دو زن فلسطینی که تصاویری متفاوت و چشم نواز از فلسطین ارائه می‌کنند معتقدند که بسیاری از گردشگران در سراسر جهان به دلیل آنچه در رسانه‌ها می‌بینند در بازدید از فلسطین تردید دارند، اما ما آن را تغییر خواهیم داد.

کد خبر: ۶۹۲۲۷

دو زن فلسطینی در تلاش برای نشان دادن جنبه‌ای متفاوت از فلسطین، خارج از چارچوب اشغالگری اسرائیل، یک گروه تور تاسیس کرده اند.بیسان الهاجسان، ۳۳ ساله، و ملک حسن ۳۲ ساله، دو دوست علاقمند به سفر، خسته از کلیشه‌های پیرامون فلسطین، و عدم پوشش زیبایی طبیعی، تنوع و فرهنگ غنی فلسطین، تصمیم گرفتند امور را به دست خود بگیرند.

این زوج که هر دو فلسطینی هستند، از سال ۲۰۱۹ در حال دوچرخه‌سواری، پیاده‌گردی و رانندگی در گوشه‌های مخفی کرانه باختری هستند و مشتاق کشف مکان‌های جدید و لذت بردن از مناظر سرسبز و مناظر طبیعی هستند.ماجراجویان ابتدا در یک سفر دوچرخه سواری از رام الله به عقبه، شهری واقع در دریای سرخ در اردن، دیدن کردند. از این نقطه به بعد، آن‌ها اغلب با هم سفر می‌کردند.بیسان و ملک پس از سال‌ها فعالیت غیررسمی، به‌طور رسمی صفحه تور اینستاگرام خود را در ماه مه ۲۰۲۰ تأسیس کردند. امروزه این صفحه بیش از ۲۶۰۰۰ دنبال کننده دارد.

امروزه، این زوج تور‌های شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنند و میانگین قیمت تور‌ها از ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر است.

علیرغم امکان کاوش در بسیاری از نقاط فلسطین از طریق گروه تور، یک چالش همچنان عدم امکان حرکت آزادانه است. از راه‌های مسدود شده تا ایست‌های بازرسی و حملات شهرک نشینان، تأثیر اسرائیل در همه جا احساس می‌شود و گاهی اوقات غیرممکن است که بر آن غلبه کرد.

بیسان معتقد است که پوشش آزار و اذیت فلسطینیان توسط اسرائیل بسیار مهم است، به ویژه در نشان دادن سرکوب شهروندان عادی. با این حال، او معتقد است که نشان دادن ماهیت و فرهنگ فلسطین نیز کلیدی برای از بین بردن تصورات قبلی در مورد این کشور است.