پشت پرده سفر وزیر دفاع ترکیه به انگلیس چه بود؟

​یک وبگاه خبری به نقل از منابع آگاه در خصوص سفر وزیر خارجه ترکیه به انگلیس اطلاعاتی را منتشر کرد و مدعی شد ترکیه در صدد عقد قراردادی چند میلیاردی با انگلیس است.

پشت پرده سفر وزیر دفاع ترکیه به انگلیس چه بود؟

مهر نوشت: ​یک وبگاه خبری به نقل از منابع آگاه در خصوص سفر وزیر خارجه ترکیه به انگلیس اطلاعاتی را منتشر کرد و مدعی شد ترکیه در صدد عقد قراردادی چند میلیاردی با انگلیس است.

یکشنبه هفته گذشته «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سفر به لندن با «بن والاس» همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کرد. از موضوعات گفتگوی طرفین تاکنون پرده برداری نشده بود اما یک پایگاه خبری به نقل از یک منبع آگاه در این خصوص اطلاعاتی را منتشر کرد.

به نقل از وبگاه «میدل ایست آی»، به دنبال مواجهه ترکیه با موانعی برای تأمین تسلیحات خود از سوی آمریکا، منابع آگاه خبر دادند که این کشور در صدد عقد قراردادی چند میلیارد دلاری با انگلیس برای خرید بسته بزرگی از تسلیحات شامل جت‌ جنگنده، هواپیمای ترابری، موتور تانک و ناوچه با لندن است.

بر اساس اعلام این وبگاه، ۳ منبع آگاه به صورت جداگانه در این خصوص گزارش کردند: در این دیدار، «خلوصی آکار» و «بن والاس» پیرامون احتمال خرید جت‌ های یوروفایتر، هواپیماهای ترابری «سی- ۱۳۰»، ناوچه‌ های نوع ۲۳ و همچنین موتور برای تانک‌ های جنگی ام- ۶۰ گفتگو و تبادل نظر کردند. ارزش توافقی که ترکیه و انگلیس در حال رایزنی در این ارتباط هستند، بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

این در حالیست که رئیس کمیته روابط خارجی سنا پیشتر با فروش جنگنده های اف -۱۶ به ترکیه مخالفت کرده بود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67735

ارسال نظر