشتباه قرار بگیرد. امنیت کجاست؟ 

 قدیروف تأکید کرد: وقتی دزدها بفهمند که زازو اسب من چقدر ارزش دارند به آن به خوبی رسیدگی خواهند کرد و آن را گرم نگه می دارند.

او در ادامه گفت: من به اتفاق و تصادف باور ندارم ولی می‌توانم بگویم کسانی که زازو را دزدیدند ابله هستند زیرا آنها فقط به این فکر کردند که اسبی را بدزدند که شامل تحریم هاست و تا جایی فریبکار هستند که پلیس نمی تواند دست‌شان را رو کند.

زازو، اسب مسابقه‌ای و اصیل قدیروف رهبر چچن

شایان ذکر است اسب مسابقه‌ای قدیروف قبلا در بین بهترین های جهان قرار داشت و در طول دوران حرفه ای خود حداقل یک میلیون یورو جایزه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴، پس از اینکه قدیروف پس از الحاق کریمه به روسیه، تحت تحریم های اروپا قرار گرفت، این اسب از مسابقه منع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76459

ارسال نظر