خبر مهم اوکراین درباره ادامه جنگ با روسیه

وزیر دفاع اوکراین امروز مدعی شد که کشورش چند ماه پس از رسیدن تسلیحات متحدان، آماده حمله خواهد بود!

خبر مهم اوکراین درباره ادامه جنگ با روسیه

«الکسی رزنیکوف» (Alexey Reznikov) وزیر دفاع اوکراین امروز چهارشنبه ادعا کرد که کشورش ظرف چند ماه پس از رسیدن تجهیزات متحدان با نیروی آموزش دیده آماده حمله خواهد بود.

به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، وزیر دفاع اوکراین در این خصوص ادامه داد: از نظر فناوری، تمام احتمالات تحویل آنها به اوکراین با دوره آموزشی مرتبط است. زمان می برد، ما در مورد چندین ماه صحبت می کنیم که به طور کامل آماده می شویم و سپس با تصمیم ستاد کل و سایر رویدادهای خاص (اقدام کنیم).

این در حالیست که وزیر دفاع اوکراین دیروز در پیامی توییتری از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داده بود.

درپیام توییتری وزیر دفاع اوکراین در این خصوص آمده بود: با دبیرکل ناتو دیدار کردم. از او به خاطر حمایت مداومش از اوکراین تشکر کردم. ناتو روسیه را مهم ترین و مستقیم ترین تهدید اعلام کرد. در حالی که سربازان ما از صلح در اروپا دفاع می کنند، اوکراین عملاً به ناتو پیوسته است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق بیفتد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر در سخنانی رویکرد مداخله جویانه ناتو در جنگ اوکراین را هدف قرار داده و گفته بود که ناتو با روسیه خصومت دارد و هر روز بیش از پیش این خصومت را نشان می دهد.

دبیر کل ناتو مدعی شده بود: اوکراین در حال دفاع از خود است. اوکراین حق دفاع از خود را دارد. و البته، ما این حق را داریم که به اوکراین کمک کنید تا این حق خود را حفظ کند. بنابراین ناتو و متحدان آن طرف درگیری با روسیه نیستند، اما ما از اوکراین در دفاع از خود پشتیبانی می کنیم.

استولتنبرگ در توجیه ارسال مداوم سلاح به اوکراین یادآور شد که نوع تسلیحات ارسال شده به اوکراین با پیشرفت جنگ تکامل یافته است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72640

ارسال نظر