ادعای جدید نخست وزیر انگلیس درباره ایران

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که غرب باید از اوکراین دربرابر حملات هوایی روسیه و پهپادهای ایرانی حفاظت کند.

ادعای جدید نخست وزیر انگلیس درباره ایران

ایرنا نوشت: نخست وزیر انگلیس مدعی شد که غرب باید از اوکراین دربرابر حملات هوایی روسیه و پهپادهای ایرانی حفاظت کند.

ریشی سوناک روز شنبه با ایراد سخنانی در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: پوتین قمار کرده بود که ما در جنگ می‌بازیم اما به او نشان دادیم که اشتباه می‌کند. ما ظرف چند ماه آینده تسلیحات بیشتری را به اوکراین ارسال خواهیم کرد، زیرا باید به این کشور برای حفاظت از شهرهایش در برابر حملات هوایی روسیه و پهپادهای ایرانی کمک کنیم.

وی عنوان کرد؛ انگلیس نخستین کشوری است که تسلیحات دوربرد در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و از طریق همکاری با متحدانش سامانه‌های پیشرفته هوایی به اوکراین ارسال می‌کند. سوناک با این حال خاطر نشان کرد که استفاده از هواپیماهای جنگنده نیازمند آموزش است و به همین خاطر کار آموزش خلبانان اوکراینی در انگلیس آغاز شده است .

سوناک گفت که برای رسیدن به صلح باید نظام مبتنی بر قانون ترمیم شود و لازمه آن پاسخگویی مسکو به جهان است. او از برگزاری کنفرانس بازیابی اوکراین در انگلیس خبر داد و هدف آن را بررسی راهکارهای حساب‌کشی از روسیه برای پرداخت خسارت‌های جنگی در اوکراین عنوان کرد.

نخست وزیر انگلیس افزود که روسیه قوانین بین‌المللی را بصورت پی‌درپی درقبال کشورهای خارج از ائتلاف ناتو زیر پا گذاشته است و این درحالیست که پاسخ جامعه جهانی قوی نبوده است. وی با تکرار ادعاهای مداخله جویان درباره امور داخلی ایران، مواضع ضد روسیه و چین مدعی شد که برخی کشورها نظام مبتنی بر قانون را زیر پا گذشته‌اند. «آن‌ها نباید در این زمینه پیروز شوند و ما هم نباید ترسی به دل راه دهیم»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73133

ارسال نظر